Z frajeřiny rovnou na invalidní vozík

Jezdecká kreace po zadním kole za plného provozu se dvaatřicetiletému muži tentokrát nevyplatila. Podsmeknutí pneumatiky způsobilo, že muž v plné rychlosti z motorky spadl rovnou pod kola projíždějícího náklaďáku. Zlomenina páteře včetně dalších vnitřních zranění pak „Hurikána“ po hospitalizaci doživotně upoutala na invalidní vozík. „Tento starší odstrašující případ dopravní nehody má však aktuální apel – v Praze začínají mít motorkáři lví podíl na dopravních nehodách,“ řekl Deníku úvodem Roman Skřepek, vrchní komisař z policejního prezidia. Jeho slova dokazuje i statistika smutných čísel. Při nehodách totiž umírá mnohem více motorkářů než jiných účastníků silničního provozu.

„Bez ohledu na to, jaké bývají skutečné příčiny dopravních nehod motocyklů, lze konstatovat, že na vině mnoha z nich má podíl především narůstající agresivita motocyklistů a chybějící ohleduplnost ostatních účastníků silničního provozu,“ uvedl Skřepek.

V roce 2006 se stalo v metropoli celkem 448 dopravních nehod zaviněných motorkáři. Z toho 59 jich mají na svědomí řidiči malých motocyklů do padesáti kubických centimetrů a 389 řidiči nad padesát kubických centimetrů. Tři z nich nehodu nepřežili. Nejsou ani důvody k optimismu. Za období letošních měsíců ledna až dubna se v Praze stalo 129 dopravních nehod, z nichž 7 jich zapříčinili řidiči malých motocyklů a 122 řidiči velkoobsahových kubatur. Nejčastějším důvodem tragických dopravních nehod motocyklistů je především notorické překračování povolené rychlosti.