VYBRAT REGION
Zavřít mapu

V Praze se zastaví rozvoj cyklistiky, varují aktivisté

Praha – Vedení hlavního města propustilo jediného referenta odboru dopravy, který měl na starost cyklistiku. Dlouholetý cyklistický koordinátor Pavel Polák prý musel odejít pro nadbytečnost.

26.10.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Luboš Jeníček

Kuloáry magistrátu se ale proslýchá, že si nerozuměl s některými politickými představiteli, především pak náměstkem primátora pro dopravu Josefem Noskem.

„Výběrové řízení na pozici, která ho má nahradit, je vypsáno tak, aby ho pan Polák nemohl vyhrát," podotkl nejmenovaný magistrátní zdroj Deníku. Podle něj politikům vadily také osobní vazby Poláka na někdejšího primátorského kandidáta Zdeňka Tůmu. Členové magistrátní komise pro cyklistickou dopravu prý navíc nebyli o odvolání Poláka oficiálně informováni.

Náměstek Nosek včera uvedl, že za působení Poláka nevykazoval rozvoj pražské cyklodopravy takové výsledky, jaké by si město představovalo.

„Doufáme, že nový koordinátor situaci zlepší," dodal Nosek. Jenže onen nový koordinátor má mít kromě cyklistiky na starost ještě pěší dopravu a odstraňování bariér pro vozíčkáře, rodiny s dětmi a seniory.

Jeden úředník stíhat nebude

To je podle sdružení Auto*Mat, zabývajícího se dlouhodobě pražskou dopravou, kontraproduktivní krok. Rozvoj cyklistiky v hlavním městě je prý v ohrožení.

„Řešení cyklistické dopravy se na magistrátu věnoval jediný úředník, který nyní dostal výpověď. Město má přitom už dnes problémy v naplňování schválené Strategie rozvoje cyklistické dopravy do roku 2020," komentoval záležitost Vít Masare z iniciativy Auto*Mat.

Rozsáhlá agenda cyklistického koordinátora, agenda pěší dopravy a odstraňování bariér se podle dalšího člena Auto*Matu Vratislava Fillera nedá sloučit do jediného pracovního úvazku.

„Už pozice cyklistického koordinátora byla personálně poddimenzovaná. Objem práce v cyklistické dopravě vyžaduje na magistrátu dva až čtyři lidi. Jejich činnost je už dnes zoufalým způsobem suplována. Po reorganizaci nebude mít daná osoba čas věnovat se pořádně žádnému z problémů bezmotorové dopravy," hodnotí Filler. V pražské dopravě podle něj přibývá cyklistů, avšak infrastruktura města tento fakt nezohledňuje.

„Nevyhovuje současným požadavkům na bezpečnou jízdu. Přitom by stačilo, aby město postupovalo podle dávno schválené koncepce," dodal Filler.

Autor: Jakub Krupka

26.10.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Pěstujeme olivy

Re-use. Ilustrační foto.

Co je pro někoho stará veteš, jinému poslouží. Zaklínadlo zní: Re-Use

Na ozdravné pobyty pro děti ze smogových oblastí půjde 40 milionů

Praha - Na ozdravné pobyty dětí, žijících ve smogových oblastech, půjde 40 milionů korun z Národního programu Životní prostředí. Žádat o ně mohou školy, školky a nově i dětské skupiny, a to od 4. září. Oproti dřívějším dotacím je nyní podmínkou, aby byl pobyt spojený s ekologickou výchovou. V dnešní tiskové zprávě to sdělilo ministerstvo životního prostředí.

Ztraceným lidem v lesích pomohou záchranné tabulky

Praha - Body záchrany. Tak se jmenují destičky se speciálním kódem, s jehož pomocí hasiči či záchranáři lehce lokalizují člověka v nouzi. V pražských lesích jich nově přibylo 29.

Pusťte nás na ně, volají Piráti na svém vězeňském autobuse

Piráti dnes vyrazili do volební kampaně s “vězeňským autobusem“, který zvnějšku poukazuje na kauzy jejich politických protivníků. Autobus doplní pouť jejich solární pirátské lodi. Piráti s ním chtějí navštívit všechna okresní města, oznámil jejich volební manažer Štěpán Štrébl.

Pokračování problémů s divokými prasaty zatím nic nenasvědčuje

Praha – Pokud by si Praha nevěděla rady, mohla by najít poučení u zlínského hejtmana Jiřího Čunka. Tule větu, která se týkala divokých prasat, zaslechl Deníku v metru v souvislosti s opatřeními proti šíření afrického moru prasat mezi divočáky právě na Zlínsku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení