VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Uzavřená Veletržní: Auta ucpala okolí

Praha 7 /AKTUALIZOVÁNO/- Policie ranní situaci podcenila. Zpoždění trvala až půl hodiny. Odpoledne už se situace zklidnila. Ulici, po které v normálním provozu projede zhruba 25 tisíc vozidel denně, znovu otevřou až 20. srpna.

13.7.2009
SDÍLEJ:
Zvětšit fotografii

Uzavřená pražská Veletržní ulice, kde 13. července 2009 dělníci zahájili výměnu parovodu, který byl v havarijním stavu.Foto: Deník/Vít Šimánek

Zatímco o víkendu byl v uzavřené Veletržní ulici poměrně klid,pondělnídopravní zátěž změnila život řidičů i obyvatel v peklo. Místem přitom denně projede až 25 000 aut.

Pesimistické prognózy se potvrdily hned ráno, kdy se tvořily kolony už na příjezdech. Pro řidiče průjezd touto lokalitou znamenal minimálně třiceti či čtyřicetiminutové zdržení.

Policisté příliš nepomohli

„Proč to neřekli dřív, byl jsem týden na dovolené a o uzavření Veletržní nic nevím. Teď tady tvrdnu a do práce přijedu pozdě,“ nadával řidič v Citroenu Berlingo A nebyl sám.

Dopravu v Letenském tunelu, kudy vedou objízdné trasy v obou směrech, sice řídila policie, příliš to však nepomohlo. Nejhorší situace byla ráno v Argentinské ulici. Ta byla naprosto neprůjezdná a auta se pohybovala jen přískoky. V ranní špičce byl provoz podle mluvčí pražské policie Evy Miklíkové výrazně silnější. Problémy se vyskytly také v ulicích Korunovační, Pod Kaštany, Milady Horákové kvůli stavbě tunelu Blanka a na Štefánikově mostě.

Bloudění jen pro otrlé

Od rána se ukazovalo, že řidiči si ještě objízdné trasy neosvojili a mnohdy tápou.

„Je evidentní, že chvíli potrvá, než si zvyknou na tu nejvíce vyhovující pro každého z nich. Lidem neznalým ulic mezi Letnou a Holešovicemi by sem vůbec neměli zajíždět. Dá se sice projet přímo z Letenského na Strossmayerovo náměstí, ale vzhledem ke změnám jednosměrek v této oblasti je tato trasa jen pro otrlé povahy. Nejvýhodnější je jet z Argentinské ulice na nábřeží a do Letenského tunelu, případně pokračovat po nábřeží do Chotkovy ulice. Na magistrálu je v opačném směru nejlepší cesta Letenským tunelem na Štefánikův most,“ radí mluvčí pražské policie Eva Miklíková.

Klid i v hospůdce

Krátce před půl čtvrtou odpolední nastávají trochu zmatky na tramvajové zastávce u metra Vltavská, protože směr na Letnou je silně omezen a jezdí se kvůli tunelu Blanka jen na zastávku Špejchar. Přesto nouzová pětadvacítka má poměrně solidní několikaminutové intervaly a na Letenském náměstí je za okamžik.

„Ani nevím, kudy mám přejít, nic není značené,“ postěžovala si starší paní na začátku Veletržní ulice, kde se intenzivně bagruje. „Je tady takový bordel, že raději ani nevycházím. Ale teď musím do lékárny.“

V polovině ztichlé Veletržní zve otevřenými dveřmi restaurační zařízení. Uvnitř je jen vrchní a jeden host. „Je tady sice větší klid, ale to je vždycky o prázdninách. Štamgasti chodí později,“ tvrdí šéfová Iveta Ambrožová. „Ale místní si jen chválí, že mají po letech neskutečného provozu na chvíli klid. A spojení? Kromě tramvaje 25 tady jezdí i šestadvacítka a z Holešovic patnáctka, není to ideální, ale celkem v pohodě,“ dodává.

Narvaná Korunovační

Dopravní špička na Letné začíná před čtvrtou odpolední, ale šílenství z ranních hodin se neopakovalo. Pomalu se pohybující kolona vozidel stojí jen v Korunovační ulici, ale to je podle dopravních policistů řídících před tunelem dopravu každodenní obrázek. Tunel sám je volně průjezdný, fronty se netvoří ani ve směru z uliček objížďky od Strossmayerova náměstí.

„Přes den se to uklidnilo,“ říká jeden z mužů v uniformě, který nechtěl být jmenován. Prozrazuje, že ráno prý byla policisty řízena jen jedna křižovatka. Přes den dopravní policisté obsadili další tři křižovatky na přístupech k tunelu, v případě nutnosti vypnuli automatiku semaforů a obsluhovali je ručně podle pokynů z dispečinku kamerového systému. Když se někde tvořila velká kolona, měla zkrátka na průjezd křižovatkou delší interval. Kdyby policisté nepodcenili kumulaci vozidel už ráno, nemusela vznikat až půlhodinová zpoždění.

Výměna po sto letech

Uzavření Veletržní vyvolala nutnost kompletní výměny zdejšího teplovodu, který je v havarijním stavu. Při ní hrozilo nebezpečí porušení již historického vodovodního potrubí. Proto také pražští vodohospodáři chtějí během prázdninových měsíců zrekonstruovat staré vodovodní řady v této ulici a okolí. Jsou celkem tři a nejstarší je z roku 1908, dva další pak z roku 1926. Celková délka všech vodovodů je téměř jeden a půl kilometru a jejich výměna přijde na 28 milionů korun. Stavba probíhá v koordinaci s obnovou dalších inženýrských. Dodávku vody pro místní obyvatele v době výstavby zajišťuje provizorní vodovod.

Oprava počkat nemohla

Frekventovaná silnice, po níž denně projede na 25 tisíc aut, bude uzavřena do 20. srpna. „Pro individuální automobilovou dopravu je uzavřen úsek mezi třídou Dukelských hrdinů a Letenským náměstím. Důvodem je rekonstrukce inženýrských sítí,“ informoval mluvčí pražského magistrátu Jiří Wolf.

Sobota i neděle byla ve Veletržní ulici ještě relativně klidná. Lidé trávili víkend mimo Prahu a nenastal běžný dopravní ruch pracovního dne. Přesto obyvatelé Letné, Veletržní a okolí rozhodně nadšeni nejsou.

„Je to hrozné,“ postěžovala si Milena Mančařová. „Od tunelu se nedá odbočit doprava do Veletržní a musí se to celé objíždět. Jako by nestačil problém s tramvajemi, které jezdí jen tři. U Sparty se dělá tunel Blanka a dopravních problémů je u nás víc než dost. Chápu, že prázdniny jsou pro podobné rekonstrukce nejvhodnější, ale měli asi počkat, než se dokončí tunel, a teprve pak rozkopat Veletržní,“ soudí.

"Tady bych se zbláznil"

Na Letné jsme v neděli zastihli řidiče ve starší škodovce s brněnskou značkou. Vyptával se kolemjdoucích, jak se dostat do Heřmanovy ulice, ale protože objízdné trasy fungují teprve krátce, nikdo mu nedokázal poradit. „Jen projíždím a chtěl jsem navštívit známého. Praha je ale rozkopaná jako před třiceti lety, tak to asi zabalím a pojedu domů, tady bych se z toho zbláznil,“ rozohnil se starší muž.

Výměna parovodů

Uzavírka je nutná. Místem vede parovod, který zásobuje teplem Holešovice a Letnou. Jeho stav je kritický a jeho rekonstrukci nelze odkládat. „Studie ČVUT a dalších odborných institucí prokázaly, že oprava je nevyhnutelná,“ řekl náměstek primátora Rudolf Blažek (ODS). „Kdybychom tak neučinili, mohlo by se stát, že v zimě dojde k havárii a o teplo přijdou na dlouhou dobu obyvatelé Holešovic a Letné. O opravě budeme informovat pomocí letáků ve schránkách,“ navázal starosta Prahy 7 Marek Ječmének (ODS).

Automobilový provoz má být sice obnoven do 20. srpna, ale práce ve Veletržní ulici potrvají až do 18. září.

VÍT ŘEZÁČ, LUKÁŠ MAREK

Autor: Redakce

13.7.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Nový přístřešek v tramvajové zastávce Nad Havlem
2

Nad Havlem chtěli lidé budku u zastávky, jejich úsilí mělo úspěch

Miloš Zeman a Karel Srp starší. Ilustrační foto.
5

Dle očekávání: Karel Srp v radě ÚSTR nezasedne. Kvůli členství v KSČ

Pěstujeme olivy

I u nás se dají vypěstovat olivovníky. Můžete je mít i doma, vždyť naprosto nejlepší pro naše podmínky je jejich pěstování v květináčích. A tak se jich nebojte a pojďme společně na to.

Co je pro někoho stará veteš, jinému poslouží. Zaklínadlo zní: Re-Use

Praha – Pomoci vdechnout nový život starým věcem mají takzvaná Re-Use centra, která umožní nacházet uplatnění pro starší, avšak stále funkční či využitelné předměty. Ty by jinak kvůli své nemodernosti skončily v odpadu. Po vzoru Vídně nebo třeba Budapešti začíná magistrát hledat vhodné prostory pro spuštění pilotního projektu – dobře dostupnou krytou halu. Či více hal: buď pro otevření hlavního Re-Use centra, nebo několika center menších.

Na ozdravné pobyty pro děti ze smogových oblastí půjde 40 milionů

Praha - Na ozdravné pobyty dětí, žijících ve smogových oblastech, půjde 40 milionů korun z Národního programu Životní prostředí. Žádat o ně mohou školy, školky a nově i dětské skupiny, a to od 4. září. Oproti dřívějším dotacím je nyní podmínkou, aby byl pobyt spojený s ekologickou výchovou. V dnešní tiskové zprávě to sdělilo ministerstvo životního prostředí.

Ztraceným lidem v lesích pomohou záchranné tabulky

Praha - Body záchrany. Tak se jmenují destičky se speciálním kódem, s jehož pomocí hasiči či záchranáři lehce lokalizují člověka v nouzi. V pražských lesích jich nově přibylo 29.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení