Tanečník a bagr pocházejí z francouzské skupiny Beau Geste, která vznikla v roce 1981 a nyní je spolu s Boivinem na špici francouzského tanečního umění. Ta spočívala v kontaktu tanečníka a ramena bagru, které funguje jako lidská ruka. V tanci dokázala hladit, ale i odmítat. Bagr jako taneční partner má podle francouzského umělce výhodu, že svou funkčností a pohyby nepředstavuje pouze jednu konkrétní postavu.

„Záleží na představivosti publika. Může se za ním skrývat spousta bytostí nebo věcí,“ uvedl Boinvin, který si za svou taneční kreaci vysloužil dlouhý potlesk několika stovek diváků. Obavy ze stroje, který se v některých momentech zuřivě rozjíždí proti tanečníkovi, prudce otáčí nebo náhle brzdí, prý umělec nemá. „Funguje to na bázi důvěry a spolupráce. Žádné nebezpečí tam není,“ řekl Boinvin. Nyní údajně zvažuje vytvoření celé opery s bagrem.

Vystoupení se konalo v rámci Pražského quadriennale, které potrvá do 24. června.