Pokud nepočítáme malosériovou značku Alpine, které se rovněž daří, pak je zejména Dacia v současnosti tahounem prodejního růstu skupiny Renault. Vyplynulo z údajů, které prezentoval ředitel českého zastoupení francouzské automobilky Zdeněk Grunt na výroční tiskové konferenci.

Například v Evropě (byť u nás zaujímá až druhé místo za Fabií), je hatchback Sandero nejprodávanějším evropským malým autem. Rovněž Dusteru se stále velmi daří. Přitom současná druhá generace tohoto vozu již letos skončí a ve výrobě ho nahradí nový Duster. "U nás se objeví zřejmě až na počátku roku 2024," uvedl Grunt.

Tím modelová ofenzíva Dacie neskončí. " V roce 2024 uvedeme na trh největší model Bigster a brzy budou následovat další nové typy," doplnil.

V mezidobí začne Dacia nabízet nový výbavový model Extreme pro všechny své modely a zákazníky chce zaujmout třeba také outdoorovým příslušenstvím. Tím bude spací vestavba do Joggeru, přičemž za vůz bude ještě možné připojit obytný stan.

Značce Renault se více než v kategorii osobních vozů u nás dařilo v segmentu těch užitkových. Na klesajícím trhu dokázala prodat rekordní množství všech typů svých dodávek a obsadila první pozici mezi značkami.

Většina připravovaných nových osobních vozů je zatím zahalena tajemstvím. Zákaznické kusy modelu Austral dorazí do Česka v březnu, později bude tento model dostupný také s novým hybridním pohonem. Ve druhé polovině roku se dočkáme nového Espace a třeba výrazně modernizovaného Clia.

Pro další roky jsou v plánu plně elektrické Renaulty 4 a 5, stávající Arkanu doplní větší vůz s podobným typem karosérie SUV-kupé a ještě jeden velký rodinný vůz.