VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Zóny placeného stání: měsíc fungování přinesl téměř dva tisíce odtahů automobilů

PRAHA 1, 2 - První měsíc fungování za sebou mají zóny placeného stání vlevobřežní části Prahy 1a vPraze 2.Strážníci za tu dobu řešili celkem 16100 přestupků.

30.11.2007
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Vít Šimánek

„VPraze 1to bylo řešeno 7400 řidičů a vPraze 2to bylo 8700 řidičů. Vyšší číslo je dáno tím, že vPraze 2šlo pro řidiče oúplnou novinku,“ uvedl náměstek ředitele městské policie Ludvík Klema. V1933případech strážníci řidičům automobil odtáhli. „Zmodrých zón jsme oprávněni odtahovat automobil kdykoliv. Děláme ale výjimky– například pokud jsou vulici volná místa nebo když řidič prokázal, že bydlí vPraze 2,“ popsal Klema. Některé přestupky policisté předali ke správnímu řízení. VPraze 1se správně řeší 211, vPraze 2 13přestupků. Zatímco na ulici mohli řidiči zaplatit až dvoutisícovou pokutu, ve správním řízení je to 15tisíc korun a náklady na řízení.

Právě kvůli kontrolám ulic, které řešilo vobou městských částech na 50strážníků a 11odtahových vozů, se zvýšila respektovanost rezidentních zón. „Zatímco 1.listopadu zóny nedodržoval každý druhý řidič, nyní je respektovatnost kolem 80procent,“ doplnil Klema. Strážníci vulicích ve všední den a ovíkendu zůstanou inadále.

Podle náměstka primátora Rudolfa Blažka iměstských částí byl měsíc fungování zón úspěšný: Městské části dostatečně informovaly oprodeji karet, zajistily jejich výdejní místa a problémy by neměl dělat ani software pro výdej karet. Strážníkům zase pomohlo navýšení jejich počtu, odtahové techniky izprovoznění nového odtahového parkoviště. „Pokud zhodnotím podněty občanů, mohu říci, že převažují kladné ohlasy především obyvatel, ale ifirem zPrahy 2, kde byla před zprovozněním zón situace vparkování kritická. Město vnímá ikritické podněty a pokud je to vmezích zákona a vduchu přijaté regulace, snaží se je řešit,“ dodal Blažek.

"Po prvním měsíci po zavedení zóny placeného stání lze říci, že zóna placeného stání funguje dobře. Splnila očekávání a podařilo se vymístit předpokládaný počet osobních automobilů,“ zhodnotil situaci radní Prahy 2Karel Chramosil a dodal: „Samozřejmě poslední den před zahájení zón byla na úřadě fronta až tři hodiny a přišlo téměř 800lidí. Karty byly vydávány, až do 24:00 hod. Ten den mne dokonce pár občanů vynadalo a vyslovili nesouhlas se zavedením zón.“ Za měsíc fungování nakonec Praha 2prodala 11tisíc parkovacích karet. Od pondělí najdou lidé pracoviště natrvalo přemístěno na náměstí Míru14.

Zóny ale mají po měsíci také své zádrhele. Strážníci si například stále nepřevzali čtečky karet, které jim pořídil správce zón. Čtečky totiž do chvíle, kdy nebudou spuštěny návštěvnických zóny a zóny vPraze 3a 7nejsou spolehlivé. Strážníci tak zatím čtečky používají zřídka a pouze na zkoušku.

Vulicích se stále dodělávají drobné úpravy vodorovného a především svislého značení. Dolaďuje se také rozmístění parkovacích automatů.

Ani po měsíci fungování zón včásti Prahy 1a vPraze 2se knim nepřipojily Praha 3a 7.Antimonopolní úřad totiž vede správní řízení, kvůli kterému zatím nemohou být podepsány smlouvy se správci. Řízení se vede od 15.srpna a kjeho uzavření chybí úřady poslední doručenky.

 

Měsí po spuštění zón: místním se zamlouvají, jiným občas překáží

Praha 1, 2/ Po měsíci fungování si rezidenti zóny chválí, postoje těch, kteří na parkovací kartu nárok nemají, se ale větších změn nedočkal.

