VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Havarijní stav mostu nesmí ohrozit provoz metra

Praha 10 - Zkušební trať nad kolejemi do stanice Depo Hostivař potřebuje co nejdříve opravit. Dělníci by na most měli nastoupit možná už v srpnu.

19.7.2010
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Ivan Babej

Co možná nejdříve by měla být zahájena oprava mostu, který vede nad tratí metra trasy A mezi stanicemi Skalka a Depo Hostivař. Je totiž ve velmi špatném stavu, do konstrukce zatéká a ložiska zde rychle korodují. Cestující tak může ihned napadnout otázka, zdali to neomezí provoz zmíněného metra. Naštěstí by tomu tak zřejmě nemělo být.

„Předpokládaný termín zahájení opravy je už v srpnu, nyní se připravuje návrh poptávkového řízení,“ sdělila Deníku mluvčí pražského dopravního podniku Ilona Vysoudilová.

Rekonstrukce bez omezení provozu

Právě v návrhu je také bod, který společnost, jež bude most opravovat, zavazuje k tomu, že musí provést rekonstrukci bez omezení kolejí pod mostem. „Výluka kolejí je možná pouze v pravidelných nočních přepravních výlukách. Samotná oprava by měla trvat podle odhadu projektanta asi čtyři měsíce,“ pokračovala Vysoudilová.

Mostu bude vyšší

Vzhledem k tomu, že bude nutný velký zásah do celé konstrukce mostu, bude muset být také nadzvednutý do potřebné výšky. „Oprava mostu bude velmi náročná nejen z důvodu koordinace všech prací, ale hlavně z důvodu zachování bezpečného průjezdu pod mostem do Depa Hostivař. Kromě nabídnuté ceny tak bude jedním z nejdůležitějších kritérií při výběru dodavatele právě zachování provozu metra,“ potvrdili Ludmila Vymětalová a Petr Eliáš z jednotky Dopravní cesta Metro dopravního podniku.

Oprava se před lety nepovedla

Most slouží jako zkušební trať a je v provozu od roku 1985, cestující v metru ho mohou velmi dobře vidět. O kvalitě mostu se dá do značné míry pochybovat, první opravy totiž musely být provedeny už v roce 1994.

„Jenže postupem času se ukázalo, že volba a provedení hydroizolace nebyly pro tuto konstrukci nejvhodnější.

Nefunkční izolace

V současné době už je tato izolace zřejmě zcela nefunkční, na nosnou konstrukci výrazně zatéká. Ložiska jsou zdeformovaná a zkorodovaná,“ napsali Ludmila Vymětalová a Petr Eliáš v časopise DP kontakt.

Autor: Lukáš Marek

19.7.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Vítězné náměstí.
7

Praha 6 musí mít pro obchvat Vítězného náměstí další posudky

Matějská pouť. Ilustrační foto.
10

Matějskou pouť zahájí 25. února ohňostroj na Výstavišti v Holešovicích

Zmatení řezníci či pekaři. Nevědí, zda mají povinně dávat účtenky

Za týden touto dobou už to nebude možné – odejít z prodejny bez toho, aniž by prodavač vytiskl účtenku s unikátním kódem.

Soud projedná odvolání v kauze nehody bývalého policisty Kadlece

Praha - Pražský městský soud ve středu projedná kauzu bývalého policejního důstojníka a pedagoga Karla Kadlece, který se odvolal proti osmiměsíčnímu podmíněnému trestu uloženému za dopravní nehodu. Podle nepravomocného verdiktu Kadlec kvůli incidentu způsobenému v opilosti také nesmí dva roky řídit.

Metropole připravuje regulační řád dopravy při výskytu smogu

Praha - Hlavní město připravuje regulační řád pro omezení dopravy v době výskytu smogu. Zatím může regulovat jen průmyslové podniky, nejvíc znečištění je ale z aut. V tiskové zprávě o tom v úterý informoval pražský magistrát. Návrh chce mít do konce září.

Praha schválila záměr získat od Veolie 100 procent akcii PVK

Praha - Pražští radní schválili záměr získat od firmy Veolia 100 procent akcií společnosti Pražské vodovody a kanalizace (PVK). Akcie by získala Praha, nebo některá její akciová společnost. Novinářům to dnes řekl radní Karel Grabein Procházka (ANO). Kdy, za jakých podmínek a jakou cenu by případně Praha akcie získala, není jasné. Veolia je stoprocentním vlastníkem PVK, které mají pronajatu vodohospodářskou síť do roku 2028 od městské společnosti Pražská vodohospodářská společnost (PVS). PVK nechce jednání komentovat.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies