VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Problém s taxikáři město dosud nevyřešilo

PRAHA - Přímo na vlaková nástupiště se za zákazníky vydávají nepoctiví taxikáři, kteří nabízejí převážně cizincům smluvní přepravu. Situace silně připomíná praktiky v jihoamerických městech, kde dopravu hlasitě nabízí kdokoli, kdo vlastní vozidlo.

31.10.2007
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Vít Šimánek

Magistrát nepomohl

Tak „podnikají“ taxikáři nedaleko holešovického nádraží v Praze. Jejich vozy stojí opodál od vyznačeného stanoviště City taxi, mají zakrytý světelný označník a jejich ceny jsou ve srovnání s těmi, které město reguluje vyhláškou, mnohonásobně vyšší.

„Před dvěma lety jsme štafl vylosovali. Jenže naši řidiči nemají možnost práci vykonávat. Brání jim v tom skupina taxikářů, kteří je slovně i fyzicky napadají. Navíc jim odvádějí zákazníky,“ zdůvodnil Tomáš Horčička, ředitel dispečinku City taxi. Zaměstnanci společnosti City taxi na nekalé způsoby upozornili dříve magistrát.

Řešení? Značka!

„Ten jen odebral stanovišti označení Taxi Fair Place. Tím nás vlastně označil za viníka problému,“ stěžoval si Horčička. City taxi podle něj nemůže nutit své zaměstnance, aby na místo jezdili, když jim tam hrozí jakákoli újma.

Primátorův náměstek Rudolf Blažek ale oponuje, že nemůže za někoho podávat trestní oznámení. „ V tom jim nemůžeme pomoci. Pokud se cítí ohrožení, musejí to sami nahlásit policii,“ sdělil Blažek.

Situaci v současnosti řeší odbor dopravy. Do poloviny listopadu chce město na problematické stanoviště taxi nainstalovat značku zákazu vjezdu s výjimkou vozidel City taxi. „V ten okamžik mohu na místo poslat strážníky, aby mohli dodržování předpisu sledovat a namátkově kontrolovat vjezd vozidel,“ navrhl jeden způsob řešení náměstek Blažek. Strážníci však podle něj těžko zabrání tomu, aby si taxikáři chodili pro své zákazníky do nádražní haly.

V metropoli je registrováno zhruba 4800 vozů taxislužby, přičemž taxikářů je přibližně 3700.

 

Kde si dávat pozor na taxi

Staroměstské náměstí – zdejší taxikáři donedávna oficiálně jezdili až za 99 korun za kilometr.

Holešovické nádraží – tento štafl sice patří městu, kontrolu nad ním však nemá (viz článek)

Hlavní nádraží – trpí stejným problémem jako Holešovice, pozemek pod štaflem ale nepatří městu, nýbrž Českým drahám

Ruzyňské letiště – zde smí své služby poskytovat jen dvě vybrané společnosti, které si diktují nemalé ceny

 

31.10.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
někdejší lektor Policejní akademie ČR Karel Kadlec

Soud projedná odvolání v kauze nehody bývalého policisty Kadlece

Smog v Praze.

Metropole připravuje regulační řád dopravy při výskytu smogu

Praha schválila záměr získat od Veolie 100 procent akcii PVK

Praha - Pražští radní schválili záměr získat od firmy Veolia 100 procent akcií společnosti Pražské vodovody a kanalizace (PVK). Akcie by získala Praha, nebo některá její akciová společnost. Novinářům to dnes řekl radní Karel Grabein Procházka (ANO). Kdy, za jakých podmínek a jakou cenu by případně Praha akcie získala, není jasné. Veolia je stoprocentním vlastníkem PVK, které mají pronajatu vodohospodářskou síť do roku 2028 od městské společnosti Pražská vodohospodářská společnost (PVS). PVK nechce jednání komentovat.

Radnice sahají do úspor

Praha - Období rozpočtových provizorií pomalu končí. Městské části postupně schvalují rozpočty. Bilance mezi příjmy a výdaji je ale často výrazně nevyrovnaná. Opoziční zastupitelé se bouří.

Starosta vyzve pražské zastupitele, aby se zabývali prodejem bytů v Písnici

Praha - Starosta Prahy-Libuše Jiří Koubek (TOP 09) bude chtít na čtvrtečním jednání po pražských zastupitelích zařadit na program jednání materiál týkající se kauzy prodeje bytů firmou ČEZ v Písnici. Koubek v pondělí rovněž řekl, že zároveň požádal magistrát o vydání právní analýzy na prodej bytů podle zákona číslo 106 o svobodném přístupu k informacím. ČEZ prodal více než 700 bytů ve veřejné soutěži. Bytové domy koupila firma Kennial podnikatele Pavola Krúpy za asi 1,3 miliardy korun.

DOTYK.CZ

Chystá se bič na soukromé lékaře

Soukromých ambulancí je jako hub po dešti. Zbytečně prodražují výdaje pojišťoven, tvrdí ministerstvo zdravotnictví. Očaři, plicaři nebo ortopedové totiž často pracují „dvoukolejně" – kromě soukromé ambulance mají i úvazek v nemocnici. Podle vedení resortu si odtud „vyzobávají" nejlukrativnější pacienty. To zarazíme, plánuje poradce ministra Roman Prymula.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies