VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Želva dopluje z centra až pod Vyšehrad

Praha - Nový pražský přívoz spojí od léta Střelecký, Slovanský a Dětský ostrov, podle nového návrhu by mohl zajíždět až na Císařskou louku.

11.6.2008
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Vít Šimánek

Budoucnost čtvrtého pražského přívozu, který by měl brzy začít převážet cestující v centru metropole, zůstává nejasná. Před několika týdny přišla radnice Prahy 1 s nápadem, aby došlo od začátku prázdnin k lodnímu propojení Slovanského, Střeleckého a Dětského ostrova.

Nový přívoz však pravděpodobně vznikne až v průběhu prázdnin, protože ještě není definitivně rozhodnuto o trase a hlavně o jeho financování.

Podle původních plánů měla loď s názvem Želva plout od mostu Legií u Národního divadla, obeplout Střelecký ostrov ze severní strany a doplout k přístavišti na jižní straně Dětského ostrova a k východní straně Slovanského ostrova. Nyní původní záměr vystřídal návrh dvou odlišných variant tras.

Kratší (viz mapa), ale také taková, po které by pluly lodě až na Císařskou louku.

Přívoz mezi ostrovy
Až za Jiráskův most

Hlavním důvodem zdržení projektu je nejasné financování. Stále se neví, kdo přívoz zaplatí. Měl by fungovat v rámci pražské MHD, takže si na sebe nevydělá. Kratší varianta bude přitom stát zhruba 2,5 milionu korun, delší 5,5 milionu.

Praha 1 v současnosti jedná se zástupci páté městské části a magistrátu o spolufinancování. „Jsme připraveni nést značnou část nákladů, ale snažíme se dohodnout i s dalšími subjekty, kterých se to týká. Přívoz v centru si lidé zaslouží, takže věříme, že k jeho zprovoznění nakonec dojde,“ prohlásil starosta Prahy 1 Petr Hejma.

Pokud se realizovala delší varianta, do projektu by se zapojila navíc i Praha 2. Tato městská část však informaci nepotvrdila. „Zatím je předčasné o tom hovořit. Vedení radnice zatím o ničem nejednalo, není tedy co komentovat,“ uvedl místostarosta Prahy 2 Václav Vondrášek.

Jednou z uvažovaných možností financování je zavedení vyššího jízdného při zakoupení lístku přímo na lodi, přičemž tramvajenky by platily i nadále. „Pražané používají v dopravě hlavně předplacené jízdné, takže pro ně by se nic nezměnilo. Přímá platba by tak byla hlavně pro turisty,“ vysvětlil Filip Drápal z Ropidu.

Návrat do minulosti

O provozování přívozu projevila zájem První všeobecná člunovací společnost (PVČS). Ta se stará o přívozy v Sedlci a na Podbabě. Zástupce firmy tvrdí, že v případě uzavření dohody jsou schopni do měsíce zahájit provoz. „Věřím, že se vše brzy vyřeší a přívoz začne fungovat ještě v první polovině léta,“ dodal starosta Prahy 1 Petr Hejma.

Lodní přeprava v této trase byla zavedena kolem poloviny 20. století za jednokorunové jízdné a tento oblíbený dopravní prostředek přezdívali Pražané Želva. S tímto názvem lodi se počítá i po obnovení po více než šedesáti letech. Celý projekt, který mimo jiné zajistí bezbariérový přístup na Střelecký ostrov, ponese název Mezi ostrovy.

Nový přívoz

Plavidlo: převozní loď Želva s bezbariérovým přístupem s kapacitou 20 sedících a volnou plochou pro dalších 30 stojících osob

Interval: 15 minut celotýdenně mezi 8. a 20. hodinou

Předpokládaná doba provozu: 7 měsíců v roce od 1. 4. do 31. 10.

Autor: Jan Puci

11.6.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Adriana Krnáčová.

Krnáčová je odhodlaná bránit Prahu i s policií. Výzvu od taxikářů nedostala

Su Ťij na tiskové konferenci v Praze; 17. září 2013
AKTUALIZOVÁNO
5

Kritizovaná Su Ťij by měla v říjnu navštívit Prahu. Zřejmě se setká i se Zemanem

ODS bude žádat odchod Janečka z čela finanční správy

Opoziční ODS bude dnes na jednání rozpočtového výboru Sněmovny žádat odchod ředitele finanční správy Martina Janečka z funkce kvůli nadužívání zajišťovacích příkazů a nedostatečné kontrole takzvaných korunových dluhopisů. Předseda sněmovního klubu ODS Zbyněk Stanjura na tiskové konferenci kritizoval i fungování daňových vratek, kvůli kterým zadržuje finanční správa firmám vysoké sumy.

Vlaky půjdou pod zem. Propojí se s metrem

/INFOGRAFIKA/ Po vzoru Německa, Švýcarska a Švédska má v plánu i vedení Prahy vybudovat tzv. Metro S. Jde o převážně podzemní železnici propojenou s metrem a oddělenou od dálkových koridorů.

Soud potrestal cizince za nápis na soše na Karlově mostě vyhoštěním a pokutou

Cizince, který popsal sochu sv. Františka na Karlově mostě, soud vyhostil na tři roky. Zároveň muži uložil půlroční podmínku a náhradu škody ve výši patnáct tisíc korun.

Jak skladovat dříví na topení

Pokud chcete tuto zimu topit dřívím, které si teprve objednáváte či svážíte z lesa, pak řekněte amen svému komínu i peněžence. Dřevo se musí pořádně vysušit. Jak ho skladovat, aby dobře proschlo?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení