Velkou novinkou se tehdy stala přestupní stanice Muzeum, propojující novou trasu se starším céčkem. Nové ovšem tehdy také byly i samotné nasazené soupravy. S vozy nové řady 81-71, které Praha od sovětského dodavatele dostala mezi prvními zákazníky ze zemí tehdejšího východního bloku. 

Návrh podoby stanice metra trasy D - Pankrác.
Výstavbu metra D prozatím nezatíží problémy s výkupem pozemků

Ve zmodernizované verzi vozí cestující dodnes

Vozy, které se od starších souprav Ečs provozovaných na červené trase C lišily vybavením i vzhledově, jsou ještě v dobré paměti. V Praze, kam postupně bylo dodáno 201 čelních a 299 vložených vozů, přepravovaly pasažéry až do července roku 2009 (na trase A to bylo jen do 24. června 2005).

Vlastně však vozí cestující dodnes – na linkách A i B jezdí ve zmodernizované verzi 81-71M. Touto přestavbou postupně prošlo 93 souprav.

40. výročí pražského metra: jízda historickou soupravou z Depa Kačerov do stanice Florenc.
Metro slaví výročí, vyjedou historické vozy

Nebudou chybět speciální zážitkové jízdy

Počátky jejich provozu si pamětníci i zájemci o minulost veřejné dopravy mohou připomenout v sobotu 12. srpna. Výročí připomenou nejen hlášení ve stanicích a uniformy strojvedoucích z devadesátých let, ale dopravní podnik také zařadí do provozu historickou soupravu v původní podobě.

Poprvé vyjede ze stanice Dejvická do stanice Skalka v 10.17, poslední výjezd z Dejvické na Skalku je plánován na 14.40. Pro svezení historickou soupravou zařazenou do běžného provozu stačí standardní jízdenka nebo předplatní kupon – na 19. srpen nicméně dopravní podnik chystá také speciální zážitkové jízdy z hostivařského depa, spojené s prohlídkou i výkladem, kde se již vstupné platí.