Dvorecký most má propojit Smíchov s Podolím. Podle řady místních je přitom mostů v okolí už dost. Právě tento most by měl v budoucnu propojit pravý a levý břeh Vltavy. Součástí uvažovaného projektu je přestavba smíchovského nádraží, železničních skladových objektů a dalších jiných změn. Dvorecký most by tak překlenul Vltavu s pořadovým číslem devatenáct.

Podle představ by ústil do Nádražní ulice na smíchovské straně a na straně druhé právě v bezprostřední blízkosti Žlutých lázní a plaveckého stadionu. Vznikají i první rozpory, jak nový most co nejlépe dopravně využít. Tedy zda na něj pustit jenom tramvaje nebo i auta. „Vůbec netuším, že tady budeme mít nový most. Zatím si netroufám odhadnout, k čemu bude vůbec dobrý. Snad pro auta, ale z mostu je pak rovnou shazovat. Máme jich tady už tak hodně," krčil nerozhodně rameny další oslovený respondent Bohumil Stárek.

Zaparkovat auto v létě nemožné 

Bydlí totiž poblíž plaveckého stadiónu, a jak říká, zaparkovat v létě auto u domu je takřka nemožné. „Dokonce tady kvůli některým neurvalcům z jiných čtvrtí dochází s místními ke rvačkám," doplnil respondent.

Otázka využití takzvaného Dvoreckého mostu je intenzívně diskutována i na radnicích Prahy 2 a Prahy 4. Tamní představitelé si vzájemně argumentují velkou dopravní frekvencí. Podle náměstka primátora Josefa Noska se nový most přes Vltavu jednou postavit stejně bude muset.

Původní plán stavby nového mostu uvažoval s vyústěním do Jeremenkovy ulice, z čehož měla okamžité obavy radnice Prahy 4. Ústy jejího mluvčího Jiřího Bigase zaznělo, že „čtyřka" už nechce do svého obvodu přivádět další nová auta, která už bez toho představují každodenní obrovskou dopravní zátěž.

Kratší cesta z Modřan na Smíchov

Konečné slovo, kde takzvaný Dvorecký most skutečně vyústí, budou mít až zastupitelé, protože magistrátní výbor pro územní plán, je „pouhým" poradním orgánem zastupitelstva. Kladem nového mostu například je, že by se tím výrazně zkrátila tramvajová trasa z Modřan na Smíchov. Ulehčilo by se rovněž dopravě v centru metropole i dalším komunikacím.

„Most je navržen pro veřejnou dopravu, kde se počítá s tramvajovým pásem, jízdními pruhy pro autobusy, s prostorem pro cyklisty a pěší. Přemostění by však mělo být postaveno jako klasický městský most, aby eventuálně jednou mohl být používán i automobily, pokud takové rozhodnutí padne," řekla k současným plánům magistrátu jeho mluvčí Tereza Králová. Diskutovaný most by se měl stavět ve výhledu deseti až patnácti let, v současné době na něj podle magistrátu nejsou v řádech stamiliónů peníze. Proto chce magistrát o finanční pomoc požádat Evropskou unii. Když sdělí své ano, zahájit stavbu mostu by se podle magistrátu prý mohlo již v průběhu příštího roku.

ANKETA: Jste pro stavbu nového Dvoreckého mostu?

Jindřich Mazánek, Podolí

Obecně řečeno, pokud výstavba nového mostu přinese něco opravdu pozitivního pro lidi, tak nemám důvod být proti. Zatím ale nevím, co se tím mostem skutečně zamýšlí, takže nemohu být objektivní v reálném posouzení situace.

Karla Šťastná, Podolí

Zatím jsem ani nevěděla, že se tady má nějaký most stavět. Vidíte, to je pro mně novinka! Chtěla bych věřit, že nový most bude k nějakému užitku. Možná to pomůže asi nejvíc řidičům. To je asi spíše otázka pro ně.

Patrik Vlnas, Podolí

Most ať si v Praze klidně někdo postaví, ale na jiném místě než tady. Protože už jenom provoz Žlutých lázní to nepochybně silně naruší. Lidi na pláži tady asi ztratí svůj pocit odpočinkové zóny. Je pak jedno, pod který most si u vody lehnete. Veronika Bílková, Podolí

Jestli tady bude nějaký nový most nebo ne, mne až tak nezajímá. O jeden víc nebo míň, Praha jich má přece už dost. a aut na nich ještě víc. Že má spojovat Smíchov s Podolím? Na Smíchov já ale vůbec nejezdím. Jak říkám, je mi to jedno.