VYBERTE SI REGION

Tramvajová trať v Plzeňské ulici není nebezpečná, tvrdí DPP

Praha – Tramvajová trať v Plzeňské ulici v Praze neohrožuje bezpečnost cestujících, tvrdí pražský Dopravní podnik hlavního města (DPP). Ohradil se tak proti vyjádření Odborového sdružení pracovníků elektrických drah a autobusové dopravy (OSPEA), jež stav trati v úseku Praha Motol – krematorium Motol tento týden kritizovalo.

28.4.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Martin Divíšek

Opotřebení kolejnic tam odpovídá jiným místům tramvajové sítě a je v souladu se všemi předpisy a normami, uvedl DPP ve vyjádření zaslaném ČTK.

Podle předsedy OSPEA Vratislava Fiegela je svršek kolejnic ojetý tak, že hrozí i vykolejení projíždějící tramvaje. Sdružení si kvůli stavu trati nechalo i vypracovat šetření, které prý špatný stav kolejí potvrdilo. DPP však tvrdí, že mu odborové sdružení výsledky tohoto šetření nepředložilo. Pravidelné měření navíc vysoké opotřebení kolejnic prý nepotvrdilo.

„Na stejně opotřebených kolejnicích běžně v Evropě jezdí metro či vlaky rychlostí 80 km/h a tento typ kolejnic se používá i na celostátní železniční síti, po které nákladní vlaky také jezdí rychlostí kolem 80 km/h. Dopravní podnik nemá žádné indicie k tomu, že by jízda relativně lehkými tramvajovými vozidly rychlostí do 60 km/h měla znamenat jakékoli riziko pro cestující. S výsledky našeho šetření detailně seznámíme i odborovou organizaci," uvedl Miroslav Penc, vedoucí Jednotky Dopravní cesta Tramvaje.

Zhotovitel tramvajové trati, společnost Eurovia CS, se k diagnostickému šetření zadanému odborovým sdružením již dříve odmítl vyjádřit. Podle mluvčí Petry Kučerové se k této věci společnost vyjádří ve chvíli, kdy informaci o údajném havarijním stavu obdrží od investora. Eurovia je v současnosti ve sporu s Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD) kvůli zvlněnému úseku části D47 u Ostravy, kde údajně je 901 vad vzniklých mimo jiné použitím nekvalitního podkladového materiálu. Eurovia tvrdí, že většinu údajných vad způsobilo ŘSD špatnou nebo nedostatečnou údržbou. Kvůli poškozování dobrého jména společnosti podala na ŘSD začátkem dubna žalobu.

Čtěte také: Odbory: Tramvajová trať v Plzeňské ulici ohrožuje cestující

Autor: ČTK

28.4.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Radnice MČ Praha 7. Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO

Praha 7 musela vrátit sedm milionů z dotace na tepelná čerpadla

Automatické sněžné řetězy jsou český vynález

Automatické sněhové řetězy. Nový vynález pochází z Česka

Poslední fáze oprav Klementina začne až příští rok

Národní knihovna letos neomezí svůj provoz v Klementinu, jak avizovala před rokem. Nezahájí původně plánovanou třetí etapu revitalizace barokního areálu, jež by měla stát téměř miliardu korun. Na tuto část oprav, při níž se bude mimo jiné rekonstruovat hala služeb, teprve bude vypsána veřejná zakázka. Revitalizace Klementina trvá už téměř deset let a má stát skoro dvě miliardy korun

Historikové bojují za Transgas, žádají ministra o pomoc

Historikové umění z vysokých škol protestují proti kroku ministerstva kultury, které odmítlo prohlásit budovy bývalého Transgasu v Praze za kulturní památku.

Poznejte místa posledního odpočinku obětí nacismu a komunistického režimu

Praha /INFOGRAFIKA/ - Pražský deník vám přináší vycházky Prahy Neznámé. Vydáme se po méně známých, ale zato neméně zajímavých zákoutích metropole. Protentokrát se vydáme do děsuplných míst Kobyliské střelnice a Ďáblického hřbitova.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies