VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Železnice má obří potenciál, na nové tratě nejsou peníze

Praha – Jestli může Praha v budoucnu někde výrazně rozvíjet hromadnou dopravu, pak je to určitě ta kolejová. Ještě přesněji vlaková. Zatím to ale vypadá, že ne neblýská na lepší časy. Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI) totiž na prioritní akce v hlavním městě v současné době nemá peníze.

13.5.2010
SDÍLEJ:

Železnice. Ilustrační snímek.Foto: DENÍK

Jedná se například o rekonstrukci Negrelliho viaduktu, druhé části modernizace traťového úseku Libeň – Běchovice, trati do Úval, či do Berouna.

Podle zpráv ze včerejšího jednání dopravního výboru zastupitelů se pak v současné době ani příliš neřeší úprava napojení vlaků na nádraží v Podbabě v souvislosti s prodloužením tramvajové trati do této lokality, stavba přitom bude už brzy zahájena. I proto bude odeslán urgentní dopis na Správu železniční dopravní cesty, aby se věcí zabývala.

„Pokud by se tato věc neřešila, pak bychom ani nemuseli trať prodlužovat,“ řekl místopředseda výboru Karel Březina (ČSSD).

„Stav rozvoje železničních tratí v Praze je velmi tristní. Rozpočet SFDI na rok 2010 s výhledem na roky 2011, 2012

schválený parlamentem v prosinci loňského roku obsahuje pouze stavby modernizace traťového úseku Praha-Běchovice – Úvaly a optimalizace trati Lysá nad Labem-Praha-Vysočany 1. stavba, celkem činí investiční náklady 2,426 miliardy korun,“ řekl na jednání výboru Pavel Adámek, zmocněnec pro železnici společnosti Ropid.

Sdělil také, že v podstatě ze den na den by mohla být zahájena optimalizace trati z Holešovic do Bubenče, která souvisí se zmíněným prodloužením tramvajové trati v Podbabě, za 1,2 miliardy korun, tuto akci se ale nepodařilo protlačit přes ministerstvo dopravy.

Do modernizace nejdou žádné peníze

„Rozvoj železnice v Praze je celkem ve srabu. Je nutné, aby stát výrazně posílil financování této oblasti, dnes sem neputuje v podstatě skoro ani koruna. Praha by měla vytvořit tlak, aby začaly finance do modernizace proudit,“ sdělil dále Adámek.

I u dalších plánovaných akcí jsou téměř ve všech případech stavby v časovém skluzu, způsobeném nedostatkem finančních prostředků.

Jedná se například o mimoúrovňové křížení v Libni, druhou stavbu, zdvoukolejnění úseku Libeň – Malešice a zastávku Depo Hostivař. „Stavba není zařazena ani ve výhledu SFDI, nelze očekávat posun před rokem 2012,“ píše se v oficiálním dokumentu Ropidu, který má Pražský deník k dispozici. Přitom zmíněný úsek by v budoucnu umožnil zavedení tangenciálních linek městské hromadné dopravy.

Financování není zajištěno také u modernizace trati z Hostivaře na hlavní nádraží se zastávkami Zahradní Město a Praha-Eden. Podobné je to dále s úsekem Smíchov – hlavní nádraží se zastávkou Výtoň/Vyšehrad, zde ale stavba naráží také na odmítavá stanoviska památkářů v souvislosti s rekonstrukcí stávajícího mostu a přilehlého viaduktu.

Mezi dalšími prioritami je pak výstavba tunelu na trase Praha – Beroun, kde je ale vše ve stádiu příprav a ještě není vyjasněné, technické řešení této akce.

Autor: Lukáš Marek

13.5.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Místo pádu letounu Il-18B do jezera Zlaté piesky v Bratislavě
DOTYK.CZ
4

Před 41 lety se Zlaté piesky zalily krví. Došlo k nejhorší letecké havárii u nás

Olga Havlová na archivním snímku.

KRÁTCE: Výstava snímků Olgy Havlové bude k vidění v Atriu na Žižkově

Přes ČR se ode dneška vracejí ze cvičení konvoje americké armády

Praha - Českem ode dneška do pondělka projede šest konvojů s maximálně 300 americkými vojáky, kteří se vracejí ze cvičení Saber Guardian 2017 v Maďarsku, Bulharsku a Rumunsku. Hranice překročí u Břeclavi a po dálnicích kolem Brna, Prahy a Plzně přejedou u Rozvadova do Německa. První konvoj by měl na české území vjet ve čtvrtek kolem 17.00. Ve čtvrtek to sdělil generální štáb české armády.

AUTOMIX.CZ

GALERIE: Nejvtipnější pomsty za špatné parkování. Někdy je trest až krutý

Zaparkování auta je poměrně jednoduchý úkon, který ale někteří jedinci dokážou odfláknout vrcholným způsobem. Ať už jde o nedostatek trpělivosti, zkušeností nebo čistou lhostejnost ke svému okolí, někteří řidiči si svým chováním koledují o potrestání. A někdy ho i dostanou. A někdy je to i vtipné.

Italské jídlo je o lehkosti, říká šéfkuchař Bušek

Praha - Aby se snad rozkrájel. Což by byl pro Martina Buška symbolický skon. Zkuste si ale šéfovat čtyřem špičkovým kuchyním v centru Prahy.

AKTUALIZOVÁNO

Lidovci a STAN připravují po rozchodu rychlý restart kampaní

Po čtvrtroce příprav na společnou kandidaturu v říjnových sněmovních volbách se dnes daly týmy hnutí STAN a KDU-ČSL do intenzivní práce na podobě samostatných kandidátek a kampaní. Úterní rozhodnutí Starostů a nezávislých nevyhovět žádosti lidovců, aby místo koaliční spolupráce přijali pouze místa na kandidátních listinách KDU-ČSL, podle politologů zkomplikuje oběma stranám přípravu volební kampaně. Samostatně se hodlají STAN a KDU-ČSL prezentovat už od příštího týdne, společné billboardy měly zaplacené do konce července.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení