VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Stavba omezující dopravu z Nuselského mostu zmizí. Už za čtyři měsíce

Praha – Do 17. listopadu bude obnoven plný průjezd i průchod, v polovině prosince pak kompletně skončí všechny práce – a nejméně po deset let by nemělo být třeba na most sáhnout. To v pondělí uvedl stavbyvedoucí Karel Frankota k rekonstrukci Nuselského mostu, kde se řidiči už čtvrtým rokem potýkají s různě se posouvajícími omezeními.

17.7.2017
SDÍLEJ:
Zvětšit fotografii

Praha (17. 7. 2017) – Staveniště sanovaného Nuselského mostu.Foto: Deník / Holakovský Milan

Most, který skrývá i tunel metra, má vozovku s průjezdností 70 tisíc aut za 24 hodin. Stavaři o něm s uznáním říkají, že byl před 40 lety postaven velmi kvalitně. Nyní prochází zásadní rekonstrukcí za 280 milionů korun. Dosloužily mostní závěry a hydroizolace chodníkové části, což vedlo k zatékání do konstrukce i do kolejiště metra – a to je z pohledu životnosti mostu problém. Zvlášť pokud jde o pronikání slané vody po zimní údržbě chodníků. Je tak třeba mimo jiné odbourat poškozený beton, ošetřit odhalenou výztuž, vyměnit chodníkové panely a sanovat příčná žebra pod nimi, instalovat nová svodidla i celý systém odvodnění.

Oprava za stamiliony

Naopak beze změny zůstane zábradlí včetně zábrany proti sebevrahům, kterou od její instalace zatím nikdo nepřekonal – s výjimkou muže, který za ni během stavby vlezl hned třikrát; vždy ho zachraňovali hasiči. „Zřejmě využil připraveného materiálu,“ míní stavbyvedoucí Viktor Stržínek. Jeho kolega Frankota doplnil, že kvůli tomuto jedinému člověku byla výrazně posílena bezpečnostní opatření na staveništi včetně instalování žiletkových zábran, došlo i na doplnění kamerového systému – a také na výměnu agentury zajišťující střežení.

„Práce probíhají i pod mostem,“ hlásí už dva roky výrazná cedule informující motoristy. Je reakcí na časté stesky řidičů, že na mostě je vidět malý ruch. To, co lze spatřit, je ovšem pouze část prací; skutečně se pořádně maká i pod mostem. To Deník v pondělí viděl přímo na místě. Práce nad 40metrovou hloubkou umožňují dvě třicetimetrové sanační lávky sestavené převážně z lešenářských prvků. Malá váží 30 tun, velká, která má dokonce tři patra, 65 tun. V pondělí se pracovalo jen na té větší; její sestra se aktuálně přesouvá na novou pozici. A není to maličkost: pohyb hlemýždím tempem zabere čtyři dny. Od úterka do soboty bude kvůli tomu omezen průjezd v asi 70metrovém úseku v pravém pruhu ve směru jízdy do centra.

Brát ohledy na lidi

I stavaři nicméně připouštějí, že by šlo postupovat rychleji. Vliv na plánování prací měly i požadavky magistrátu, potvrdil v pondělí náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD), k jehož kompetencím patří oblast dopravy. „Rozhodli jsme, aby vždy jeden chodník zůstával průchozí pro pěší a cyklisty,“ konstatoval. Podmínkou také bylo zachovat v každém směru dva jízdní pruhy.

Rychlost stavby ovlivňují rovněž požadavky hygieniků, kteří hlučné práce – především otryskávání – povolili s ohledem na ochranu zdraví lidí bydlících v domech pod mostem pouze na dvě hodiny dopoledne a dvě odpoledne – a to jen v pracovních dnech. Pokus vše uspíšit pak skončil uložením pokuty…

Mix byl objednaný na desátou 

Někdy však je na mostě opravdu vidět i postávající zaměstnance, kteří zjevně nemají do čeho píchnout. Třeba v pondělí dopoledne. Celá parta byla připravena betonovat část konzoly a čekala, až dorazí domíchávač s betonem.

Mix byl objednaný na desátou hodinu – ještě v půl jedenácté však po něm nebylo ani stopy. „Docela často se stává, že uvízne někde v koloně,“ řekl Deníku stavbyvedoucí Frankota. Takovéhle prostoje ale termín dokončení ovlivnit nemají. Počítá se s tím, že oproti plánu se celkovou dobu prací podaří zkrátit o 137 dní.

Vývoj rekonstrukce Nuselského mostu
- 2010: rozhodnuto o provedení kompletní sanace nosné konstrukce a spodní stavby
- 2011: byly kompletně vyměněny původní mostní závěry
- 2012: došlo na opravu odvodnění v tubusu
- 2013: byla zahájena vlastní sanace; práce začaly na středové římse a osazením nových stožárů osvětlení s moderními svítidly. Začala také sanace stropní desky a říms stanice metra Vyšehrad, která na most bezprostředně navazuje
- 2014: provedena sanace mostovky v rozsahu levých a středních jízdních pruhů v obou směrech
- 2015: začaly práce na sanaci spodní stavby a nosné konstrukce, výměna chodníkových panelů i osazování nových odvodňovačů a svodů odvodnění

Autor: Milan Holakovský

17.7.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Martin Schulz gratuluje k vítězství Angele Merkelové
AKTUALIZOVÁNO
14

Angela Vítězná. Merkelové ale kazí radost zisk krajní pravice

Bydlení podle znamení zvěrokruhu: Jak si žijí vodní a vzdušná znamení

Nakupování jízdenek bude snadnější. Pomůže nová aplikace Lítačka

Chcete si označit lístek a žádný nemáte? Nerozumíte si s prodejním automatem? Ocitli jste se kdesi uprostřed ničeho na zastávce, kde se jízdenka prostě koupit nedá? Tak to už od příštího roku nebude žádný problém.

Bookmakeři: Volby vyhraje ANO, ovšem 27 procent nezíská

Velkým favoritem říjnových voleb do Poslanecké sněmovny je podle bookmakerů stále hnutí ANO s kurzem 1,1:1 - 1:13:1. Na jeho vítězství jde také zhruba polovina sázek. Zatímco ještě koncem června sázkové kanceláře považovaly za téměř jisté překročení 27 procent (1,45:1), nyní už je podle nich tato varianta velmi nepravděpodobná (až 4,6:1). Vyplývá to z vyjádření sázkových kanceláří, které oslovila média. Za ANO následují ČSSD (8:1 - 9:1) a KSČM (11:1 - 13:1). Celkový objem sázek už přesáhl 30 milionů korun.

Petr Fiala: Vyčistíme právní džungli, ve které se už nikdo nevyzná

Převzal finančně rozvrácenou stranu s mizernou pověstí, na níž se podepsali jak regionální kmotři, tak expremiérova milenka Jana Nagyová. ODS před posledními volbami nebyla v dobré kondici, a pokud je nyní opět nejsilnějším hráčem v pravicové části kolbiště, má na tom velkou zásluhu emeritní rektor Masarykovy univerzity v Brně Petr Fiala, který v roli předsedy vrátil občanským demokratům serióznost a hlavně ideovou náplň.

AKTUALIZOVÁNO

Ultimátum taxikářů vypršelo. Na příští týden chystají protestní jízdu

V pátek odpoledne vypršelo ultimátum, které dali pražští taxikáři primátorce Adrianě Krnáčové. Požadují regulaci služby Uber a narovnání podmínek klasické taxislužby a Uberu. Primátorka ultimátu nevyhověla. Proto se plánují další protesty. Podle informací ČTK chystají taxikáři příští týden protestní jízdu Prahou. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení