VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Zbytečný festival, propaguje sám sebe projekt Prague Pride

Praha - Festival lesbické, gay, bisexuální a transgender komunity spustil k nadcházejícímu ročníku novou kampaň. Jejím sloganem je označení „Zbytečný festival“. To má zrcadlit, jak akci vnímá část veřejnosti i politiků.

14.7.2017
SDÍLEJ:
Zvětšit fotografii

Kampaň Prague Pride.Foto: Prague Pride

Tématem sedmého ročníku festivalu Prague Pride, který se uskuteční od 7. do 13. srpna, má být tolerance a respekt. „Z úst některých politiků i části veřejnosti opakovaně zaznívá, že gayové a lesby jsou u nás vesměs tolerováni, a není tedy důvod festival pořádat,“ říká ředitelka festivalu Prague Pride Kateřina Saparová.

Akce podle ní ale chce poukázat na rozdíl mezi pouhou tolerancí a respektem. „Toleruji hlučně telefonující lidi v restauraci nebo nepříjemné pokladní v supermarketu. Toleruje se totiž něco, co je špatné, ale my pro to najdeme pochopení. Co je k tolerování na tom, že je někdo gay nebo lesba?“ dodává. „S hetero nebo homosexuální orientací se lidé rodí. Nikdo si ji vědomě nevybírá. Nechceme toleranci, chceme přijetí,“ upřesňuje ředitelka.

Postavičky, které mluví jako veřejnost

Kampaň festivalu proto pracuje s animovanými postavičkami, které jsou přesvědčeny, že v Česku je postavení lidí s menšinovou sexuální orientací v pořádku a Prague Pride je zbytečný festival.

Na vizuálech promlouvají větami, které jsou podle tvůr-ců kampaně odposlouchané mezi českou veřejností a třebaže vyznívají na první pohled přátelsky, nesou ve skutečnosti významy nadřazenosti a obav.

„Do kampaně jsme vybrali klasické věty, které LGBT lidé běžně slýchají ve svém okolí. Zejména postoj, že gayové a lesby nevadí, dokud se neukazují na veřejnosti, zaznívá velmi často. O takovou toleranci nestojíme,“ prohlašuje Saparová s tím, že tito lidé mají stejné právo hlásit se veřejně ke svému partnerovi, vzít se na ulici za ruku nebo mluvit o společné dovolené. 

Agentura: Jsme rádi, že vyhrál ten nejodvážnější návrh

Koncept nové kampaně s animovanými postavičkami navrhl Vít Bártek, autorem postaviček je Václav Matoušek. Kampaň připravila agentura Made by Vaculik Praha. Tato agentura už pro festival pracovala před dvěma lety, kdy navrhla kampaň se sloganem „Všichni jsme stejně teplí“, který ilustrovala záběry z termo kamery, zachycujícími různorodé dvojice. Nyní zvítězila v uzavřeném tendru, v němž organizátoři festivalu hodnotili celkem devět kreativních nápadů (z toho od Made by Vaculik pocházelo pět).

„Potěšilo nás, že z našich kreativních konceptů uspěl ten nejodvážnější. Vážíme si odvahy vedení festivalu udělat skutečně výraznou kampaň,“ prohlašuje výkonná ředitelka Made by Vaculik Beata Streicherová.

Letošní ročník festivalu poběží po celé metropoli, tradiční průvod projde centrem Prahy v sobotu 12. srpna. „Nebude chybět tradiční festivalová vesnička na Střeleckém ostrově, hudební open-air na Letné ani diskuse a filmová či divadelní představení,“ tvrdí mluvčí festivalu Martin Štěrba.

Autor: Jaroslav Krupka

14.7.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Obvodní soud pro Prahu 2 otevřel kauzu s expolicistou Karlem Kadlecem, podle obžaloby pod vlivem alkoholu a léků poničil na Vinohradech 24 aut.
8

Rozbíjení aut bourající policista Kadlec nevysvětlil. Prý si nic nepamatuj

Premiér Bohuslav Sobotka vystoupil 26. května v Praze na tiskové konferenci.
17

Sobotka bude mít dostavení s ministry, zhodnotí práci vlády

Kam za zážitky nejen o víkendu? Inspirujte se na novém webu Tipy Deníku

Chcete mít přehled o kulturních, sportovních a dalších akcích ve všech regionech? Pak navštivte naši stránku www.tipydeniku.cz, kde najdete fůru inspirace co podniknout nejen o víkendu.

AUTOMIX.CZ

GALERIE: Nejvtipněji naložené vozy na silnicích. Nákladem je vše, co si zamanete

Kromě přepravy cestujících je auto od nepaměti využíváno k převozu nákladu. A jak dnes uvidíte, je tím myšleno doslova jakéhokoliv nákladu. Připravte se na bizarní přehlídku převážených věcí všeho druhu, kdy vás už nepřekvapí ani auto naložené v dalším autě.

O šikovné české ručičky je opět zájem. Opravny jsou zpět

Praha - Opravny a opravárny zažívají velký návrat. Recyklace odpadů se stala pro lidi přirozeností, nyní začínají přemýšlet, jak množství odpadu minimalizovat. Vyhledáním opraváře šetří nejen přírodu, ale někdy i peníze. 

Nad Havlem chtěli lidé budku u zastávky, jejich úsilí mělo úspěch

Praha – Neúnavná občanská iniciativa může slavit úspěchy. Ve Staré Krči se právě díky úsilí místních podařilo prosadit zřízení nového přístřešku u autobusové zastávky Nad Havlem. Radní Prahy 4 pro oblast územního rozvoje Alžběta Rejchrtová (Trojkoalice/Zelení) v té souvislosti ocenila roli aktivních občanů v čele s Vladimírem Hroudou.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení