VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Želva dopluje z centra až pod Vyšehrad

Praha - Nový pražský přívoz spojí od léta Střelecký, Slovanský a Dětský ostrov, podle nového návrhu by mohl zajíždět až na Císařskou louku.

11.6.2008
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Vít Šimánek

Budoucnost čtvrtého pražského přívozu, který by měl brzy začít převážet cestující v centru metropole, zůstává nejasná. Před několika týdny přišla radnice Prahy 1 s nápadem, aby došlo od začátku prázdnin k lodnímu propojení Slovanského, Střeleckého a Dětského ostrova.

Nový přívoz však pravděpodobně vznikne až v průběhu prázdnin, protože ještě není definitivně rozhodnuto o trase a hlavně o jeho financování.

Podle původních plánů měla loď s názvem Želva plout od mostu Legií u Národního divadla, obeplout Střelecký ostrov ze severní strany a doplout k přístavišti na jižní straně Dětského ostrova a k východní straně Slovanského ostrova. Nyní původní záměr vystřídal návrh dvou odlišných variant tras.

Kratší (viz mapa), ale také taková, po které by pluly lodě až na Císařskou louku.

Přívoz mezi ostrovy
Až za Jiráskův most

Hlavním důvodem zdržení projektu je nejasné financování. Stále se neví, kdo přívoz zaplatí. Měl by fungovat v rámci pražské MHD, takže si na sebe nevydělá. Kratší varianta bude přitom stát zhruba 2,5 milionu korun, delší 5,5 milionu.

Praha 1 v současnosti jedná se zástupci páté městské části a magistrátu o spolufinancování. „Jsme připraveni nést značnou část nákladů, ale snažíme se dohodnout i s dalšími subjekty, kterých se to týká. Přívoz v centru si lidé zaslouží, takže věříme, že k jeho zprovoznění nakonec dojde,“ prohlásil starosta Prahy 1 Petr Hejma.

Pokud se realizovala delší varianta, do projektu by se zapojila navíc i Praha 2. Tato městská část však informaci nepotvrdila. „Zatím je předčasné o tom hovořit. Vedení radnice zatím o ničem nejednalo, není tedy co komentovat,“ uvedl místostarosta Prahy 2 Václav Vondrášek.

Jednou z uvažovaných možností financování je zavedení vyššího jízdného při zakoupení lístku přímo na lodi, přičemž tramvajenky by platily i nadále. „Pražané používají v dopravě hlavně předplacené jízdné, takže pro ně by se nic nezměnilo. Přímá platba by tak byla hlavně pro turisty,“ vysvětlil Filip Drápal z Ropidu.

Návrat do minulosti

O provozování přívozu projevila zájem První všeobecná člunovací společnost (PVČS). Ta se stará o přívozy v Sedlci a na Podbabě. Zástupce firmy tvrdí, že v případě uzavření dohody jsou schopni do měsíce zahájit provoz. „Věřím, že se vše brzy vyřeší a přívoz začne fungovat ještě v první polovině léta,“ dodal starosta Prahy 1 Petr Hejma.

Lodní přeprava v této trase byla zavedena kolem poloviny 20. století za jednokorunové jízdné a tento oblíbený dopravní prostředek přezdívali Pražané Želva. S tímto názvem lodi se počítá i po obnovení po více než šedesáti letech. Celý projekt, který mimo jiné zajistí bezbariérový přístup na Střelecký ostrov, ponese název Mezi ostrovy.

Nový přívoz

Plavidlo: převozní loď Želva s bezbariérovým přístupem s kapacitou 20 sedících a volnou plochou pro dalších 30 stojících osob

Interval: 15 minut celotýdenně mezi 8. a 20. hodinou

Předpokládaná doba provozu: 7 měsíců v roce od 1. 4. do 31. 10.

Autor: Jan Puci

11.6.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Vítězné náměstí.
7

Praha 6 musí mít pro obchvat Vítězného náměstí další posudky

Matějská pouť. Ilustrační foto.
10

Matějskou pouť zahájí 25. února ohňostroj na Výstavišti v Holešovicích

Zmatení řezníci či pekaři. Nevědí, zda mají povinně dávat účtenky

Za týden touto dobou už to nebude možné – odejít z prodejny bez toho, aniž by prodavač vytiskl účtenku s unikátním kódem.

Soud projedná odvolání v kauze nehody bývalého policisty Kadlece

Praha - Pražský městský soud ve středu projedná kauzu bývalého policejního důstojníka a pedagoga Karla Kadlece, který se odvolal proti osmiměsíčnímu podmíněnému trestu uloženému za dopravní nehodu. Podle nepravomocného verdiktu Kadlec kvůli incidentu způsobenému v opilosti také nesmí dva roky řídit.

Metropole připravuje regulační řád dopravy při výskytu smogu

Praha - Hlavní město připravuje regulační řád pro omezení dopravy v době výskytu smogu. Zatím může regulovat jen průmyslové podniky, nejvíc znečištění je ale z aut. V tiskové zprávě o tom v úterý informoval pražský magistrát. Návrh chce mít do konce září.

Praha schválila záměr získat od Veolie 100 procent akcii PVK

Praha - Pražští radní schválili záměr získat od firmy Veolia 100 procent akcií společnosti Pražské vodovody a kanalizace (PVK). Akcie by získala Praha, nebo některá její akciová společnost. Novinářům to dnes řekl radní Karel Grabein Procházka (ANO). Kdy, za jakých podmínek a jakou cenu by případně Praha akcie získala, není jasné. Veolia je stoprocentním vlastníkem PVK, které mají pronajatu vodohospodářskou síť do roku 2028 od městské společnosti Pražská vodohospodářská společnost (PVS). PVK nechce jednání komentovat.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies