VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Vlaky z letiště přes Semmering nakonec nejspíš nepojedou

Praha – Vlaky z ruzyňského letiště nakonec přes tzv. Pražský Semmering zřejmě nepojedou. Pro půlhodinový interval, ve kterém by spoje mezi letištěm a hlavním nádražím měly jezdit, nemá uvedené spojení dostatečnou kapacitu. Vyplývá to ze studie proveditelnosti, kterou dokončuje Správa železniční dopravní cesty (SŽDC). Ta proto preferuje spojení přes Dejvice. Problém ale není v samotné trati z Rudné u Prahy na Smíchov, ale až v úseku mezi Smíchovem a hlavním nádražím, kde by se vlaky z letiště nevešly mezi příměstské spoje z Berouna a rychlíky z Plzně.

14.7.2013
SDÍLEJ:

Letiště Václava Havla v Praze. Kdy odsud povede vlaková trať?Foto: Deník/Martin Divíšek

„V současné situaci se spíše přikláníme k provozu po dejvické trati na Masarykovo nádraží, kdy tato trať by měla být dvojkolejná v celé délce a měla by být elektrizovaná," řekl ČTK mluvčí SŽDC Marek Illiaš. Podle projektu by měla dále vzniknout odbočka Zličín – sever přes takzvanou Zelenou louku, kde by trať Letiště Václava Havla obkroužila. Od zastávky před letištními terminály by pak dále směřovala na Jeneček, kde by se napojila zpátky na stávající železniční trať.

Stanjurův návrh

Řešení vlakového spojení z letiště přes Smíchov na Hlavní nádraží navrhl bývalý ministr dopravy Zbyňěk Stanjura, podle kterého bylo výhodnější spojení z letiště zaústit do významnějšího železničního uzlu s mezinárodním provozem. Jakou variantu dopravní resort nakonec vybere, ale zatím není rozhodnuto. Studie proveditelnosti počítá celkem s pěti možnostmi. Jsou mezi nimi jednokolejná a dvoukolejná spojení vycházející z dejvické i smíchovské trasy a případná elektrifikace Semmeringu.

Kratšího dojezdového času by se podle výpočtů SŽDC dalo dosáhnout u spojení přes Ruzyň, Veleslavín, Bubny a Negrelliho viadukt. Tuto trasu by nová moderní vozidla, se kterýma se pro přepravu počítá, měla trasu urazit za 30 minut, což je o čtyři minuty kratší čas než varianta přes Semmering a Smíchov.

Nejdříve by se cestující z pražského letiště do centra města mohli svézt vlakem v roce 2020, uvedl Illiaš. Jde ale o optimistický scénář, který nepočítá s komplikacemi například při výkupu pozemků nebo při výběrovém řízení stavební společnosti, která chybějící úsek kolejí postaví. Ty se přitom dají očekávat. Pokud padne rozhodnutí na zdvojkolejnění úseku z Ruzyně, Veleslavín, Bubny a Negrelliho viadukt na Masarykovo nádraží, chybí pro stavbu pozemky zejména kolem pražské Stromovky, dodal mluvčí.

Autor: ČTK

14.7.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Na Dvořákově Praze Jiřího Bělohlávka nahradí Hrůša a Altrichter

Jiří Bělohlávek.

Bělohlávka v ČF zastoupí dirigenti Altrichter, Hrůša a Netopil

Vařit můžete i pod širým nebem

Nemusíte vařit jen v domě. Můžete si pořídit kuchyň, která bude stát pod oblohou, nebo alespoň pod krytým přístřeškem na zahradě. A není to ani tak složité.

Ostatky Horákové jsou 67 let po její popravě stále neznámo kde

Praha - Ani 67 let po justiční vraždě právničky Milady Horákové není zřejmé, jak komunistický režim naložil s jejími ostatky. 

Záchranáři nově sídlí v Radotíně. Na řadě jsou Ruzyně a Strašnice

Praha – Nové prostory v areálu hasičské stanice v Radotíně, kam přestěhovali svou výjezdovou základnu z průmyslového objektu v nedalekých Lahovicích stojícím na území ohroženém povodní, otevřeli v úterý pražští záchranáři.

DOTYK.CZ

Prima vyhodila vedoucího vydání Diváckých zpráv neprávem, rozhodl soud

Obvodní soud pro Prahu 8 rozhodl po třech letech ve sporu mezi televizí Prima a vedoucím vydání jejích Diváckých zpráv Jiřím Fröhlichem. Ten se soudil o neplatnost okamžitého zrušení svého pracovního poměru. Soudkyně obvodního soudu dala Fröhlichovi za pravdu. Rozsudek zatím nenabyl platnost, obě strany se mohou odvolat.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies