VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Havarijní stav mostu nesmí ohrozit provoz metra

Praha 10 - Zkušební trať nad kolejemi do stanice Depo Hostivař potřebuje co nejdříve opravit. Dělníci by na most měli nastoupit možná už v srpnu.

19.7.2010
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Ivan Babej

Co možná nejdříve by měla být zahájena oprava mostu, který vede nad tratí metra trasy A mezi stanicemi Skalka a Depo Hostivař. Je totiž ve velmi špatném stavu, do konstrukce zatéká a ložiska zde rychle korodují. Cestující tak může ihned napadnout otázka, zdali to neomezí provoz zmíněného metra. Naštěstí by tomu tak zřejmě nemělo být.

„Předpokládaný termín zahájení opravy je už v srpnu, nyní se připravuje návrh poptávkového řízení,“ sdělila Deníku mluvčí pražského dopravního podniku Ilona Vysoudilová.

Rekonstrukce bez omezení provozu

Právě v návrhu je také bod, který společnost, jež bude most opravovat, zavazuje k tomu, že musí provést rekonstrukci bez omezení kolejí pod mostem. „Výluka kolejí je možná pouze v pravidelných nočních přepravních výlukách. Samotná oprava by měla trvat podle odhadu projektanta asi čtyři měsíce,“ pokračovala Vysoudilová.

Mostu bude vyšší

Vzhledem k tomu, že bude nutný velký zásah do celé konstrukce mostu, bude muset být také nadzvednutý do potřebné výšky. „Oprava mostu bude velmi náročná nejen z důvodu koordinace všech prací, ale hlavně z důvodu zachování bezpečného průjezdu pod mostem do Depa Hostivař. Kromě nabídnuté ceny tak bude jedním z nejdůležitějších kritérií při výběru dodavatele právě zachování provozu metra,“ potvrdili Ludmila Vymětalová a Petr Eliáš z jednotky Dopravní cesta Metro dopravního podniku.

Oprava se před lety nepovedla

Most slouží jako zkušební trať a je v provozu od roku 1985, cestující v metru ho mohou velmi dobře vidět. O kvalitě mostu se dá do značné míry pochybovat, první opravy totiž musely být provedeny už v roce 1994.

„Jenže postupem času se ukázalo, že volba a provedení hydroizolace nebyly pro tuto konstrukci nejvhodnější.

Nefunkční izolace

V současné době už je tato izolace zřejmě zcela nefunkční, na nosnou konstrukci výrazně zatéká. Ložiska jsou zdeformovaná a zkorodovaná,“ napsali Ludmila Vymětalová a Petr Eliáš v časopise DP kontakt.

Autor: Lukáš Marek

19.7.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Peníze. Ilustrační foto.

Praha letos rozdělí 18 milionů korun na výměnu vytápění

Vrtulník ZZS. Ilustrační foto.

Letečtí záchranáři v Praze a středu Čech řešili loni 550 případů

Kulaťák opět stojí. Na jak dlouho tentokrát?

Praha - Jedno z nejproblematičtějších míst metropole - Vítězné náměstí, opět trpí pod náporem aut. Situaci totiž zhoršilo několik uzavírek.

DOTYK.CZ

Největší poslanečtí snaživci? Na špici jsou Kalousek i Okamura

Už více než dvě stovky zákonů předložili současní poslanci. Sice jich protlačili jen 26, ale nesmutní z toho. Hlavně, že jsou vidět.

Před 115 lety se narodil kapelník Jaromír Vejvoda, autor polky Škoda lásky

Praha - Na Zbraslavi se v rodině s velkou hudební tradicí narodil před 115 lety, 28. března 1902, Jaromír Vejvoda, kterého proslavila zejména polka Škoda lásky. Refrén Vejvodovy nejslavnější písně, kterou složil v roce 1927 jako Modřanskou polku a od dva roky později ji překomponoval do dnešní podoby, znají lidé po celém světě. Českého textu se dočkala až v polovině 30. let, jeho autorem byl Vašek Zeman.

Většina stran zatím neví, kdo bude v Praze jejich volebním lídrem

Praha - Většina politických stran zatím neví, kdo je v Praze povede do podzimních sněmovních voleb. Média to zjistila z ankety mezi jejich volebními štáby. Nicméně z čela kandidátek se budou snažit mandát obhájit poslankyně Jana Černochová (ODS) a Marta Semelová (KSČM), piráti do čela zvolili pražského zastupitele Jakuba Michálka. K volebním urnám by měli Češi vyrazit nejpozději 21. října, konkrétní datum stanoví president Miloš Zeman.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies