VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Tramvaje se rušit ani omezovat zatím nebudou

Praha /INFOGRAFIKA/ - Zrušení opravené tramvajové trati v Bělehradské ulici, ale i výrazné snížení nočních linek. Kvůli novým pravidlům pro výpočet hluku hrozilo, že se metropole dostane do obrovských problémů. A peníze utracené za zrušené tratě přijdou vniveč. Tyto prognózy se nakonec nenaplnily.

13.1.2017
SDÍLEJ:

Tramvaj č. 22. Foto: DENÍK/ Martin Divíšek

Hygienici budou posuzovat každý jednotlivý případ a celkovou dopravní situaci v daném místě. Včera se na tom shodli náměstek primátorky Petr Dolínek s ministrem zdravotnictví Miloslavem Ludvíkem.

„V oblasti nových tratí vítám postoj hygieny, že bude každá trať posuzována individuálně, a ne podle šablony. Bude se zohledňovat, co se v celém území odehraje," uvedl po jednání Petr Dolínek.

Nové pravidlo se aktuálně týká linky 13

V praxi by to znamenalo, že při výstavbě nové tratě na silnici, která současně slouží také autům a autobusům, by hygienici neposuzovali hluk z tramvají samostatně, ale v kontextu toho, že například díky novému asfaltovému povrchu se sníží hluk z automobilové dopravy nebo počet vozidel díky tramvajím.

Nové pravidlo pro výpočet hluku se aktuálně týká linky číslo 13 v trase po zrekonstruované trati přes Bělehradskou ulici. Ta je ve zkušebním provozu a ještě další půlrok bude. Na ostatní sítě má dopravní podnik do roku 2022 výjimku. 

Plánují se další opravy kolejí 

Kromě Bělehradské plánuje Praha opravovat další kritické koleje. „Plánuje se oprava ulice Zenklova, dále prostor kolem zastávky Vosmíkových a Stejskalova. Tam vnímáme, že jsou ty situace nejhorší," uvedl technický ředitel DDP Jan Šurovský. Opravy začnou příští rok.

Pražany nejvíce trápí hluk u frekventovaných silničních a dálničních tahů, železničních tratí a v okolí letiště. Aktuální hodnoty hluku ovšem metropole nezná, hluková mapa je totiž zastaralá. V letošním roce by měla vzniknout nová, která by měl oddělovala různé zdroje hluku. Začátkem února by Institut pro plánování a rozvoj zveřejnit konkrétní návrhy protihlukových opatření.

Hluk v Praze. Infografika.

Čtěte také: Praha se s ministerstvem shodla na výkladu kolem hluku z tramvají

Autor: Redakce

13.1.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Žena porodila přímo v autobuse, lékaři přijeli pozdě

Škodův palác, sídlo Magistrátu hl. města.

Stavět novou radnici je podle odborníků zbytečnost

Praha 6 musí mít pro obchvat Vítězného náměstí další posudky

Praha - Městská část Praha 6 musí nechat pro možnou stavbu obchvatu Vítězného náměstí zpracovat další posudky. Úřady žádají novou dopravní a hlukovou studii a zhodnocení zeleně. Vyplývá to ze závěrů zjišťovacího řízení posudku vlivu na životní prostředí EIA. Městská část začala obchvat plánovat, aby ulevil Vítěznému náměstí a Svatovítské ulici, kde se provoz zhoršil po otevření tunelu Blanka.

Matějskou pouť zahájí 25. února ohňostroj na Výstavišti v Holešovicích

Praha - Ohňostrojem na Křižíkově fontáně začne v sobotu 25. února Matějská pouť, která do 17. dubna nabídne na Výstavišti v pražský Holešovicích 115 atrakcí. Vedle tradičních atrakcí jako kolotočů, staročeské lochnesky, střelnice nebo horské dráhy nebudou chybět ani moderní zařízení včetně českého katapultu. Na dnešním setkání s novináři to za organizátory řekl Václav Kočka. Historii akce eviduje Národní knihovna v záznamech od roku 1595, letos bude první jarní pouti v Evropě 422 let.

Zmatení řezníci či pekaři. Nevědí, zda mají povinně dávat účtenky

Za týden touto dobou už to nebude možné – odejít z prodejny bez toho, aniž by prodavač vytiskl účtenku s unikátním kódem.

Soud projedná odvolání v kauze nehody bývalého policisty Kadlece

Praha - Pražský městský soud ve středu projedná kauzu bývalého policejního důstojníka a pedagoga Karla Kadlece, který se odvolal proti osmiměsíčnímu podmíněnému trestu uloženému za dopravní nehodu. Podle nepravomocného verdiktu Kadlec kvůli incidentu způsobenému v opilosti také nesmí dva roky řídit.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies