VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Želva dopluje z centra až pod Vyšehrad

Praha - Nový pražský přívoz spojí od léta Střelecký, Slovanský a Dětský ostrov, podle nového návrhu by mohl zajíždět až na Císařskou louku.

11.6.2008
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Vít Šimánek

Budoucnost čtvrtého pražského přívozu, který by měl brzy začít převážet cestující v centru metropole, zůstává nejasná. Před několika týdny přišla radnice Prahy 1 s nápadem, aby došlo od začátku prázdnin k lodnímu propojení Slovanského, Střeleckého a Dětského ostrova.

Nový přívoz však pravděpodobně vznikne až v průběhu prázdnin, protože ještě není definitivně rozhodnuto o trase a hlavně o jeho financování.

Podle původních plánů měla loď s názvem Želva plout od mostu Legií u Národního divadla, obeplout Střelecký ostrov ze severní strany a doplout k přístavišti na jižní straně Dětského ostrova a k východní straně Slovanského ostrova. Nyní původní záměr vystřídal návrh dvou odlišných variant tras.

Kratší (viz mapa), ale také taková, po které by pluly lodě až na Císařskou louku.

Přívoz mezi ostrovy
Až za Jiráskův most

Hlavním důvodem zdržení projektu je nejasné financování. Stále se neví, kdo přívoz zaplatí. Měl by fungovat v rámci pražské MHD, takže si na sebe nevydělá. Kratší varianta bude přitom stát zhruba 2,5 milionu korun, delší 5,5 milionu.

Praha 1 v současnosti jedná se zástupci páté městské části a magistrátu o spolufinancování. „Jsme připraveni nést značnou část nákladů, ale snažíme se dohodnout i s dalšími subjekty, kterých se to týká. Přívoz v centru si lidé zaslouží, takže věříme, že k jeho zprovoznění nakonec dojde,“ prohlásil starosta Prahy 1 Petr Hejma.

Pokud se realizovala delší varianta, do projektu by se zapojila navíc i Praha 2. Tato městská část však informaci nepotvrdila. „Zatím je předčasné o tom hovořit. Vedení radnice zatím o ničem nejednalo, není tedy co komentovat,“ uvedl místostarosta Prahy 2 Václav Vondrášek.

Jednou z uvažovaných možností financování je zavedení vyššího jízdného při zakoupení lístku přímo na lodi, přičemž tramvajenky by platily i nadále. „Pražané používají v dopravě hlavně předplacené jízdné, takže pro ně by se nic nezměnilo. Přímá platba by tak byla hlavně pro turisty,“ vysvětlil Filip Drápal z Ropidu.

Návrat do minulosti

O provozování přívozu projevila zájem První všeobecná člunovací společnost (PVČS). Ta se stará o přívozy v Sedlci a na Podbabě. Zástupce firmy tvrdí, že v případě uzavření dohody jsou schopni do měsíce zahájit provoz. „Věřím, že se vše brzy vyřeší a přívoz začne fungovat ještě v první polovině léta,“ dodal starosta Prahy 1 Petr Hejma.

Lodní přeprava v této trase byla zavedena kolem poloviny 20. století za jednokorunové jízdné a tento oblíbený dopravní prostředek přezdívali Pražané Želva. S tímto názvem lodi se počítá i po obnovení po více než šedesáti letech. Celý projekt, který mimo jiné zajistí bezbariérový přístup na Střelecký ostrov, ponese název Mezi ostrovy.

Nový přívoz

Plavidlo: převozní loď Želva s bezbariérovým přístupem s kapacitou 20 sedících a volnou plochou pro dalších 30 stojících osob

Interval: 15 minut celotýdenně mezi 8. a 20. hodinou

Předpokládaná doba provozu: 7 měsíců v roce od 1. 4. do 31. 10.

Autor: Jan Puci

11.6.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Malíř Karel Franta.

Pohřeb výtvarníka Karla Franty bude 26. července ve Strašnicích

Ředitel neziskové organizace Člověk v tísni Šimon Pánek poskytl 13. července v Praze rozhovor Deníku
10

Šimon Pánek: Svobodu a prosperitu nemáme navždy. Bojím se o ně

Ministerstvo znovu vyhlásilo konkurz na ředitele Českých center

Ministerstvo zahraničí opakuje výběrové řízení na místo generálního ředitele sítě Českých center. Uzávěrka přihlášek do prvního vyhlášeného konkurzu byla na konci května, nový šéf sítě čítající 22 poboček z něj nevzešel. Tento týden ministerstvo zahraničí na svém webu zveřejnilo nový inzerát. Předchozí ředitel Jiří Závěšický byl odvolán na začátku dubna kvůli neshodám ohledně obsazení místa ředitele Českého centra v Paříži.

AUTOMIX.CZ

Toužíte po klasické škodovce? Na prodej jich je řada. Tyhle jsou nejzajímavější

Aut mladoboleslavské značky se na české inzerci povalují přímo hordy, v drtivé většině případů jde ale o běžné modely moderní éry. Co když ale sháníte škodováckou klasiku? I v tomhle případě je bohatý výběr.

Sobotka bude bilancovat s ministrem kultury Hermanem

Premiér Bohuslav Sobotka bude příští týden pokračovat v bilančních schůzkách, na kterých hodnotí splněné závazky z programového prohlášení vlády. Po úvodním jednání s ministrem zemědělství Marianem Jurečkou ho ve středu čeká v Národní knihovně setkání s ministrem kultury Danielem Hermanem.

Senát: kožešinové farmy zmizí do ledna 2019

Senát schválil zákaz kožešinových farem od konce ledna 2019 beze změn. Období pro jejich likvidaci neprodloužil, nezvýšil ani výši kompenzace chovatelům, jak to část senátorů požadovala. Zákaz má přinést novela zákona na ochranu zvířat proti týrání, kterou dnes Senát přijal po dvouhodinové debatě. Normu nyní dostane k podpisu prezident Miloš Zeman.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení