VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Trať z Prahy do Kladna s odbočkou na letiště vyjde na 31 mld Kč

Praha/FOTOGALERIE/ - Cena za modernizaci trati z pražského Masarykova nádraží do Kladna s odbočkou na Letiště Václava Havla vyjde na 31 miliard korun. Původně ministerstvo dopravy předpokládalo cenu zhruba o deset miliard nižší. Důvodem jsou vyšší ceny stavebních prací oproti době, kdy se zpracovávala studie proveditelnosti. Na čtvrteční veřejné prezentaci projektu to uvedl Bohuslav Stečínský ze Správy železniční dopravní cesty (SŽDC). Stavbu prodraží i varianta trasy vedené tunelem pod Střešovicemi.

16.2.2017
SDÍLEJ:

Ilustrační foto. Foto: DENÍK/ Ludmila Korešová

„V době zpracování studie proveditelnosti byla cena stavebních prací výrazně nižší. V posledních třech letech je ale trend cen staveb opačný," uvedl náměstek ředitele Stavební správy západ SŽDC Stečínský.

Trať povede dvěma tunely

Zvýšení původně předpokládané ceny má rovněž souvislost s výběrem vedení části trati v pražské zástavbě tunelem. Od Dejvic by trať až k Veleslavínu měla vést pod střešovickým masivem dvěma jednokolejnými raženými tunely v hloubce až 80 metrů.

Čtěte také: Kraj zažádá o půl miliardovou státní dotaci pro železnice

Portály ražených tunelů jsou plánovány v prostoru vodojemu Bruska a teplárny Veleslavín. Cena takovéhoto tunelu se pohybuje kolem jedné miliardy korun na kilometr délky, správa železnic proto předpokládá, že ražba vyjde na tři až 3,5 miliardy korun.

Z letiště k metru za 11 minut

Ambicí správy železnic je zvýšit počet cestujících vlakem mezi Kladnem a Prahou ze současných 6 tisíc na 24 tisíc. Dalších 20 tisíc cestujících by podle projektu mohlo cestovat na pražské letiště a z něj. Cesta od letištních terminálů na nejbližší přestup na metro na Veleslavíně by měla trvat 11 minut, celá trasa na Masarykovo nádraží má trvat 25 minut.

Spoje by končily na hlavním nádraží 

O modernizaci trati do Kladna a vybudování železničního spojení na letiště v Ruzyni se mluví od 90. let. Kromě modernizace trati z Masarykova nádraží se dříve uvažovalo i o možnosti vést vlaky z letiště přes takzvaný Pražský Semmering, tedy železnicí mezi Smíchovem a Řepy. To by mělo výhodu v tom, že by spoje nekončily na Masarykové nádraží, ale na významnějším hlavním nádraží.

Čtěte také: Sasko chce, aby železnice do Prahy byla pro Německo prioritní

Autor: ČTK

16.2.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Naděžda Nováková
1 5

Nadace Olgy Havlové udělila ceny za pomoc postiženým

Kropicí vůz. Ilustrační foto.
5

Osvěžení přináší do ulic vodní mlha

Tady strávil mládí Donald Trump

Donald Trump, nový prezident USA, nebyl vždy miliardářem. Neměl v New Yorku mrakodrap a nejezdil těmi nejdražšími vozy. V New Yorku se narodil a mládí strávil v tomto malém cihlovém domě.

Školství rozdělovalo peníze na sport netransparentně, tvrdí NKÚ

Ministerstvo školství rozdělovalo v letech 2013 až 2015 investice do zlepšení sportovišť netransparentně. Rozdělené dotace navíc resort málo kontroloval. V dnes zveřejněné zprávě to uvedl Nejvyšší kontrolní úřad (NKÚ). Podle ministerstva jsou zjištěné problémy důsledkem špatně nastavených pravidel pro financování sportu u předchozích vedení úřadu.

Zeman při setkání vyjádřil Valachové podporu, ta trvá na demisi

Prezident Miloš Zeman na dnešní schůzce v Brně seznámil odcházející ministryni školství Kateřinu Valachovou (ČSSD) s podporou, které se jí dostává od učitelů a sportovců. Jak však uvedla následně ministryně novinářům, očekává, že prezident bude postupovat dle ústavy.

Pro ČR není alternativa k EU, řekli europoslanci na sjezdu KDU-ČSL

Praha - Evropská unie prochází nejhorší krizí ve své historii. Pro Česko ale členství v unii nemá žádnou alternativu, a proto musí země hledat cestu, jak unii pomoci. Na sjezdu KDU-ČSL se na tom shodli lidovečtí europoslanci. Europoslanec Pavel svoboda přitom podotkl, že se Česko musí snažit stát součástí integračního jádra EU.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies