Na adresu Českých drah padaly na nástupištích a vodbavovací hale mnohdy peprné nadávky. Své otom ví především pracovníci na informacích a pokladní.

Servisní čety nestíhaly

Kolaps způsobila rozsáhlá výluková činnost. Ke komplikacím kvůli pokračující výstavbě tunelů pod Vítkovem se totiž přidala stavební příprava rekonstrukce čtyř nástupišť na Hlavním nádraží, která začne na začátkuledna.

„Kvůli tomu všechny vlaky, které zde končí jízdu, musí jet kservisu na spořilovské Odstavné nádraží Jih, zatímco dříve některé jely na Smíchov.

Na Spořilově, jehož kapacita je do 20.prosince také omezena, nám tak vzniklo hrdlo, “ vysvětlil Deníku Ondřej Kubala zČeských drah. Jinými slovy čety, které soupravy čisti a řadí před další cestou, nestíhaly novýnápor.

Situaci se podařilo vrátit do normálu až včera dopoledne. Dopravce slibuje, že se situace už nebude opakovat, protože přijal několik opatření, které odstavnému nádraží odlehčí.

Pomohou jiná nádraží

Vybrané spoje proto nepojedou až do odvolání do a ze stanice Praha hlavní nádraží, ale budou zPrahy-Vršovic odkloněny do stanice Praha-Smíchov. Přibližně deset rychlíků denně, které jezdí zHradce Králové, pojedou na servis do Hostivaře.

Přesun prázdných vlaků urychlí další posuvná lokomotiva, přičemž další záložní bude připravena pro krizové situace. Dopravce si na pomoc stáhl další vozy zČeských Budějovic a zBohumína.

„Komplikace by tak už nastat neměly. Přestože středeční zpoždění zapříčinil pravděpodobně souběh několika výluk, tak zanalyzujeme celý systém a pokud najdeme viníky, tak je budeme sankcionovat,“ dodal Kubala.

Zřízen byl navíc tým, který bude nová opatření dvacet čtyři hodin denně monitorovat a vpřípadně nutnosti operačně zasáhne.