VYBRAT REGION
Zavřít mapu

VIDEO: Taxikáři versus magistrát: boj začíná

Staré Město - Sto taxikářův pátekstávkovalo před magistrátem za stejné podmínky pro všechny provozovatele taxislužby. Podle zástupců města ale demonstrují právě ti, kteří kazí pražským taxikářům pověst.

5.12.2008
SDÍLEJ:
Fotogalerie
9 fotografií

Páteční stávka taxikářů před budovou magistrátu na Mariánském náměstí.Foto: DENÍK/Jan Handrejch

Jsou dvě hodiny odpoledne a před magistrátem na Mariánském náměstí začíná být hodně rušno. Právě se sem sjela stovka taxikářů. Chaos začíná. Všichni naráz mačkají klaksony a okamžitě se ulicemi nese ohlušující troubení. Taxikáři poté pomalu objíždějí magistrát a daří se jim úspěšně zablokovat celou dopravu.

Odstartoval tvrdý boj o rovné podmínky pro všechny taxikáře v Praze. Zlobí se hlavně zástupci společnosti Euro Taxi Praha, kteří nemají možnost parkovat na stejných místech jako společnost AAA Radiotaxi a cítí se diskriminováni magistrátem.

„Magistrát nás poškozuje svými neprofesionálními zásahy, co se týká stanovení ceny, stání vozidel. Hodně nám vadí rozdělování stanovišť pouze některým vyvoleným. Chceme, aby vedení města od těchto kroků upustilo,“ vysvětluje důvody stávky Pavel Jelínek, předseda odborového sdružení řidičů v Taxislužbě.

Chceme stanoviště pro všechny

Taxikáři Euro Taxi chtějí mít jednoznačně možnost stání na vyhrazených parkovištích, stejně jako společnost AAA Radiotaxi. Ze svých požadavků neustoupí, a pokud magistrát tato pravidla nezmění, hodlají dále pokračovat ve svých protestech.

Navíc jsou připraveni postupovat ještě razantněji. „Jediným omezujícím faktorem může být momentální vytíženost vyhrazených prostor. Stanoviště musí patřit všem,“ pokračuje Jelínek. Ten navíc napadl i společnost AAA Radiotaxi z nedodržování předepsané pracovní doby.

Na 28 korun přistoupit nehodlají

Magistrát stanovil maximální cenu jízdy taxi 28 korun za kilometr. To ale společnost Euro Taxi nedodržuje a účtuje si běžně i 90 korun za kilometr. „Takové vysoké ceny máme proto, že nemáme stejné podmínky. Když nemůžeme stát na stanovištích, máme menší tržby, a tak musíme mít vyšší sazby,“ vysvětlil jeden ze stávkujících taxikářů Karel Kouřim.

Jenže samotní stávkující takikáři přiznávají, že by na sazbu 28 korun nezlevnili, ani při stejné možnosti stání na „štaflech“, tedy místech pro vozidla taxi. „V jiných evropských státech je normální cena 45 korun za kilometr, na tuto částku bych byl při stejných podmínkách ochoten slevit,“ řekl další z taxikářů.

„My nemůžeme jezdit za 28 korun jako AAA Taxi. Jeho řidiči na Staroměstském náměstí naloží zákazníka a vyloží ho na letišti, kde naberou jiného a vezou ho zpět do centra. Takové možnosti my nemáme a z letiště jezdíme prázdní, proto jsme dražší,“ narazil na fakt, že i letiště má uzavřené smlouvy na stání jen s některými společnostmi, Karel Kouřim.

Magistrát se stávkou nesouhlasí

„Město si stále trvá na svém a takovéto protesty pokládá za zcela nepřijatelné,“ odsoudil stávku mluvčí magistrátu Jiří Wolf. Podle jeho slov se o nových sazbách za kilometr jízdy stále jedná, ale 90 korun je zcela nepřijatelných.

„Někteří řidiči i přes zákaz stále parkují na místech, která jim nejsou vyhrazená. S mnoha řidiči Euro Taxi je vedeno správní řízení, kdy oni odmítají platit své pokuty a podobně. Všichni, kteří předražují, porušují vyhlášku hlavního města Prahy,“ pokračoval Wolf.

Jeho slova však ihned odmítl Pavel Jelínek. „I o mně se říká, že na pokutách dlužím několik desítek tisíc, ale nedlužím ani korunu,“ reagoval.

Otevřený boj s Euro Taxi

Jisté je, že město vede s Euro Taxi otevřený boj. „Ano, dlouhodobě s nimi bojujeme. Dělají špatné jméno nejen slušným řidičům taxi, ale i samotnému městu Praha,“ doplnil mluvčí magistrátu.

„Dnešní takzvanou stávku taxikářů, kteří často několikanásobně předražují jízdné a parkují na stanovištích Fair Place, kam nepatří, považuji za vrchol drzosti a nehoráznosti. Akce se dá označit za nechutnou a neakceptovatelnou. Protestovali gauneři, kteří často okrádají zákazníky. V době, kdy pohonné hmoty rekordně zlevňují, nadávají na regulovanou cenu, která jim zajišťuje pohodlné živobytí, navíc když ani tuto regulovanou cenu nedodržují. K zákazníkům se často chovají hrubě, což plně předvedli i na dnešní akci, kdy zablokovali dopravu,“ odmítla protesty Markéta Reedová, náměstkyně primátora (SNK – ED).

Autor: Lukáš Marek

5.12.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Rekonstrukce tramvajové trati. Ilustrační foto.

Údržba trati pro tramvaje ovlivní i provoz autobusů

Tatra 613 ze služeb KGB.
AUTOMIX.CZ
23

Na prodej je Tatra 613 s mrazivou minulostí. Sloužila u KGB

Odborník: Praze pomůže, když zakročí proti vozům bez filtrů

Praha - Kromě nízkoemisní zóny by pražskému ovzduší pomohlo zejména zakročení proti autům, která mají odstraněný povinný filtr pevných částic. To tvrdí dopravní odborník Vratislav Filler ze sdružení Auto*Mat.

Praha 12 neschválila rozpočet se schodkem 162 milionů korun

Praha - Městská část Praha 12 stále nemá schválený rozpočet pro letošní rok. Zastupitelstvo městské části v úterý nepřijalo návrh, podle něhož měly výdaje dosáhnout 434 milionů korun a příjmy 272 milionů. V úterý to sdělila Eva Burianová z radnice. Praha 12 je poslední městskou částí, která dosud hospodaří v rozpočtovém provizoriu bez schváleného rozpočtu.

Praha letos rozdělí 18 milionů korun na výměnu vytápění

Praha - Hlavní město letos rozdělí 18 milionů korun na výměnu vytápění z programu Čistá energie. Na jeden byt bude nově až 70 tisíc korun, dosud to bylo 25 tisíc korun. Na tiskové konferenci po jednání rady to řekla radní pro životní prostředí Jana Plamínková (STAN/Trojkoalice).

Letečtí záchranáři v Praze a středu Čech řešili loni 550 případů

Praha - Letečtí záchranáři v Praze a Středočeském kraji řešili loni 550 případů. Většinou vrtulník přepravoval pacienty z kraje do nemocnic v hlavním městě, řekl vedoucí lékař operačního střediska pražských záchranářů Ondřej Franěk. Letecká záchranná služba působí v Praze od roku 1987, zajišťuje ji Letecká služba Policie ČR.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies