VYBERTE SI REGION

Železnice má obří potenciál, na nové tratě nejsou peníze

Praha – Jestli může Praha v budoucnu někde výrazně rozvíjet hromadnou dopravu, pak je to určitě ta kolejová. Ještě přesněji vlaková. Zatím to ale vypadá, že ne neblýská na lepší časy. Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI) totiž na prioritní akce v hlavním městě v současné době nemá peníze.

13.5.2010
SDÍLEJ:

Železnice. Ilustrační snímek.Foto: DENÍK

Jedná se například o rekonstrukci Negrelliho viaduktu, druhé části modernizace traťového úseku Libeň – Běchovice, trati do Úval, či do Berouna.

Podle zpráv ze včerejšího jednání dopravního výboru zastupitelů se pak v současné době ani příliš neřeší úprava napojení vlaků na nádraží v Podbabě v souvislosti s prodloužením tramvajové trati do této lokality, stavba přitom bude už brzy zahájena. I proto bude odeslán urgentní dopis na Správu železniční dopravní cesty, aby se věcí zabývala.

„Pokud by se tato věc neřešila, pak bychom ani nemuseli trať prodlužovat,“ řekl místopředseda výboru Karel Březina (ČSSD).

„Stav rozvoje železničních tratí v Praze je velmi tristní. Rozpočet SFDI na rok 2010 s výhledem na roky 2011, 2012

schválený parlamentem v prosinci loňského roku obsahuje pouze stavby modernizace traťového úseku Praha-Běchovice – Úvaly a optimalizace trati Lysá nad Labem-Praha-Vysočany 1. stavba, celkem činí investiční náklady 2,426 miliardy korun,“ řekl na jednání výboru Pavel Adámek, zmocněnec pro železnici společnosti Ropid.

Sdělil také, že v podstatě ze den na den by mohla být zahájena optimalizace trati z Holešovic do Bubenče, která souvisí se zmíněným prodloužením tramvajové trati v Podbabě, za 1,2 miliardy korun, tuto akci se ale nepodařilo protlačit přes ministerstvo dopravy.

Do modernizace nejdou žádné peníze

„Rozvoj železnice v Praze je celkem ve srabu. Je nutné, aby stát výrazně posílil financování této oblasti, dnes sem neputuje v podstatě skoro ani koruna. Praha by měla vytvořit tlak, aby začaly finance do modernizace proudit,“ sdělil dále Adámek.

I u dalších plánovaných akcí jsou téměř ve všech případech stavby v časovém skluzu, způsobeném nedostatkem finančních prostředků.

Jedná se například o mimoúrovňové křížení v Libni, druhou stavbu, zdvoukolejnění úseku Libeň – Malešice a zastávku Depo Hostivař. „Stavba není zařazena ani ve výhledu SFDI, nelze očekávat posun před rokem 2012,“ píše se v oficiálním dokumentu Ropidu, který má Pražský deník k dispozici. Přitom zmíněný úsek by v budoucnu umožnil zavedení tangenciálních linek městské hromadné dopravy.

Financování není zajištěno také u modernizace trati z Hostivaře na hlavní nádraží se zastávkami Zahradní Město a Praha-Eden. Podobné je to dále s úsekem Smíchov – hlavní nádraží se zastávkou Výtoň/Vyšehrad, zde ale stavba naráží také na odmítavá stanoviska památkářů v souvislosti s rekonstrukcí stávajícího mostu a přilehlého viaduktu.

Mezi dalšími prioritami je pak výstavba tunelu na trase Praha – Beroun, kde je ale vše ve stádiu příprav a ještě není vyjasněné, technické řešení této akce.

Autor: Lukáš Marek

13.5.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Radnice MČ Praha 7. Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO

Praha 7 musela vrátit sedm milionů z dotace na tepelná čerpadla

Automatické sněžné řetězy jsou český vynález

Automatické sněhové řetězy. Nový vynález pochází z Česka

Poslední fáze oprav Klementina začne až příští rok

Národní knihovna letos neomezí svůj provoz v Klementinu, jak avizovala před rokem. Nezahájí původně plánovanou třetí etapu revitalizace barokního areálu, jež by měla stát téměř miliardu korun. Na tuto část oprav, při níž se bude mimo jiné rekonstruovat hala služeb, teprve bude vypsána veřejná zakázka. Revitalizace Klementina trvá už téměř deset let a má stát skoro dvě miliardy korun

Historikové bojují za Transgas, žádají ministra o pomoc

Historikové umění z vysokých škol protestují proti kroku ministerstva kultury, které odmítlo prohlásit budovy bývalého Transgasu v Praze za kulturní památku.

Poznejte místa posledního odpočinku obětí nacismu a komunistického režimu

Praha /INFOGRAFIKA/ - Pražský deník vám přináší vycházky Prahy Neznámé. Vydáme se po méně známých, ale zato neméně zajímavých zákoutích metropole. Protentokrát se vydáme do děsuplných míst Kobyliské střelnice a Ďáblického hřbitova.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies