VYBRAT REGION
Zavřít mapu

V Praze přibudou další tramvajové tratě

PRAHA - V husté tramvajové síti metropole budou v následujících letech přibývat další kilometry kolejí. Většinou se budou prodlužovat stávající tratě a budovat jejich lepší návaznosti na další druhy městské hromadné dopravy. V plánech Prahy jsou však i zcela nové tratě. Deník vám přináší jejich podrobný přehled.

11.6.2007
SDÍLEJ:

SPOJÍ NOVÁ MÍSTA. Bez tramvají by se Pražané jen těžko obešli. Jsou pro ně už mnoho desítek let jedním z nejběžnějších dopravních prostředků.Foto: Deník/Grzegorz Klatka

Nejblíže k realizaci má tříkilometrový úsek ze současné nevyhovující konečné Laurová v Praze 5 ke stanici metra Radlická. Stavba bude zahájena ještě letos a se zprovozněním počítá Dopravní podnik hlavního města Prahy začátkem roku 2009.

Do dvou let mají jezdit tramvaje z nynější konečné v Podbabě k plánované nedaleké železniční zastávce u Vltavy na trati do Roztok.

„Tam však nejsme zcela svými pány, musíme počkat na železnici a potom hned město tramvaj zprovozní,“ řekl městský radní pro dopravu Radovan Šteiner.

Už v roce 2010 budou možná tramvaje odbočovat u krematoria Strašnice z Vinohradské ulice a pojedou Počernickou ulicí do Malešic a výhledově patrně až do malešického průmyslového parku u teplárny. Tramvaje se tam mají stát alternativou ke kapacitně nevyhovujícím autobusům. V této části Prahy 10 se navíc do budoucna počítá s další bytovou výstavbou.

„V Počernické ulici se pro trať přímo nabízí široký nevyužitý středový pás, ale pod ním je přivaděč vody z Káraného, takže jeho přeložka bude technicky náročná a navíc zdvojnásobí cenu tratě až na více než tři čtvrtě miliardy korun,“ popsal Šteiner podmínky pro případné rozšíření MHD.

Tramvaj propojí Modřany s Libuší

Do tří let bude nejspíš zprovozněn také prodloužený úsek z konečné na Barrandově směrem do Holyně, případně až do Slivence.

„To ale záleží na developerech, jestli v oblasti postaví nové domy, jinak to nemá smysl. Tramvaj do polí určitě nikde nepostavíme,“ vysvětlil radní.

Další tratí, jejíž vznik závisí na bytové výstavbě, je prodloužení ze současné konečné linky 11 na Spořilově dál do Chodova a Šeberova.

Tramvaje se do tří let mají vrátit na Václavské náměstí, ale jen do jeho horní části, kde propojí Vodičkovu ulici s Vinohradskou.

„Tam to má velké opodstatnění, ale spodní varianta trati Vodičkova – Můstek – náměstí Republiky může znehodnotit pěší zónu a byla by navíc moc drahá. Cenu odhaduji kolem jedné miliardy korun. V té oblasti mají proto perspektivu nízkopodlažní ekologické autobusy,“ dodal radní Šteiner.

Až začne jezdit metro D na Nové Dvory, tak k němu město postaví tramvaj vedoucí ze současné konečné v Modřanech přes Libuš.

11.6.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Pěstujeme olivy

Re-use. Ilustrační foto.

Co je pro někoho stará veteš, jinému poslouží. Zaklínadlo zní: Re-Use

Na ozdravné pobyty pro děti ze smogových oblastí půjde 40 milionů

Praha - Na ozdravné pobyty dětí, žijících ve smogových oblastech, půjde 40 milionů korun z Národního programu Životní prostředí. Žádat o ně mohou školy, školky a nově i dětské skupiny, a to od 4. září. Oproti dřívějším dotacím je nyní podmínkou, aby byl pobyt spojený s ekologickou výchovou. V dnešní tiskové zprávě to sdělilo ministerstvo životního prostředí.

Ztraceným lidem v lesích pomohou záchranné tabulky

Praha - Body záchrany. Tak se jmenují destičky se speciálním kódem, s jehož pomocí hasiči či záchranáři lehce lokalizují člověka v nouzi. V pražských lesích jich nově přibylo 29.

Pusťte nás na ně, volají Piráti na svém vězeňském autobuse

Piráti dnes vyrazili do volební kampaně s “vězeňským autobusem“, který zvnějšku poukazuje na kauzy jejich politických protivníků. Autobus doplní pouť jejich solární pirátské lodi. Piráti s ním chtějí navštívit všechna okresní města, oznámil jejich volební manažer Štěpán Štrébl.

Pokračování problémů s divokými prasaty zatím nic nenasvědčuje

Praha – Pokud by si Praha nevěděla rady, mohla by najít poučení u zlínského hejtmana Jiřího Čunka. Tule větu, která se týkala divokých prasat, zaslechl Deníku v metru v souvislosti s opatřeními proti šíření afrického moru prasat mezi divočáky právě na Zlínsku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení