VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Trpělivost je u konce, Legerova má mít opět 4 pruhy

Praha - Praha 4 požádá hlavní město, aby zrušil zúžení části magistrály, Praha 2 je jednoznačně proti a chce tři pruhy ponechat.

22.4.2009 1
SDÍLEJ:

LEGEROVA ULICE. Praze 4 došla trpělivost a požaduje opětovné rozšíření magistrály na čtyři jízdní pruhy.Foto: DENÍK/Martin Divíšek

Pouze jeden měsíc zúžení magistrály v Legerově ulici ze čtyř na tři jízdní pruhy postačil k tomu, aby přetekl pohár trpělivosti. Tak se to nyní stalo u vedení Prahy 4. To už příští týden požádá hlavní město, aby vrátilo provoz na severojižní magistrále zpět do čtyř pruhů. Ve středu to oznámil místostarosta Prahy 4 Martin Hudec (ODS).

„Je připraven dopis pro magistrát, jehož znění by nejdříve měla příští týden ve středu schválit rada, poté naši žádost i s odůvodněním odešleme magistrátu,“ tlumočila slova místostarosty mluvčí Prahy 4 Žaneta Pilařová. Podle Martina Hudce má zúžení komunikace v Legerově ulici negativní dopad na celkovou dopravní situaci ve čtvrté městské části.

„Řidiči například opouštějí ulici 5. května mnohem dříve než jsme očekávali, tedy ne na posledních dvou křižovatkách. Zjišťujeme také, že je mnohem více aut například v Budějovické ulici, Vyskočilově, Spořilovské či Michelské. Část řidičů, kteří se zúžení obávali a hledali nové trasy, se nyní vrací zpět do Legerovy a v místě tak prodlužují kolony,“ řekl místostarosta.

Praha 2 nesouhlasí

S navrácením provozu do čtyř jízdních pruhů ale zásadně nesouhlasí radnice Prahy 2, která o zúžení mnoho let usilovala. Určitě chce ponechat volné tři pruhy po celé zkušební období, tedy půl roku a teprve poté situaci důkladně vyhodnotit. „Nemůžeme říct konkrétní výsledky po tak krátké době,“ řekl před několika dny místostarosta Prahy 2 Václav Vondrášek. Ten je jednáním Prahy 4 velmi zklamán a odmítá nařčení z toho, že by se Praha 2 chovala sobecky.

„To, že se snažíme alespoň nějakým způsobem řešit situaci na magistrále, rozhodně nepovažujeme za sobecké. Navíc se zde jedná o životy 1200 obyvatel Legerovy ulice, takže o sobectví opravdu nemůže být řeč,“ zdůraznil Vondrášek. Podle něho i dalších zástupců Prahy 2 navíc první čísla ukazují, že se situace částečně zlepšila. Vedení Prahy 2 navíc zaráží fakt, že Praha 4 hovoří o zhoršení dopravní situace v souvislosti se zúžením Legerovy ulice pouze prostřednictvím médií.

„Do dnešního dne nás nikdo z Prahy 4 nekontaktoval a neinformoval nás o zhoršené dopravní situaci v jejich městské části, nemáme žádné náznaky o vyvolání společného jednání,“ potvrdila včera odpoledne starostka Prahy 2 Jana Černochová (ODS).

Starostové budou jednat

Situace by se mohla změnit. Starosta Prahy 4 Pavel Horálek (ODS) včera informoval, že by chtěl o celé věci jednat. „Plánuji setkání se starostkou Prahy 2, z kterého by měl vzejít termín konkrétního jednání o Legerově ulici,“ sdělil starosta. Jednání by ale měli radnice uspíšit a mělo by se konat dříve, než odešle Praha 4 na magistrát zmíněný dopis.

Lidé jsou zatím z celé situace spíše zklamaní a vadí jim dohady politiků. Deník se zeptal na názor Pražanů přímo v ulicích města. Zhruba 80 procent je pro to, aby zúžení Legerovy ulice vydrželo po celou zkušební dobu. „Myslím, že ještě pět měsíců by se to dalo určitě vydržet. Myslím, že ani v Legerově ulici ani v Praze 4 se situace natolik nezměnila, aby se tato zkouška nemohla dokončit,“ řekl Karel Peterka z Prahy 3.

Zástupce starostky Prahy 2 Václav Vondrášek, který se situací podrobně zabývá, přišel nově také s tvrzením, že za zhoršení dopravy si Praha 4 může částečně sama. „Pouze zúžení Legerovy ulice by takové zhoršení situace v městské části určitě nezpůsobilo. Praha 4 možná trochu zapomíná, jaké velké stavby zde v poslední době vznikly. Obrovská obchodní centra a sídla velkých společností sebou přinášejí mnohem větší pohyb lidí potažmo automobilů. V tomto případě by si měla Praha 4 uvědomit, že jejich ulice dopravou zatěžují právě lidé, kteří jezdí do zmíněných center,“ vysvětlil místostarosta.

Ten zmínil například nedávno zprovozněné Arkády a dále pak BB Centrum, Bauhaus, ČEZ, Telefonica O2, Siemens a další. „Ta výstavba v posledních letech v Praze 4 byla obrovská, takže se zhoršením dopravní situace měla městská část počítat a ne to nyní házet pouze na zúžení Legerovy ulice,“ uzavřela Jana Černochová.

Autor: Lukáš Marek

22.4.2009 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Návštěvníci se mohli v Zoo Praha rozloučit s dvouletým lachtanem Mamutem, který za pár dní zamíří do nového domova v Německu.
3

Pražská zoo se loučila s lachtanem Mamutem. Návštěvníkům představila jeho brášku

Jak reklamovat koupený dům či byt

Showman Robbie Williams zaměstnal manželku, tatínka i snoubence

/RECENZE, VIDEA, FOTOGALERIE/ Pro více než 50 tisíc fanoušků zpíval v nablýskané show zpěvák, bavič a tanečník. Pomyslnou tečku za letošními mega open airy udělal současný popový král Robbie Williams. Příjemným překvapením byla tentokrát i disco legenda Erasure, která rozhodně nebyla nutným zlem jako většina předkapel. Diváky příjemně "předvařila".

Pař jako Rus, zpívá Robbie Williams v novince, kterou přiveze i do Prahy

Praha - Kolem dvaceti kousků naservíruje v sobotu publiku na letišti v Letňanech britský zpěvák a tanečník. Nebudou chybět nové věci z desky The Heavy Entertainment Show, jež vyšla loni. Areál se otevře již v 15 hodin.

AUTOMIX.CZ

Vybíráme ojeté SUV do 300 tisíc. Jaké koupit? A jakým se radši vyhnout?

Sportovně užitková vozidla vládnou světu a to nejen mezi novými auty, ale jejich obliba výrazně roste i mezi ojetinami. Pojďme se tedy podívat na to, jaké možnosti máte, když si chcete pořídit ojeté SUV s relativně omezeným rozpočtem. Probereme si SUV do 300 tisíc a koukneme na pět kusů, které za to stojí. A také na pět, jimž byste se měli vyhnout.

DOTYK.CZ

Praha různýma očima - jako dějiště bollywoodského snímku i v díle ruského poety

/ VIDEO / Většina videí Prahy se zaměřuje na známá místa a pamětihodností, jako je Pražský hrad, Karlův most a Staroměstské náměstí. Ale na Prahu se dá dívat i jinak. Shodou okolností to teď ukazuje hned několik snímků.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení