Magistrát nepomohl

Tak „podnikají“ taxikáři nedaleko holešovického nádraží v Praze. Jejich vozy stojí opodál od vyznačeného stanoviště City taxi, mají zakrytý světelný označník a jejich ceny jsou ve srovnání s těmi, které město reguluje vyhláškou, mnohonásobně vyšší.

„Před dvěma lety jsme štafl vylosovali. Jenže naši řidiči nemají možnost práci vykonávat. Brání jim v tom skupina taxikářů, kteří je slovně i fyzicky napadají. Navíc jim odvádějí zákazníky,“ zdůvodnil Tomáš Horčička, ředitel dispečinku City taxi. Zaměstnanci společnosti City taxi na nekalé způsoby upozornili dříve magistrát.

Řešení? Značka!

„Ten jen odebral stanovišti označení Taxi Fair Place. Tím nás vlastně označil za viníka problému,“ stěžoval si Horčička. City taxi podle něj nemůže nutit své zaměstnance, aby na místo jezdili, když jim tam hrozí jakákoli újma.

Primátorův náměstek Rudolf Blažek ale oponuje, že nemůže za někoho podávat trestní oznámení. „ V tom jim nemůžeme pomoci. Pokud se cítí ohrožení, musejí to sami nahlásit policii,“ sdělil Blažek.

Situaci v současnosti řeší odbor dopravy. Do poloviny listopadu chce město na problematické stanoviště taxi nainstalovat značku zákazu vjezdu s výjimkou vozidel City taxi. „V ten okamžik mohu na místo poslat strážníky, aby mohli dodržování předpisu sledovat a namátkově kontrolovat vjezd vozidel,“ navrhl jeden způsob řešení náměstek Blažek. Strážníci však podle něj těžko zabrání tomu, aby si taxikáři chodili pro své zákazníky do nádražní haly.

V metropoli je registrováno zhruba 4800 vozů taxislužby, přičemž taxikářů je přibližně 3700.

 

Kde si dávat pozor na taxi

Staroměstské náměstí – zdejší taxikáři donedávna oficiálně jezdili až za 99 korun za kilometr.

Holešovické nádraží – tento štafl sice patří městu, kontrolu nad ním však nemá (viz článek)

Hlavní nádraží – trpí stejným problémem jako Holešovice, pozemek pod štaflem ale nepatří městu, nýbrž Českým drahám

Ruzyňské letiště – zde smí své služby poskytovat jen dvě vybrané společnosti, které si diktují nemalé ceny