VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Vozíčkáři a parkovací zóny: nekonečný příběh pokračuje

Praha - Dostat se do práce nebo k doktorovi. Pro řadu hendikepovaných po zavedení neblahých parkovacích zón téměř nadlidský úkol. Dopravní výbor pražského magistrátu už řadu měsíců přemýšlí nad tím, jestli by nemohli držitelé průkazů ZTP mít parkování v zónách zadarmo. Další z kroků k svobodnému pohybu hendikepovaných po městě jeho političtí představitelé provedli na posledním zasedání výboru. Přesto se myšlenka zlepšení situace postižených v této oblasti stále zdá jako vzdálený sen.

16.2.2017
SDÍLEJ:

Modré zóny. Foto: DENÍK/ Dimír Šťastný

Na základě právního posouzení celé situace totiž vyšla najevo důležitá fakta. Varianta, kdy by měli hendikepovaní v metropoli dlouhodobé parkování zdarma, je v rozporu se zákonem.

Čtěte také: Praha 8 chce rozšířit zóny v Kobylisích, Střížkově a Ďáblicích

Je to běh na dlouhou trať

„Výbor pro dopravu doporučil zastupitelstvu, aby iniciovalo změnu zákona tak, aby Praha mohla vydávat bezplatná stálá parkovací oprávnění pro osoby se zdravotním postižením, která by platila pro všechny oblasti zón," uvedl Matěj Stropnický, předseda dopravního výboru. Jak dlouho by ale mohl tento proces trvat, není vůbec jasné. Jisté je pouze to, že je to běh na dlouhou trať.

Vyřeší město alespoň krátkodobá stání?

Druhou variantou, kterou projednával dopravní výbor byl nulový poplatek za krátkodobé stání do 24 hodin. Příslušný magistrátní odbor má nyní dvouměsíční lhůtu na přípravu návrhu na úpravu podmínek zón tak, aby to bylo možné. Pokud by nová pravidla ale vešla v platnost, přinesou zároveň řadu komplikací. Otázkou je zejména kontrola dodržování pravidel.

„Průkaz ZTP není vázán na vozidlo, ale na člověka, muselo by se tak důsledně zjišťovat, zdali vozidlo v dané situaci opravdu využívá hendikepovaná osoba," vysvětlila Marie Málková z Pražské organizace vozíčkářů. Kontrola by navíc nemohla probíhat pomocí současného systému, kdy je snímána registrační značka projíždějícím autem.

Ve městě nefunguje bezbariérová MHD

Situace se tak zřejmě nehne z místa ještě další měsíce. O tom, že měl být problém vyřešen před zaváděním parkovacích zón, není sporu. „Vleče se to, navíc budou v zónách probíhat další změny, tak se to všechno komplikuje," okomentovala Málková s tím, že vše mělo být už dávno vyřešeno i vzhledem k tomu, že ve městě nefunguje bezbariérová MHD. Parkovací noční můru navíc ještě zhoršuje ten fakt, že se modré pruhy budou rozšiřovat. Už na podzim tohoto roku přibudou v Praze 8 například na Střížkově či v Kobylisích.

Čtěte také: Parkovací zóny: velký problém pro postižené

Autor: Jana Kašparová

16.2.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Voda z vlastní studny - na kolik přijde

Nový vůz kynologické skupiny.
5

Při záchraně životů poslouží strážníkům-kynologům nové auto

DOTYK.CZ

Většina úvěrových firem jsou predátoři. Exekucím čelilo 843 tisíc lidí

Lidé by si měli dávat pozor nejen na úvěrové společnosti, z nichž je predátorských či lichvářských přes devadesát procent, tvrdí tvůrci Mapy exekucí.

Generál Andor Šándor: Bezpečné metro? Nedělejme si iluze

/ROZHOVOR/ Terorismus. Stále častěji skloňované slovo. Bohužel právem. Jako jeden z mnoha příkladů v posledních týdnech může sloužit útok v petrohradském metru, kde si výbuch vyžádal 14 obětí a desítky zraněných. Jak je to se situací v metru u nás? Známý bezpečnostní expert Andor Šándor je v této otázce skeptický.

Dluhová poradkyně: Do dvou set tisíc se situace obvykle dá řešit bez bankrotu

Praha - Nejdůležitější je být připraven i na horší životní situace a v případě, že se člověk dostane do dluhů, je začít hned řešit. To říká Kateřina Jirová, vedoucí programů k řešení zadluženosti ze sdružení RUBIKON Centrum, které pracuje zejména s lidmi s trestní minulostí. „Jejich zadluženost je v zásadě podobná, jako kohokoliv jiného," míní.

AUTOMIX.CZ

OBRAZEM: Tyhle české sporťáky uměly i přes 300 km/h. A měly motory z tatrovek

Přestože má většina z nás kopřivnickou tatrovku zafixovanou z minulosti jako automobilku zaměřenou na luxusní "papalášské" limuzíny, případně jako výrobce nákladních aut, v historii najdeme i několik vozů, které se těmto definicím naprosto vymykají.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies