První bavorsko-český železniční summit se konal ve Furth im Waldu a řešil zlepšení propojení mezi Prahou a Mnichovem, především zvýšení rychlosti vlaků a kapacity železničních spojení.

„Domluvili jsme se na společném vybudování trati z Mnichova přes Furth im Wald, Českou Kubici do Prahy, která bude konkurovat automobilům a bude vhodnou alternativou letecké dopravy. V první fázi zkrátíme dobu cesty na čtyři hodiny patnáct minut, konečným cílem je tři a půl až čtyři hodiny cesty,“ říká ministr dopravy Dan Ťok.

Stavba dálnice D11 u Hradce Králové.
Děti Země zasáhly. Dostavba dálnice D11 na Smiřice se komplikuje

Vybudování železničních spojení podpořil také spolkový ministr dopravy Alexander Dobrindt s tím, že tato trať je ve spolkovém plánu dopravních cest 2030 přeřazena do vyšší priority takzvaných naléhavých potřeb, což umožní rychlejší realizaci stavby. V rámci společné deklarace se český ministr Ťok spolu s bavorským ministrem vnitra, výstavby a dopravy Joachimem Herrmannem dohodli kromě rychlejší cesty z Mnichova také na zkrácení doby jízdy z Norimberku do Prahy s přestupem v Chebu na zhruba čtyři hodiny.

Odpadní plasty zažijí reinkarnaci. Novou technologii vymyslela třebíčská firma
Odpadní plasty zažijí reinkarnaci. Novou technologii vymyslela třebíčská firma

S předstihem před budoucí dálkovou dopravou mezi Prahou a Mnichovem se od prosince letošního roku zavede vlak každé dvě hodiny. „Do dvou let po zprovoznění nově vybudované tratě Plzeň – Rokycany se jízdní doba z Mnichova do Prahy zkrátí o dvacet minut na pět a půl hodiny,“ dodává ministr dopravy Ťok.

Hlavní dopravní priority České republiky se Svobodným státem Bavorsko jsou železniční spojení Mnichov – Norimberk – Marktredwitz – Cheb – Plzeň – Praha a Mnichov – Regensburg – Furth im Wald – Domažlice – Praha. Tyto tratě jsou zahrnuty do Spolkového plánu rozvoje dopravních cest, tzv. Bundesverkehrswegeplan 2030 (BVWP 2030).

Ilustrační foto.
Neukázněný pasažér způsobil přestup ostatních cestujících