VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Trať z Prahy do Kladna s odbočkou na letiště vyjde na 31 mld Kč

Praha/FOTOGALERIE/ - Cena za modernizaci trati z pražského Masarykova nádraží do Kladna s odbočkou na Letiště Václava Havla vyjde na 31 miliard korun. Původně ministerstvo dopravy předpokládalo cenu zhruba o deset miliard nižší. Důvodem jsou vyšší ceny stavebních prací oproti době, kdy se zpracovávala studie proveditelnosti. Na čtvrteční veřejné prezentaci projektu to uvedl Bohuslav Stečínský ze Správy železniční dopravní cesty (SŽDC). Stavbu prodraží i varianta trasy vedené tunelem pod Střešovicemi.

16.2.2017
SDÍLEJ:

Ilustrační foto. Foto: DENÍK/ Ludmila Korešová

„V době zpracování studie proveditelnosti byla cena stavebních prací výrazně nižší. V posledních třech letech je ale trend cen staveb opačný," uvedl náměstek ředitele Stavební správy západ SŽDC Stečínský.

Trať povede dvěma tunely

Zvýšení původně předpokládané ceny má rovněž souvislost s výběrem vedení části trati v pražské zástavbě tunelem. Od Dejvic by trať až k Veleslavínu měla vést pod střešovickým masivem dvěma jednokolejnými raženými tunely v hloubce až 80 metrů.

Čtěte také: Kraj zažádá o půl miliardovou státní dotaci pro železnice

Portály ražených tunelů jsou plánovány v prostoru vodojemu Bruska a teplárny Veleslavín. Cena takovéhoto tunelu se pohybuje kolem jedné miliardy korun na kilometr délky, správa železnic proto předpokládá, že ražba vyjde na tři až 3,5 miliardy korun.

Z letiště k metru za 11 minut

Ambicí správy železnic je zvýšit počet cestujících vlakem mezi Kladnem a Prahou ze současných 6 tisíc na 24 tisíc. Dalších 20 tisíc cestujících by podle projektu mohlo cestovat na pražské letiště a z něj. Cesta od letištních terminálů na nejbližší přestup na metro na Veleslavíně by měla trvat 11 minut, celá trasa na Masarykovo nádraží má trvat 25 minut.

Spoje by končily na hlavním nádraží 

O modernizaci trati do Kladna a vybudování železničního spojení na letiště v Ruzyni se mluví od 90. let. Kromě modernizace trati z Masarykova nádraží se dříve uvažovalo i o možnosti vést vlaky z letiště přes takzvaný Pražský Semmering, tedy železnicí mezi Smíchovem a Řepy. To by mělo výhodu v tom, že by spoje nekončily na Masarykové nádraží, ale na významnějším hlavním nádraží.

Čtěte také: Sasko chce, aby železnice do Prahy byla pro Německo prioritní

Autor: ČTK

16.2.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Voda z vlastní studny - na kolik přijde

Nový vůz kynologické skupiny.
5

Při záchraně životů poslouží strážníkům-kynologům nové auto

DOTYK.CZ

Většina úvěrových firem jsou predátoři. Exekucím čelilo 843 tisíc lidí

Lidé by si měli dávat pozor nejen na úvěrové společnosti, z nichž je predátorských či lichvářských přes devadesát procent, tvrdí tvůrci Mapy exekucí.

Generál Andor Šándor: Bezpečné metro? Nedělejme si iluze

/ROZHOVOR/ Terorismus. Stále častěji skloňované slovo. Bohužel právem. Jako jeden z mnoha příkladů v posledních týdnech může sloužit útok v petrohradském metru, kde si výbuch vyžádal 14 obětí a desítky zraněných. Jak je to se situací v metru u nás? Známý bezpečnostní expert Andor Šándor je v této otázce skeptický.

Dluhová poradkyně: Do dvou set tisíc se situace obvykle dá řešit bez bankrotu

Praha - Nejdůležitější je být připraven i na horší životní situace a v případě, že se člověk dostane do dluhů, je začít hned řešit. To říká Kateřina Jirová, vedoucí programů k řešení zadluženosti ze sdružení RUBIKON Centrum, které pracuje zejména s lidmi s trestní minulostí. „Jejich zadluženost je v zásadě podobná, jako kohokoliv jiného," míní.

AUTOMIX.CZ

OBRAZEM: Tyhle české sporťáky uměly i přes 300 km/h. A měly motory z tatrovek

Přestože má většina z nás kopřivnickou tatrovku zafixovanou z minulosti jako automobilku zaměřenou na luxusní "papalášské" limuzíny, případně jako výrobce nákladních aut, v historii najdeme i několik vozů, které se těmto definicím naprosto vymykají.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies