VYBRAT REGION
Zavřít mapu

V Podbabě staví novou trať, ale nebude kam přestoupit

Praha - Až do 20. ledna musejí řidiči počítat s omezením dopravy, objízdná trasa bude vyznačena.

12.1.2011
SDÍLEJ:

Tramvajová trať v Podbabě.Foto: Deník/Michal Bílek

Přes 280 milionů korun bude stát stavba prodloužení tramvajové trati Podbaba. Od včerejšího dne až do 20. ledna pak musejí řidiči v souvislosti s touto akcí počítat s dopravním omezením.

Samotná stavba už je v plném proudu, když byl například už před koncem roku snesen železniční most. Ale zpět k uzavírce. Do 20. ledna budou podle postupu prací uzavírány jízdní pásy v obou směrech. Důvodem jsou práce související se snesením druhého železničního mostu vlečkové koleje. Doprava v uvedeném úseku bude vedena obousměrně v jednom jízdním pásu, pro každý směr bude zachován jeden jízdní pruh.

Od 15. ledna od 20 hodin do 16. ledna do 17 hodin bude Podbabská ulice v úseku Papírenská – Pod Paťankou uzavřena zcela. Doprava bude vedena po objízdné trase: Podbabská – Pod Paťankou – Podbabská.

Železniční zastávka chybí

Zhotovitelem nové trati za 282 milionů korun je společnost Eurovia CS. Trať bude prodloužena do blízkosti plánované železniční zastávky Praha-Podbaba. Zde by tak měla vzniknout velmi účelná vazba mezi tramvajovou, železniční a autobusovou dopravou. Jenže právě železniční zastávka zatím chybí a v dohledné době ani nebude.

„Její stavba není reálná dříve než po roce 2012. V současné době se připravuje takzvaná superstrategie, kde se určují priority. Zastávka ale určitě není u ledu a je v plánu,“ konstatoval Pavel Halla, mluvčí Správy železniční dopravní cesty.

To, že zde ještě letos nevznikne nový přestupní bod, je velká škoda. Tvrdí to i Pavel Procházka, pověřený řízením společnosti Ropid, která plánuje Pražskou integrovanou dopravu. „Byl by to skutečně jedinečný přestupní bod pro cestující ve směru od Kralup nad Vltavou a Roztok u Prahy. Ti by dále mohli pokračovat kolejovou dopravou na Vítězné náměstí a odtud pokračovat metrem či dál tramvají. Pro náměstí, které je dnes zcela přetížené autobusovou dopravou by to určitě bylo jen dobře,“ vysvětlil Procházka.

Rekonstrukce stávající trati

Při stavbě nové trati by se mělo dostat na rekonstrukci části té stávající ve směru k Vítěznému náměstí, ale na to přijde řada pravděpodobně až v jarních měsících.

Celkově se tak dostane na 304 metrů rekonstrukce dvoukolejné tratě, 260 metrů nové dvoukolejné trať a 289 metrů nové tramvajové smyčky.

V budoucnu by pak měla z Podbaby vést trať až do Suchdola, což by měl zohlednit i nový územní plán. Cílové tramvajové napojení Suchdola je ale vzhledem k vysoké technické a finanční náročnosti v současnosti vnímáno jako záležitost vzdálenější budoucnosti.

Čtěte také: Václavák a tramvaje? Podélná jízda je 30 let tabu

Autor: Lukáš Marek

12.1.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Daniel Herman.
AKTUALIZOVÁNO
8

Výpověď ministra Hermana z ÚSTR je neplatná, potvrdil soud

Ilustrační foto

Voda z vlastní studny - na kolik přijde

Při záchraně životů poslouží strážníkům-kynologům nové auto

Praha – Dojet rychle a snáz kamkoli, kde bude zapotřebí naléhavého zásahu, a působit tam zcela samostatně, nezávisle na vnější podpoře, třeba i po několik dnů. To kynologům pražské městské policie nyní umožňuje nově pořízené speciální vozidlo schopné přepravit až pět psů a čtyři psovody. Poslouží nejen k samotné cestě, ale také může týmu zajistit zázemí na místě zásahu.

DOTYK.CZ

Většina úvěrových firem jsou predátoři. Exekucím čelilo 843 tisíc lidí

Lidé by si měli dávat pozor nejen na úvěrové společnosti, z nichž je predátorských či lichvářských přes devadesát procent, tvrdí tvůrci Mapy exekucí.

Generál Andor Šándor: Bezpečné metro? Nedělejme si iluze

/ROZHOVOR/ Terorismus. Stále častěji skloňované slovo. Bohužel právem. Jako jeden z mnoha příkladů v posledních týdnech může sloužit útok v petrohradském metru, kde si výbuch vyžádal 14 obětí a desítky zraněných. Jak je to se situací v metru u nás? Známý bezpečnostní expert Andor Šándor je v této otázce skeptický.

Dluhová poradkyně: Do dvou set tisíc se situace obvykle dá řešit bez bankrotu

Praha - Nejdůležitější je být připraven i na horší životní situace a v případě, že se člověk dostane do dluhů, je začít hned řešit. To říká Kateřina Jirová, vedoucí programů k řešení zadluženosti ze sdružení RUBIKON Centrum, které pracuje zejména s lidmi s trestní minulostí. „Jejich zadluženost je v zásadě podobná, jako kohokoliv jiného," míní.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies