„Praha disponuje asi 200 kilometry železničních tratí, tedy rozsáhlejší sítí než tvoří trasy metra i tramvají dohromady. Železniční síť přitom lze relativně rychle a levně zmodernizovat a využít ji i pro linky moderních příměstských vlaků,“ říká předsedkyně pražské organizace Strany zelených Petra Kolínská. Moderní tiché vlaky na příměstských linkách by podle ní měly cestujícím nabídnout rychlé spojení spolu s komfortem v podobě více míst k sezení, čistých toalet a klimatizace.

Chybí spojení s letištěm

Modernizaci kladenské tratě podporuje i dopravní odborník Petr Moos. „Praze výrazně chybí železniční spojení s ruzyňským letištěm. A kladenská trať s odbočkou na letiště je jedním z možných řešení,“ říká Moss. Podle Strany zelených by modernizace spojení výrazně pomohla především obyvatelům šesté městské části.

„Městská železnice umožní obyvatelům Prahy 6 rychlé spojení do vzdálenějších částí města a osvobodí tuto městskou část od nadměrné automobilové zátěže,“ domnívá se Kolínská. Navíc se podle ní uvolní parkovací místa pro rezidenty. „V oblasti Hradčanské vznikne zahloubením trati místo pro atraktivní veřejné prostranství,“ dodává Kolínská.

Satelitní města

Základem systému městské železnice, prosazovaného Stranou zelených, jsou také linky směřující do Prahy ze satelitních měst Středočeského kraje, jakými jsou například Kolín, Beroun, Benešov či Milovice. Trasy by podle ní neměly končit na některém z pražských nádraží, ale projíždět Prahou a pokračovat do dalších měst.