Práce budou probíhat ve všech zdržích mezi Vraňany a pražským Radotínem, ovšem vždy jen v dílčích úsecích, kde je dnes nižší hloubka. Předpokládá se, že ze dna řeky bude vytěženo asi 130 tisíc krychlových metrů materiálu, z toho nejvíce ve zdrži zdymadla Klecany. V pohotovosti jsou i archeologové pro případ, že by řeka vydala nějaké zajímavé nálezy.

Pilíř Juditina mostu pod vodou při malostranském břehu v roce 1940 (podle Čarek 1947, obr. 44).
Potápěči zkoumají na dně Vltavy pozůstatky Juditina mostu

Cena dle smlouvy činí 127 milionů korun, investor přitom očekával cenu 98 milionů korun. Výsledek nicméně zapadá do trendu poslední doby, kdy stavební firmy mají dostatek zakázek a naopak se potýkají s nedostatečnou kapacitou.

Zvýšení ponoru (i aktuálně probíhající modernizace zdymadla Štvanice) je součástí velké akce na zlepšení plavebních podmínek na řece. V jejím rámci ŘVC rovněž plánuje zvednout desítku mostů na Vraňansko- -hořínském plavebním kanálu a Podbabském kanálu v Praze. Podjezdná výška se tak zvýší ze 4,5 metru na sedm metrů. V plánu je i úprava plavební komory Hořín. Celkové náklady se odhadují na 1,7 miliardy korun. Cílem jsou lepší podmínky pro velké turistické i nákladní lodě. Nejasný je ale zatím osud Hlávkova mostu, který má podjezdnou výšku jen pět metrů.

Zahájení modernizace plavební komory Štvanice.
Na komoře Štvanice začala modernizace, nábřežní zeď naváže na Negrelliho viadukt