Uzavírky, omezení, rekonstrukce, to je Praha. Řidiči se v těchto dnech musejí zase o něco více obrnit. Metropoli čekají další dopravní opatření, která silně zasáhnou plynulost provozu.
Navíc omezení budou dlouhodobá. Nelze se jim vyhnout, pokud chce hlavní město zůstat živé, změny zkrátka potřebuje.
Už v úterý odpoledne silničáři začali postupně uzavírat část Pražského okruhu v úseku Třebonice – Slivenec. Tato akce souvisí s otevřením nové části okruhu mezi dálnicemi D1 a D5, které se plánuje na konec léta letošního roku.
Kapacita komunikace u Slivence se ze čtyř jízdních pruhů sníží na tři. „Situaci samozřejmě monitorujeme. V úterý byl ještě provoz plynulý bez větších komplikací. Jelikož uzavírka začala až odpoledne, a to řidiči spíše odjížděli z Prahy, kde omezení není. Horší to bude vždy ráno v opačném směru, to lze očekávat kolony,“ řekl pražský policejní mluvčí Tomáš Hulan.
Zároveň ale upozornil, že o omezení policie a také město předem informovaly, a tak měli řidiči dostatek času se připravit.
Dva jízdní pruhy budou nyní sloužit pro vedení dopravy ve směru od mimoúrovňové křižovatky Slivenec (ul. K Barrandovu) k Rozvadovské spojce (dálnice D 5) a jeden jízdní pruh pro opačný směr, od Rozvadovské spojky k mimoúrovňové křižovatce Slivenec. Oprava by měla proběhnout ve dvou etapách. První do 15. června a druhá přibližně od 16. června do 31. srpna, kdy bude uzavřený jízdní pas ve směru od Slivence do Třebonic. Mnohem větší dopravní potíže lze ale očekávat už příští týden uvnitř metropole, zavře se totiž část Patočkovy ulice.
Už příští týden ve středu 10. března se zavře část Patočkovy ulice v Praze 6. Jedná se o místo, kterým denně projede několik desítek tisíc vozidel. Takže lze očekávat další dopravní komplikace v metropoli, než si řidiči zvyknou na objízdné trasy. Uzavírka bude navíc nepříjemná v tom, že potrvá zhruba dva a půl roku.
Už v těchto dnech na místě zahájila společnost EUROVIA CS práce na vybudování spojnice mezi tunelem Blanka a stávajícím Strahovským tunelem. „V souvislosti s tím bude od zmíněného 10. března až do 20. prosince 2012 uzavřena Patočkova ulice v úseku od Strahovského tunelu k Myslbekově ulici,“ informoval tiskový mluvčí hlavního města Jiří Wolf.
Strahovský tunel bez omezení
Doprava bude vedena po objízdné trase, příjezd do Strahovského tunelu ve směru od Břevnova zůstane zachován. Objížďka povede po trase: Patočkova - Pod Královkou - Bělohorská - Myslbekova – Patočkova. Strahovský tunel zůstane v provozu po celou dobu výstavby.
Dopravní opatření se dotkne i vedení autobusových linek MHD, informace o změnách budou k dispozici na zastávkách, na webu pražského dopravního podniku a Ropidu a obyvatelé v okolí stavby budou o změnách informováni prostřednictvím letáků.
„Uzavírka může dočasně zkomplikovat dopravní situaci v oblasti, objízdné trasy jsou ale naplánovány tak, aby dopady opatření byly co nejmenší. Současná omezení řidičům následně vynahradí výrazně kratší doba přepravy a vyšší komfort cestování, které nový tunel přinese,“ řekl dále Wolf.
V současné době probíhají přípravné práce ve stavebním prostoru a stavbaři pracují na přeložkách inženýrských síti. Během výstavby bude vyřešen také problém nedostatečného odvodnění Strahovského tunelu.
Součástí stavby jsou provizorní i definitivní přeložky inženýrských sítí v přilehlých oblastech, obnova povrchů dotčených vozovek v celkovém rozsahu více než 35 000 m² a rekonstrukce tramvajových tratí. Obyvatelům okolí bude sloužit nově vystavěný park.
Stavba téměř 500 metrů dlouhého hloubeného tunelu bude prováděna dvěma odlišnými technologiemi: 1. technologií MMP – Modifikovaná milánská metoda. „Jde o milánskou metodu, kdy jsou ze zajištěného předvýkopu provedeny podzemní stěny a strop tunelu a po jeho zasypání je dotěžena zbylá zemina pod již provedeným stropem tunelu a následně je mimo zásah do povrchové dopravy budovaný vlastní tunel městského okruhu. Druhá technologie spočívá ve výstavbě klenbové konstrukce tunelu v otevřené stavební jámě,“ uvedl Miroslav Havlíček ze společnosti EUROVIA CS.