VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Úpravy spodní části Václavského náměstí začnou v roce 2018

Praha - Úpravy spodní části Václavského náměstí začnou v roce 2018, hotové by měly být do tří až pěti měsíců. Prahu vyjdou na 150 až 200 milionů korun. Ve čtvrtek o tom informovalo Sdružení Nového Města pražského v tiskové zprávě. Praha 1 v září požádala o vydání územního rozhodnutí, jehož získání je podmínkou stavebního povolení. Náměstí se promění podle architektonického návrhu společnosti Cigler Marani Architects, úpravy se plánují roky.

6.10.2016 AKTUALIZOVÁNO 6.10.2016
SDÍLEJ:

Vizualizace revitalizace Václavského náměstíFoto: web Cigler Marani Architects

Architekti původní více než deset let starý návrh upravili. „Oproti soutěžnímu návrhu a dokumentaci pro územní rozhodnutí, předkládané v roce 2012, došlo ke zvýšení bezbariérovosti prostoru, který je nově koncipován s minimálními výškovými rozdíly vozovky oproti chodníku," uvedl architekt Jakub Cigler.

Povrh náměstí bude ze žuly 

Na náměstí bude více laviček, fontán, zdrojů pitné vody nebo stromů. „Vybrány byly platany, které neznečišťují okolí lepkavým pylem a nelákají mšice," uvedl Jan Adámek ze Sdružení Nového Města pražského. Odstraněný bude záhon uprostřed náměstí, povrch náměstí bude ze štípané žulové dlažby, vápencové mozaiky a žulových kostek.

Jakmile magistrát získá stavební povolení, začne plánovat také přeměnu horní části náměstí. „Václavské náměstí je historicky jedním z nejdůležitějších veřejných prostorů v Praze, ale kvůli mnoha necitlivým úpravám přišel o svou společenskou funkci," uvedla primátorka Adriana Krnáčová (ANO).

Praha možná vrátí na náměstí tramvaje 

O opravě Václavského náměstí mluví představitelé Prahy několik let. Společnost Cigler Marani Architects vypracovala v roce 2005 projekt pro celé náměstí. Kdy bude následovat oprava druhé části náměstí, není jasné.

Vedení Prahy například zvažovalo, zda na náměstí opět přivede tramvaje, to nakonec pro spodní část náměstí odmítlo. „Návrh je připravený tak, aby budoucím generacím dovoloval sem tramvaje vrátit," doplnil architekt Ciegler. Naopak návrat tramvají do horní části náměstí město zvažuje.

Název náměstí se v minulosti měnil 

Spor se v minulosti vedl také o vybudování podzemních garáží a jejich výjezdů. Na náměstí nakonec budou. Zatím ovšem zůstanou zaslepeny.

Václavské náměstí je dlouhé 682 metrů a přibližně 60 metrů široké. Původně se jmenovalo Koňský trh a bylo zřízeno dekretem Karla IV. V 19. století bylo nejprve přejmenováno na Svatováclavské náměstí, posléze na Václavské.

Čtěte také: Praha vybírá ze dvou variant vedení tramvají na Václavské náměstí

Autor: ČTK

6.10.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ředitel neziskové organizace Člověk v tísni Šimon Pánek poskytl 13. července v Praze rozhovor Deníku
10

Šimon Pánek: Svobodu a prosperitu nemáme navždy. Bojím se o ně

Ministerstvo zahraničních věcí. Ilustrační foto.

Ministerstvo znovu vyhlásilo konkurz na ředitele Českých center

AUTOMIX.CZ

Toužíte po klasické škodovce? Na prodej jich je řada. Tyhle jsou nejzajímavější

Aut mladoboleslavské značky se na české inzerci povalují přímo hordy, v drtivé většině případů jde ale o běžné modely moderní éry. Co když ale sháníte škodováckou klasiku? I v tomhle případě je bohatý výběr.

Sobotka bude bilancovat s ministrem kultury Hermanem

Premiér Bohuslav Sobotka bude příští týden pokračovat v bilančních schůzkách, na kterých hodnotí splněné závazky z programového prohlášení vlády. Po úvodním jednání s ministrem zemědělství Marianem Jurečkou ho ve středu čeká v Národní knihovně setkání s ministrem kultury Danielem Hermanem.

Senát: kožešinové farmy zmizí do ledna 2019

Senát schválil zákaz kožešinových farem od konce ledna 2019 beze změn. Období pro jejich likvidaci neprodloužil, nezvýšil ani výši kompenzace chovatelům, jak to část senátorů požadovala. Zákaz má přinést novela zákona na ochranu zvířat proti týrání, kterou dnes Senát přijal po dvouhodinové debatě. Normu nyní dostane k podpisu prezident Miloš Zeman.

AKTUALIZOVÁNO

Dopravní podnik hledá partnera pro úpravy tváře okolí stanic metra D

Praha – Maximalizace využití potenciálu rozvoje území navazujícího na stanice prvního provozního úseku budoucí trasy metra D. Poněkud krkolomně je pojmenován cíl vymyslet a připravit co nejlepší podobu nejbližšího okolí stanic budovaných v rámci první etapy výstavby budoucí nové linky metra – a následně plány také společně uskutečnit. K naplnění ve čtvrtek udělal pražský dopravní podnik konkrétní krok. Na základě čerstvého usnesení pražských radních vyhlásil soutěž na výběr strategického partnera do budoucího společného podniku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení