VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Změna v tramvajích: lidé se mohou vyjádřit i sami za sebe

Praha - Listopadové velké sčítání dopravního podniku má své další pokračování, které vyvrcholí od 1. července. Do nových změn mohou mluvit i cestující pomocí anketních lístků. Dále se také připravuje změna v nočních tramvajových linkách. „Chceme vyzvat cestující ke spolupráci na přípravě změn," řekl náměstek primátorky Petr Dolínek.

28.1.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Dimír Šťastný

Kromě odpovědí jsou vítány i podněty zabývající se dalšími problémy, které ve své lokalitě cestující vnímají. Odpovědi je možné odeslat poštou nebo emailem. Vyhodnocování bude trvat asi měsíc.

Aktuálně existují tři návrhy možných změn. V prvním konzervativním návrhu nebude rozsah změn velký.

„Představa podoby druhého návrhu je odvážnější, bude řešit zavádění nových spojení, například přímého tramvajového spojení mezi Strašnicemi a Palmovkou. Třetí návrh má poskytnout cestujícím a městským částem náhled, jak by síť tramvají vypadala, pokud by se po ní pohybovaly výhradně páteřní linky, takzvaný Vídeňský model," řekl ředitel Ropid Petr Tomčík. V tomto návrhu se mluví o synchronizaci linek jezdících po stejné trase.

Žádné peníze navíc

Zadáním je, aby změny nestály peníze navíc a že v žádné variantě nedojde k tomu, aby z ulic mizely tramvajové spoje. Místa, kde je nutné spoje posílit, budou řešeny mírným oslabením jinde, kde nyní tramvaje jezdí nevytížené.

Podle dalších informací ze sčítání se vyplatilo i zkrácení intervalu nočních linek z půl hodiny na dvacet minut. Jestliže v roce 2006 jezdilo nočními tramvajemi kolem 20 tisíc lidí, v listopadu to bylo třicet tisíc.

Nejvíce cestujících přepravila linka 54 jezdící na trase z Lehovce na Sídliště Barrandov. Těsné druhé místo patří lince 51 z Divoké Šárky na Radošovickou. Počet cestujících nočními autobusy se posledních deset let drží na stejném počtu kolem deseti tisíc lidí. Nejvíce je využívaná linka 511 z Čakovic na Nádraží Hostivař.

Čtěte také: V nočních tramvajích v Praze vzrostl počet cestujících na 30 tisíc

Autor: ČTK

28.1.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto

Voda z vlastní studny - na kolik přijde

Nový vůz kynologické skupiny.
5

Při záchraně životů poslouží strážníkům-kynologům nové auto

DOTYK.CZ

Většina úvěrových firem jsou predátoři. Exekucím čelilo 843 tisíc lidí

Lidé by si měli dávat pozor nejen na úvěrové společnosti, z nichž je predátorských či lichvářských přes devadesát procent, tvrdí tvůrci Mapy exekucí.

Generál Andor Šándor: Bezpečné metro? Nedělejme si iluze

/ROZHOVOR/ Terorismus. Stále častěji skloňované slovo. Bohužel právem. Jako jeden z mnoha příkladů v posledních týdnech může sloužit útok v petrohradském metru, kde si výbuch vyžádal 14 obětí a desítky zraněných. Jak je to se situací v metru u nás? Známý bezpečnostní expert Andor Šándor je v této otázce skeptický.

Dluhová poradkyně: Do dvou set tisíc se situace obvykle dá řešit bez bankrotu

Praha - Nejdůležitější je být připraven i na horší životní situace a v případě, že se člověk dostane do dluhů, je začít hned řešit. To říká Kateřina Jirová, vedoucí programů k řešení zadluženosti ze sdružení RUBIKON Centrum, které pracuje zejména s lidmi s trestní minulostí. „Jejich zadluženost je v zásadě podobná, jako kohokoliv jiného," míní.

AUTOMIX.CZ

OBRAZEM: Tyhle české sporťáky uměly i přes 300 km/h. A měly motory z tatrovek

Přestože má většina z nás kopřivnickou tatrovku zafixovanou z minulosti jako automobilku zaměřenou na luxusní "papalášské" limuzíny, případně jako výrobce nákladních aut, v historii najdeme i několik vozů, které se těmto definicím naprosto vymykají.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies