VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Stavba nového mostu? Strach je o Žluté lázně a z dalších aut

Praha „To asi bude zánik Žlutých lázní, protože mít nad hlavou nějaké betonové monstrum, na něm spoustu čumilů v autech a tramvajích, nebude nic pro mě. Koupání a relaxace tady ztratí smysl," zauvažoval František Hortváth, podolský rodák a patriot. Řeč je o takzvaném Dvoreckém mostu, který zatím „stojí" v představách magistrátního výboru pro územní plán.

29.4.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: archiv Deníku

Dvorecký most má propojit Smíchov s Podolím. Podle řady místních je přitom mostů v okolí už dost. Právě tento most by měl v budoucnu propojit pravý a levý břeh Vltavy. Součástí uvažovaného projektu je přestavba smíchovského nádraží, železničních skladových objektů a dalších jiných změn. Dvorecký most by tak překlenul Vltavu s pořadovým číslem devatenáct.

Podle představ by ústil do Nádražní ulice na smíchovské straně a na straně druhé právě v bezprostřední blízkosti Žlutých lázní a plaveckého stadionu. Vznikají i první rozpory, jak nový most co nejlépe dopravně využít. Tedy zda na něj pustit jenom tramvaje nebo i auta. „Vůbec netuším, že tady budeme mít nový most. Zatím si netroufám odhadnout, k čemu bude vůbec dobrý. Snad pro auta, ale z mostu je pak rovnou shazovat. Máme jich tady už tak hodně," krčil nerozhodně rameny další oslovený respondent Bohumil Stárek.

Zaparkovat auto v létě nemožné 

Bydlí totiž poblíž plaveckého stadiónu, a jak říká, zaparkovat v létě auto u domu je takřka nemožné. „Dokonce tady kvůli některým neurvalcům z jiných čtvrtí dochází s místními ke rvačkám," doplnil respondent.

Otázka využití takzvaného Dvoreckého mostu je intenzívně diskutována i na radnicích Prahy 2 a Prahy 4. Tamní představitelé si vzájemně argumentují velkou dopravní frekvencí. Podle náměstka primátora Josefa Noska se nový most přes Vltavu jednou postavit stejně bude muset.

Původní plán stavby nového mostu uvažoval s vyústěním do Jeremenkovy ulice, z čehož měla okamžité obavy radnice Prahy 4. Ústy jejího mluvčího Jiřího Bigase zaznělo, že „čtyřka" už nechce do svého obvodu přivádět další nová auta, která už bez toho představují každodenní obrovskou dopravní zátěž.

Kratší cesta z Modřan na Smíchov

Konečné slovo, kde takzvaný Dvorecký most skutečně vyústí, budou mít až zastupitelé, protože magistrátní výbor pro územní plán, je „pouhým" poradním orgánem zastupitelstva. Kladem nového mostu například je, že by se tím výrazně zkrátila tramvajová trasa z Modřan na Smíchov. Ulehčilo by se rovněž dopravě v centru metropole i dalším komunikacím.

„Most je navržen pro veřejnou dopravu, kde se počítá s tramvajovým pásem, jízdními pruhy pro autobusy, s prostorem pro cyklisty a pěší. Přemostění by však mělo být postaveno jako klasický městský most, aby eventuálně jednou mohl být používán i automobily, pokud takové rozhodnutí padne," řekla k současným plánům magistrátu jeho mluvčí Tereza Králová. Diskutovaný most by se měl stavět ve výhledu deseti až patnácti let, v současné době na něj podle magistrátu nejsou v řádech stamiliónů peníze. Proto chce magistrát o finanční pomoc požádat Evropskou unii. Když sdělí své ano, zahájit stavbu mostu by se podle magistrátu prý mohlo již v průběhu příštího roku.

ANKETA: Jste pro stavbu nového Dvoreckého mostu?

Jindřich Mazánek, Podolí

Obecně řečeno, pokud výstavba nového mostu přinese něco opravdu pozitivního pro lidi, tak nemám důvod být proti. Zatím ale nevím, co se tím mostem skutečně zamýšlí, takže nemohu být objektivní v reálném posouzení situace.

Karla Šťastná, Podolí

Zatím jsem ani nevěděla, že se tady má nějaký most stavět. Vidíte, to je pro mně novinka! Chtěla bych věřit, že nový most bude k nějakému užitku. Možná to pomůže asi nejvíc řidičům. To je asi spíše otázka pro ně.

Patrik Vlnas, Podolí

Most ať si v Praze klidně někdo postaví, ale na jiném místě než tady. Protože už jenom provoz Žlutých lázní to nepochybně silně naruší. Lidi na pláži tady asi ztratí svůj pocit odpočinkové zóny. Je pak jedno, pod který most si u vody lehnete. Veronika Bílková, Podolí

Jestli tady bude nějaký nový most nebo ne, mne až tak nezajímá. O jeden víc nebo míň, Praha jich má přece už dost. a aut na nich ještě víc. Že má spojovat Smíchov s Podolím? Na Smíchov já ale vůbec nejezdím. Jak říkám, je mi to jedno.

Autor: Petr Štrompf

29.4.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Smog v Praze.

Metropole připravuje regulační řád dopravy při výskytu smogu

Vodovod. Ilustrační foto.

Praha schválila záměr získat od Veolie 100 procent akcii PVK

Radnice sahají do úspor

Praha - Období rozpočtových provizorií pomalu končí. Městské části postupně schvalují rozpočty. Bilance mezi příjmy a výdaji je ale často výrazně nevyrovnaná. Opoziční zastupitelé se bouří.

Starosta vyzve pražské zastupitele, aby se zabývali prodejem bytů v Písnici

Praha - Starosta Prahy-Libuše Jiří Koubek (TOP 09) bude chtít na čtvrtečním jednání po pražských zastupitelích zařadit na program jednání materiál týkající se kauzy prodeje bytů firmou ČEZ v Písnici. Koubek v pondělí rovněž řekl, že zároveň požádal magistrát o vydání právní analýzy na prodej bytů podle zákona číslo 106 o svobodném přístupu k informacím. ČEZ prodal více než 700 bytů ve veřejné soutěži. Bytové domy koupila firma Kennial podnikatele Pavola Krúpy za asi 1,3 miliardy korun.

DOTYK.CZ

Chystá se bič na soukromé lékaře

Soukromých ambulancí je jako hub po dešti. Zbytečně prodražují výdaje pojišťoven, tvrdí ministerstvo zdravotnictví. Očaři, plicaři nebo ortopedové totiž často pracují „dvoukolejně" – kromě soukromé ambulance mají i úvazek v nemocnici. Podle vedení resortu si odtud „vyzobávají" nejlukrativnější pacienty. To zarazíme, plánuje poradce ministra Roman Prymula.

Politolog Kubáček: Voličům hromadění postů vadí čím dál méně

Praha /ROZHVOR/ - Podle politologa Jana Kubáčka lidem kombinování funkcí příliš nevadí. Politik ale podle něj musí zůstat v kontaktu s místními problémy a tématy, jinak ho voliči potrestají.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies