VYBRAT REGION
Zavřít mapu

VIDEO: Taxikáři versus magistrát: boj začíná

Staré Město - Sto taxikářův pátekstávkovalo před magistrátem za stejné podmínky pro všechny provozovatele taxislužby. Podle zástupců města ale demonstrují právě ti, kteří kazí pražským taxikářům pověst.

5.12.2008
SDÍLEJ:
Fotogalerie
9 fotografií

Páteční stávka taxikářů před budovou magistrátu na Mariánském náměstí.Foto: DENÍK/Jan Handrejch

Jsou dvě hodiny odpoledne a před magistrátem na Mariánském náměstí začíná být hodně rušno. Právě se sem sjela stovka taxikářů. Chaos začíná. Všichni naráz mačkají klaksony a okamžitě se ulicemi nese ohlušující troubení. Taxikáři poté pomalu objíždějí magistrát a daří se jim úspěšně zablokovat celou dopravu.

Odstartoval tvrdý boj o rovné podmínky pro všechny taxikáře v Praze. Zlobí se hlavně zástupci společnosti Euro Taxi Praha, kteří nemají možnost parkovat na stejných místech jako společnost AAA Radiotaxi a cítí se diskriminováni magistrátem.

„Magistrát nás poškozuje svými neprofesionálními zásahy, co se týká stanovení ceny, stání vozidel. Hodně nám vadí rozdělování stanovišť pouze některým vyvoleným. Chceme, aby vedení města od těchto kroků upustilo,“ vysvětluje důvody stávky Pavel Jelínek, předseda odborového sdružení řidičů v Taxislužbě.

Chceme stanoviště pro všechny

Taxikáři Euro Taxi chtějí mít jednoznačně možnost stání na vyhrazených parkovištích, stejně jako společnost AAA Radiotaxi. Ze svých požadavků neustoupí, a pokud magistrát tato pravidla nezmění, hodlají dále pokračovat ve svých protestech.

Navíc jsou připraveni postupovat ještě razantněji. „Jediným omezujícím faktorem může být momentální vytíženost vyhrazených prostor. Stanoviště musí patřit všem,“ pokračuje Jelínek. Ten navíc napadl i společnost AAA Radiotaxi z nedodržování předepsané pracovní doby.

Na 28 korun přistoupit nehodlají

Magistrát stanovil maximální cenu jízdy taxi 28 korun za kilometr. To ale společnost Euro Taxi nedodržuje a účtuje si běžně i 90 korun za kilometr. „Takové vysoké ceny máme proto, že nemáme stejné podmínky. Když nemůžeme stát na stanovištích, máme menší tržby, a tak musíme mít vyšší sazby,“ vysvětlil jeden ze stávkujících taxikářů Karel Kouřim.

Jenže samotní stávkující takikáři přiznávají, že by na sazbu 28 korun nezlevnili, ani při stejné možnosti stání na „štaflech“, tedy místech pro vozidla taxi. „V jiných evropských státech je normální cena 45 korun za kilometr, na tuto částku bych byl při stejných podmínkách ochoten slevit,“ řekl další z taxikářů.

„My nemůžeme jezdit za 28 korun jako AAA Taxi. Jeho řidiči na Staroměstském náměstí naloží zákazníka a vyloží ho na letišti, kde naberou jiného a vezou ho zpět do centra. Takové možnosti my nemáme a z letiště jezdíme prázdní, proto jsme dražší,“ narazil na fakt, že i letiště má uzavřené smlouvy na stání jen s některými společnostmi, Karel Kouřim.

Magistrát se stávkou nesouhlasí

„Město si stále trvá na svém a takovéto protesty pokládá za zcela nepřijatelné,“ odsoudil stávku mluvčí magistrátu Jiří Wolf. Podle jeho slov se o nových sazbách za kilometr jízdy stále jedná, ale 90 korun je zcela nepřijatelných.

„Někteří řidiči i přes zákaz stále parkují na místech, která jim nejsou vyhrazená. S mnoha řidiči Euro Taxi je vedeno správní řízení, kdy oni odmítají platit své pokuty a podobně. Všichni, kteří předražují, porušují vyhlášku hlavního města Prahy,“ pokračoval Wolf.

Jeho slova však ihned odmítl Pavel Jelínek. „I o mně se říká, že na pokutách dlužím několik desítek tisíc, ale nedlužím ani korunu,“ reagoval.

Otevřený boj s Euro Taxi

Jisté je, že město vede s Euro Taxi otevřený boj. „Ano, dlouhodobě s nimi bojujeme. Dělají špatné jméno nejen slušným řidičům taxi, ale i samotnému městu Praha,“ doplnil mluvčí magistrátu.

„Dnešní takzvanou stávku taxikářů, kteří často několikanásobně předražují jízdné a parkují na stanovištích Fair Place, kam nepatří, považuji za vrchol drzosti a nehoráznosti. Akce se dá označit za nechutnou a neakceptovatelnou. Protestovali gauneři, kteří často okrádají zákazníky. V době, kdy pohonné hmoty rekordně zlevňují, nadávají na regulovanou cenu, která jim zajišťuje pohodlné živobytí, navíc když ani tuto regulovanou cenu nedodržují. K zákazníkům se často chovají hrubě, což plně předvedli i na dnešní akci, kdy zablokovali dopravu,“ odmítla protesty Markéta Reedová, náměstkyně primátora (SNK – ED).

Autor: Lukáš Marek

5.12.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto.

Praha upravila hranice přírodní památky Komořanské tůně

Zasedání zastupitelstva. Ilustrační foto.

Pražští radní projednají MHD, přírodní památku i náplavky

Národní galerie má novou ostrahu, v úterý otevře expozice návštěvníkům

Praha - Národní galerie (NG) v Praze v pondělí uzavřela novou smlouvu o ostraze svých šesti objektů i uměleckých děl se společnostmi G4S a Indus. „Noví dodavatelé od úterý 28. února, kdy se výstavní prostory Národní galerie znovu otevřou pro návštěvníky, zajistí kompletní služby," uvedla NG na webu. Své objekty NG o víkendu uzavřela kvůli sporům s bezpečnostní agenturou ABAS IPS Management.

Michal Tung o EET: Také Vietnamci pořizují pokladny na poslední chvíli

Zavedení elektronické evidence tržeb se od března nevyhnou ani vietnamští obchodníci. Jejich počet se odhaduje na 20 tisíc a jejich tržby podle odhadů mohou mezi maloobchodníky činit až 70 procent. Na konci loňského roku mělo v ČR trvalý pobyt přes 48 tisíc Vietnamců. Na jejich přípravu na zásadní změnu pro způsob obchodování se Deník zeptal vietnamského podnikatele Michala Tunga, který na ni své krajany již několik měsíců připravuje.

Žloutenka a závislost? Už dva roky po setkání s drogou. V patnácti…

Praha – Průměrný věk pacientů se během desetiletí snížil z 18 let na necelých 16. Tahle čísla by byla varující v každém případě – ať už by se jednalo o jakékoli téma. Obzvlášť smutná jsou za situace, kdy jde o mladé lidi, kteří mají vážné problémy s drogami. O ty, kteří do osidel závislosti spadli už jako děti. Léčí se „pod Petřínem" – v Nemocnici Milosrdných sester sv. Karla Boromejského. Tam funguje detoxikační centrum pro děti a dorost – jediné svého druhu v republice.

Havárie vody zúžila pro auta Legerovu ulici

Praha – S otepleném vzniká v zemi pnutí, což vede na sklonku zimy k častějším haváriím vodovodního potrubí, říkají zkušení vodaři – přičemž prý vůbec nezáleží na stáří trubek: ty z doby císaře Františka Josefa I. mohou být pevnější než litina, která nepamatuje víc než prezidenta Gustáva Husáka…

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies