Kusy vyrobené pro zákazníky sice do České republiky dorazí až v polovině příštího roku, již nyní ale zájemci vědí, kolik za ně u dealerů zaplatí. Řeč je o nové generaci Volkswagenu Amarok, který jsem již mohl prověřit na silnicích i v terénu v Jihoafrické republice.

Na fotografie dokumentující terénní schopnosti tohoto vozu se můžete podívat do fotogalerie.

Základní motorizací se na českém trhu stane dvoulitrový čtyřválcový turbodiesel s výkonem 170 koní. Vůz má vždy pohon všech kol a motor je spojený se šestistupňovou manuální převodovkou.

Ten, kdo by chtěl více koní pod kapotou, může volit buď stejně objemný agregát vyladěný na 205 koňských sil. U něj je možnost volby mezi opět manuální nebo desetistupňovou automatickou převodovkou. S DPH pak tato varianta přijde na nejméně  1 117 554 Kč.

Na vrcholu nabídky se ocitá vznětový přeplňovaný třílitrový šestiválec. Z něho na kola proudí síla 241 koňských sil. V tomto případě je už vždy propojený s desetistupňovým automatem. Tento vůz vyjde minimálně na 1 248 418 Kč. Při objednávce kusů s nejvyšší výbavou musí zákazník počítat s útratou 1 441 277 Kč.

Jen s dvojkabinou

Zatímco dvě předcházející motorizace je možno získat v nižších výbavách Amarok či Life, majitelé šestiválce vždy získají také prvky výbavy vyhrazené pro verze Style, PanAmericana nebo Aventura.

Nový Amarok je větší než ten minulý. Do délky narostl o 96 milimetrů a měří 5350 milimetrů, oplývá větším vnitřním prostorem i korbou. Na ní je možno naložit až 1,19 tuny, za auto lze ještě připojit tři a půl tuny těžký přívěs. Mezi podběhy se na korbu vejde bez problémů europaleta uložená našíř. Pokud je zadní čelo zavřené, tak lze uvnitř převážet předměty s délkou až 1624 milimetrů. Výška bočnic je také vyšší než dříve. Činí teď 529 centimetrů.

Pro nákladový prostor nabízí Volkswagen širokou škálu příslušenství. Například roletu s manuálním nebo elektrickým ovládáním, držák jízdních kol nebo pevnou nástavbu.

V Česku, stejně jako na ostatních evropských trzích bude Amarok k dispozici pouze s kabinou se dvěma řadami sedaček.