„Linky na levém břehu byly změněny loni v souvislosti se zprovozněním metra A do Motola. Změny jsou rozpočtově neutrální a zlepšují cestování pro lidi, kteří v této oblasti žijí a pracují," řekl Dolínek. Ročně stojí provoz autobusů kolem tří miliard korun.

Změny se dotknou 23 linek

Změny Ropid nachystal na základě požadavků městských částí. „V této části vzniká řada developerských projektů, a proto jsme museli přistoupit k úpravě vedení autobusů, týká se to 33 městských částí. Se všemi byly změny projednány a radnice je odsouhlasily," řekl Tomčík.

Změny tras se dotknou celkem 23 linek. Změněnu bude mít trasu kupříkladu linka 101, která ve směru od Tolstého pojede přes Skalku, vybrané spoje pojedou do zastávky Zentiva. Změna trasy čeká také autobus 196, který pojede ze zastávky Michelská do zastávky Kloboučnická. V oblasti Zahradního města ji nahradí linka 138 a 154. Linka 193 bude ve směru od Nádraží Vršovice končit už ve stanici Šeberák.

Posílení a přerušení provozu 

Na každé dopoledne pak bude vždy přerušen provoz linky 114. Naopak posílen bude provoz autobusu 133, kdy bude interval zkrácen z šesti na pět minut. Posílen bude rovněž provoz na lince 200.

Zavedeno bude osm zcela nových linek. Mezi nimi je například nová midibusová linka 117, která pojede z Čechovy čtvrti přes Modřany a Krč do stanice Poliklinika Budějovická.

Nové autobusové linky 

Nová bude také standardní linka 134, která pojede ze Zeleného Pruhu přes Pankrác, Kavčí Hory a Pražského povstání k vodárně v Podolí. Nová linka 182 pojede z Opatova k Nádraží Hostivař, dále k Nádraží Libeň až k Poliklinice Prosek.

Praha nachystala rovněž změnu tramvajové dopravy. Změnu trasy čeká devět tramvajových linek, tři nové přibudou. Beze změny zůstane 12 linek. Podrobný popis změn je rovněž na stránkách organizace Ropid. „Za poslední dva měsíce k tramvajím nepřišly žádné stížnosti obyvatel," řekl Dolínek.

Čtěte také: Názory dopravních odborníků na změny tramvajových linek se různí