VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Změna v tramvajích: lidé se mohou vyjádřit i sami za sebe

Praha - Listopadové velké sčítání dopravního podniku má své další pokračování, které vyvrcholí od 1. července. Do nových změn mohou mluvit i cestující pomocí anketních lístků. Dále se také připravuje změna v nočních tramvajových linkách. „Chceme vyzvat cestující ke spolupráci na přípravě změn," řekl náměstek primátorky Petr Dolínek.

28.1.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Dimír Šťastný

Kromě odpovědí jsou vítány i podněty zabývající se dalšími problémy, které ve své lokalitě cestující vnímají. Odpovědi je možné odeslat poštou nebo emailem. Vyhodnocování bude trvat asi měsíc.

Aktuálně existují tři návrhy možných změn. V prvním konzervativním návrhu nebude rozsah změn velký.

„Představa podoby druhého návrhu je odvážnější, bude řešit zavádění nových spojení, například přímého tramvajového spojení mezi Strašnicemi a Palmovkou. Třetí návrh má poskytnout cestujícím a městským částem náhled, jak by síť tramvají vypadala, pokud by se po ní pohybovaly výhradně páteřní linky, takzvaný Vídeňský model," řekl ředitel Ropid Petr Tomčík. V tomto návrhu se mluví o synchronizaci linek jezdících po stejné trase.

Žádné peníze navíc

Zadáním je, aby změny nestály peníze navíc a že v žádné variantě nedojde k tomu, aby z ulic mizely tramvajové spoje. Místa, kde je nutné spoje posílit, budou řešeny mírným oslabením jinde, kde nyní tramvaje jezdí nevytížené.

Podle dalších informací ze sčítání se vyplatilo i zkrácení intervalu nočních linek z půl hodiny na dvacet minut. Jestliže v roce 2006 jezdilo nočními tramvajemi kolem 20 tisíc lidí, v listopadu to bylo třicet tisíc.

Nejvíce cestujících přepravila linka 54 jezdící na trase z Lehovce na Sídliště Barrandov. Těsné druhé místo patří lince 51 z Divoké Šárky na Radošovickou. Počet cestujících nočními autobusy se posledních deset let drží na stejném počtu kolem deseti tisíc lidí. Nejvíce je využívaná linka 511 z Čakovic na Nádraží Hostivař.

Čtěte také: V nočních tramvajích v Praze vzrostl počet cestujících na 30 tisíc

Autor: ČTK

28.1.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Škoda 110 R.
AUTOMIX.CZ
13

Škoda zvažuje sporťák inspirovaný legendárním "erkem". Jak by mohl vypadat?

Pavel Bělobrádek

Vláda na vědu a výzkum schválila více peněz. Dá na ně přes 36 miliard korun

Nečasová nepřišla k soudu. Zradilo ji zdraví

Bývalá šéfka kabinetu premiéra Petra Nečase Jana Nečasová (dříve Nagyová), která čelí obžalobě v kauze údajného zneužití Vojenského zpravodajství, dnes nepřišla vypovídat k soudu. Podle jejího právníka Eduarda Bruny je nemocná a zároveň nedala souhlas s konáním jednání ve své nepřítomnosti. Soud proto hlavní líčení odročil.

Jurečka: Miloš Zeman by na prezidenta vůbec neměl kandidovat

Prezident Miloš Zeman by podle 1. místopředsedy KDU-ČSL Mariana Jurečky neměl znovu kandidovat. Nevadí mu prezidentův zdravotní stav, ale s jeho výroky a činy. Dnes to uvedl v diskusním pořadu České televize Otázky Václava Moravce. 

Soud začne rozplétat další korupční kauzu Nemocnice Na Homolce

Praha - Pražský městský soud začne v pondělí projednávat další údajnou korupci při zakázkách pražské Nemocnice Na Homolce. Obžalobě i tentokrát čelí bývalý ředitel instituce Vladimír Dbalý, spolu s ním pak dalších pět lidí. Dbalému, který bral údajně úplatky za nezákonné uzavírání smluv na poskytování konzultací nebo služeb, hrozí až 12 let vězení.

Židovské muzeum: Snažíme se vyhledávat potomky původních vlastníků

Praha - Židovské muzeum se mělo stát podle plánů nacistů takzvaným muzeem vyhynulé rasy. K tomu nakonec naštěstí nedošlo. Dodnes tu ale zůstalo mnoho vzácných předmětů po Židech deportovaných do ghett a koncentračních táborů. S kurátorkou muzea Michaelou Sidenbergovou jsme hovořily o tom, jak dochází k navrácení předmětů potomkům původních majitelů.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies