Dělníci začali snášet nosníky starší části původního mostu. Mostní konstrukce přemosťuje stávající trať Praha Bubny – Chomutov. „Abychom neztráceli čas, již nyní jsou vrtány piloty na obou předmostích pro osazení záporového pažení, aby mohly, po snesení nosné konstrukce, plynule navazovat demoliční práce na opěrách mostu a zemní práce," uvedla Lišková.

Vlaky budou jezdit pouze 30 km v hodině

Nosná konstrukce mostu bude z prefabrikovaných nosníků, které budou osazeny na krajní opěry během výluky na trati. Následovat bude vybudování železobetonové desky, izolace, říms a tzv. vozovkového souvrství.

„Nakonec budou na most vráceny všechny sítě, odstraněna provizorní lávka, upraveno předpolí mostu a obnoven provoz na mostě," uvedla mluvčí.

Další výluka v říjnu 

Výkopy pro nové opěry bude TSK bagrovat až pod úroveň stávající trati. „Do další výluky trati, na začátku října, musí být vystavěny nové opěry a pilíře, aby dělníci v říjnové sérii výluk mohly osadit nové nosníky," uvedla Lišková.

Zpomalení zaznamenají cestující ve vlacích. Vlaky budou v úseku moci jezdit nejvyšší povolenou rychlostí pouze 30 kilometrů v hodině.

Plné zprovoznění mostu plánuje TSK na 10. prosince letošního roku.

Čtěte také: TSK opraví povrch v tunelu Mrázovka, na Plzeňské a Na Hlavní