Většina obyvatel Černošic se vyslovila proti stavbě semaforu na křižovatce u nádraží. Proti je i starosta obce Aleš Rádl. „Pokud bychom semafor opravdu postavili, tak by doprava v centru města zůstala stát a navíc by zasahovala do kolejiště vlaků,“ řekl Rádl. Problém narůstajícího počtu aut, která městem projíždějí, bude v budoucnu řešit výstavba dvou tunelů. Tento projekt už je zanesen v územním plánu, teď chybí podle Rádla už jen finanční prostředky.

„Pokud půjde všechno dobře, tak by tunely mohly odvádět dopravu z města tak za 15 let,“ uvedl starosta. Má radnice nějaká dočasná řešení, jak překlenout tuto dobu? „Nemáme a očekáváme ještě další nárůst automobilů. Poté by se však doprava měla začít regulovat sama a nacházet si vlastní alternativní cesty,“ dodal Aleš Rádl. Místní si v souvislosti s dopravou stěžují také na bídný stav silnic v obci. Radnice má právě na úpravu komunikací připraven dlouhodobý plán, ročně do této oblasti podle údajů starosty investuje 30 až 40 miliónů korun. Jedná se tedy přibližně o 15 procent obecního rozpočtu.

Ulice opraví až za deset let

„Do deseti let by v celých Černošicích měly být vyasfaltovány všechny ulice,“ řekl Aleš Rádl. Se starostou během odpoledne diskutovali i místní obyvatelé. „Měla by se podporovat hromadná doprava a rozšířit parkoviště u nádraží,“ poznamenal Jan Tošovský. „Radnice počet parkovacích míst zvyšuje, ale jestli lidé budou využívat železnici, to záleží spíše na úrovni vlaků,“ odpověděl starosta.

Několik místních obyvatel si dále stěžovalo na policii. V rámci současných rozsáhlých uzavírek je kvůli stavbě zakázán vjezd na silnici do Radotína. „Policie zde však hlídá cyklisty. Ti potom musí z kola sesednout,“ řekl nespokojený obyvatel. Radnice s tím podle slov starosty nic dělat nemůže. „Tito strážníci patří pod pražský magistrát, na ty já nemám žádný vliv,“ odpověděl Rádl.