Zatím se však ukáže jen v podobě grafického návrhu. Dopravní podnik (DP) společně s plzeňským výrobcem plánují na začátek týdne prezentaci jejího designu. I když je do té doby na jakékoli podrobnosti o podobě vozu přísné embargo, Deníku se podařilo zjistit několik podrobností.
Podle našich informací se nová tramvaj příští týden představí ve dvou barevných variantách – jedné bude dominovat červená a druhé černá barva. „Na vozech budou i další odstíny, například žlutý, ale jedna z těchto dvou barev bude převažující,“ potvrdil Deníku dobře informovaný zdroj. Dopravní podnik si následně vybere, kterou z barevných verzí si vybere.
Do úterý nic nesdělí
Po zveřejnění návrhu se chystá internetové hlasování veřejnosti, která se bude moci vyjádřit k určitým prvkům interiéru. K jakým? O tom mlčí dopravce i výrobce jako hrob. „Veřejnost se o projektu dozví více v úterý, zatím nic neprozradíme,“ sdělil mluvčí DP Ondřej Pečený.
Jeho kolegyně z plzeňské Škody Transportation Radka Pistoriusová je stejně „sdílná“. „Chápeme, že veřejnost je zvědavá, ale chceme prezentaci řádně připravit a pustit jí naráz ven, aby nedocházelo k žádným dezinterpretacím,“ uvedla.
Kontrakt za 17 miliard
Prototyp tramvaje 15T vyjede na zkušební kolej v areálu firmy na podzim letošku, v Praze se objeví až na začátku roku 2009.
Vůz s pořadovým číslem 250 by měla Praha převzít v roce 2017. Kontrakt však připouští, že tempo dodávek by mohlo být v případě přání Prahy zpomaleno. Celkově totiž bude muset za celou dodávku zaplatit 17 miliard korun.
Dodávky 14T uspíší o rok
Podle aktuálních informací se v Plzni podařilo uspíšit výrobu částečně nízkopodlažních tramvají 14T s designem Porsche. Těch nakoupí Praha podle kontraktu celkem 60 kusů. Téměř polovina jich už jezdí v ulicích.
V následujících dnech dorazí do metropole třicátá tramvaj tohoto typu. „Do konce letošku vyrobíme zbylých třicet kusů, které si pražský dopravní podnik převezme do konce prvního čtvrtletí příštího roku,“ dodala Pistoriusová.
Ještě nedávno se přitom s takovým tempem nepočítalo. „Pro rok 2008 a 2009 je smluvně zajištěno dodání 15 kusů za rok a pro rok 2010 zbývá dodání 3 kusů do celkového počtu 60 kusů tramvají 14T,“ píše se v komentáři k pražskému rozpočtu na letošní rok.