„Je to ohodně lepší. Dřív jsem hledala místo itři čtvrtě hodiny. Teď zaparkuji hned,“ zhodnotila stav řidička Aneta Pondělíčková, která parkovala vulici Jana Masaryka. „Od 1.listopadu jsem si opravdu oddechla. Předtím jsme byli sparkování úplně odepsaní, po zavedení zón se to ale změnilo,“ řekla Deníku Ivana Lacigová, která vulici Jana Masaryka přímobydlí.

Pochvaly místních potvrzuje iPraha 2. „Především rezidenti si odechli protože prakticky všude lze zaparkovat téměř před domem. Na úřad přišlo iněkolik poděkování od obyvatel,“ uvedl člen rady Karel Chramosil.

Lidé, kteří na parkovací kartu nárok nemají, ale zóny kritizují: „Parkuji tu sice jen občas, ale mám pocit, že rezidentní stání je ina místech, kde není potřeba,“ dodal řidič Tomáš Smolík zPrahy 9. „Je to tak, že po zavedení zón si na ně stěžují především návštěvníci a nájemníci bez trvalého pobytu na městské části,“ dodal za Prahu 2Chramosil.

Chyby stále vidí také někteří podnikatelé. „Zóny mi nepřinesly vůbec nic. Když mi skládají zboží, musí auto parkovat 300metrů od hotelu. Zóny jsem považoval na začátku za podvod a považuji je za něj idnes,“ uvedl Karel Klubal, kterému patří hotel Krále Karla vNerudově ulici a hotel UPáva vulici ULužického semináře. Toho před měsícem na zónách rozzlobilo především to, že součástí kolaudace hotelů bylo zajištění sedmi parkovacích míst, které ale nyní patří pod zóny a klienti na nich proto nemají jistotu vparkování.

Jiní podnikatelé si po měsíčním provozu na zóny zvykly. „Vpodnikáním nám nijak nebrání, jenom stojí zbytečně moc peněz. Faktem ale je, že ulice jsou prázdné,“ uvedl Deníku Pavel Škarohlíd, vedoucí pneuservisu Novák vnuselské Oldřichově ulici. Právě pneuservis se na začátku obával, že ikdyž má zakoupeny přenosné karty, jeho zákazníci nezaparkují vdostatečné vzdálenosti, aby jim mohly být pneumatiky vyměněny.(hav)

 

30.11.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Premiér Bohuslav Sobotka vystoupil 26. května v Praze na tiskové konferenci.
17

Sobotka bude mít dostavení s ministry, zhodnotí práci vlády

Tipy Deníku

Kam za zážitky nejen o víkendu? Inspirujte se na novém webu Tipy Deníku

AUTOMIX.CZ

GALERIE: Nejvtipněji naložené vozy na silnicích. Nákladem je vše, co si zamanete

Kromě přepravy cestujících je auto od nepaměti využíváno k převozu nákladu. A jak dnes uvidíte, je tím myšleno doslova jakéhokoliv nákladu. Připravte se na bizarní přehlídku převážených věcí všeho druhu, kdy vás už nepřekvapí ani auto naložené v dalším autě.

O šikovné české ručičky je opět zájem. Opravny jsou zpět

Praha - Opravny a opravárny zažívají velký návrat. Recyklace odpadů se stala pro lidi přirozeností, nyní začínají přemýšlet, jak množství odpadu minimalizovat. Vyhledáním opraváře šetří nejen přírodu, ale někdy i peníze. 

Nad Havlem chtěli lidé budku u zastávky, jejich úsilí mělo úspěch

Praha – Neúnavná občanská iniciativa může slavit úspěchy. Ve Staré Krči se právě díky úsilí místních podařilo prosadit zřízení nového přístřešku u autobusové zastávky Nad Havlem. Radní Prahy 4 pro oblast územního rozvoje Alžběta Rejchrtová (Trojkoalice/Zelení) v té souvislosti ocenila roli aktivních občanů v čele s Vladimírem Hroudou.

Dle očekávání: Karel Srp v radě ÚSTR nezasedne. Kvůli členství v KSČ

Dlouholetý předseda Jazzové sekce Karel Srp se podle očekávání nestal členem Rady Ústavu pro studium totalitních režimů (ÚSTR). Senát dnes vzal na vědomí stanovisko své volební komise, že Srp jako bývalý člen předlistopadové komunistické strany nesplňuje zákonnou podmínku spolehlivosti. O Srpově nominaci do rady tak horní komora ani nerozhodovala. Srp se jednání Senátu nezúčastnil.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení