VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Tramvaje se rušit ani omezovat zatím nebudou

Praha /INFOGRAFIKA/ - Zrušení opravené tramvajové trati v Bělehradské ulici, ale i výrazné snížení nočních linek. Kvůli novým pravidlům pro výpočet hluku hrozilo, že se metropole dostane do obrovských problémů. A peníze utracené za zrušené tratě přijdou vniveč. Tyto prognózy se nakonec nenaplnily.

13.1.2017
SDÍLEJ:

Tramvaj č. 22. Foto: DENÍK/ Martin Divíšek

Hygienici budou posuzovat každý jednotlivý případ a celkovou dopravní situaci v daném místě. Včera se na tom shodli náměstek primátorky Petr Dolínek s ministrem zdravotnictví Miloslavem Ludvíkem.

„V oblasti nových tratí vítám postoj hygieny, že bude každá trať posuzována individuálně, a ne podle šablony. Bude se zohledňovat, co se v celém území odehraje," uvedl po jednání Petr Dolínek.

Nové pravidlo se aktuálně týká linky 13

V praxi by to znamenalo, že při výstavbě nové tratě na silnici, která současně slouží také autům a autobusům, by hygienici neposuzovali hluk z tramvají samostatně, ale v kontextu toho, že například díky novému asfaltovému povrchu se sníží hluk z automobilové dopravy nebo počet vozidel díky tramvajím.

Nové pravidlo pro výpočet hluku se aktuálně týká linky číslo 13 v trase po zrekonstruované trati přes Bělehradskou ulici. Ta je ve zkušebním provozu a ještě další půlrok bude. Na ostatní sítě má dopravní podnik do roku 2022 výjimku. 

Plánují se další opravy kolejí 

Kromě Bělehradské plánuje Praha opravovat další kritické koleje. „Plánuje se oprava ulice Zenklova, dále prostor kolem zastávky Vosmíkových a Stejskalova. Tam vnímáme, že jsou ty situace nejhorší," uvedl technický ředitel DDP Jan Šurovský. Opravy začnou příští rok.

Pražany nejvíce trápí hluk u frekventovaných silničních a dálničních tahů, železničních tratí a v okolí letiště. Aktuální hodnoty hluku ovšem metropole nezná, hluková mapa je totiž zastaralá. V letošním roce by měla vzniknout nová, která by měl oddělovala různé zdroje hluku. Začátkem února by Institut pro plánování a rozvoj zveřejnit konkrétní návrhy protihlukových opatření.

Hluk v Praze. Infografika.

Čtěte také: Praha se s ministerstvem shodla na výkladu kolem hluku z tramvají

Autor: Redakce

13.1.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Nakupování jízdenek bude snadnější. Pomůže nová aplikace Lítačka

Ilustrační foto.
22

Bookmakeři: Volby vyhraje ANO, ovšem 27 procent nezíská

Petr Fiala: Vyčistíme právní džungli, ve které se už nikdo nevyzná

Převzal finančně rozvrácenou stranu s mizernou pověstí, na níž se podepsali jak regionální kmotři, tak expremiérova milenka Jana Nagyová. ODS před posledními volbami nebyla v dobré kondici, a pokud je nyní opět nejsilnějším hráčem v pravicové části kolbiště, má na tom velkou zásluhu emeritní rektor Masarykovy univerzity v Brně Petr Fiala, který v roli předsedy vrátil občanským demokratům serióznost a hlavně ideovou náplň.

AKTUALIZOVÁNO

Ultimátum taxikářů vypršelo. Na příští týden chystají protestní jízdu

V pátek odpoledne vypršelo ultimátum, které dali pražští taxikáři primátorce Adrianě Krnáčové. Požadují regulaci služby Uber a narovnání podmínek klasické taxislužby a Uberu. Primátorka ultimátu nevyhověla. Proto se plánují další protesty. Podle informací ČTK chystají taxikáři příští týden protestní jízdu Prahou. 

AUTOMIX.CZ

Filtry pevných částic pro nafťáky zlevňují. Alespoň u některých značek

Filtr pevných částic je jedním z největších strašáků u moderních dieselových ojetin. Mnoho řidičů má pocit, že když se jedná „pouze o věc ekologie“ mohou filtr bez obav vyndat, nicméně faktem je, že jeho přítomnost v autě má dost velké opodstatnění. Je tedy velmi dobrou zprávou, že se cena nových filtrů vyvíjí příznivým trendem.

Dnes končí astronomické léto, nastává podzimní rovnodennost

Dnes přesně ve 22:02 středoevropského letního času začne astronomický podzim. Slunce vstoupí do znamení Vah a nastane podzimní rovnodennost. To je okamžik, kdy se střed Slunce nachází právě nad zemským rovníkem, takže rovnoměrně osvětluje obě polokoule. Díky tomu mají den a noc téměř stejnou délku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení