VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Starosta Dolních Chaber chce k obci tramvajovou linku

Dolní Chabry – „Chceme, aby k nám jezdila tramvaj a ulevíme Praze, zejména Kobylisím, v automobilové dopravě," říká Milan Malina, starosta městské části Dolní Chabry. Důvody ke svému záměru prý určitě má. Ten největší je snížení hustoty parkování poblíž metra stanice Kobylisy a tím i na provoz v ulici V Holešovičkách. Právě na této komunikaci se v návaznosti na pražskou magistrálu každodenně tvoří dlouhé kolony.

11.4.2013 4
SDÍLEJ:

Tramvaje v Praze, ilustrační foto.Foto: Deník/Martin Divíšek

Do centra totiž nejen za prací jezdí autem i občané z Dolních Chaber a rozhodně jich není málo. „Každý ze zdejších obyvatel vlastní auto a nezřídka i dvě. Kumulace dopravního provozu se tak projevuje i v Dolních Chabrech, protože za současných dopravních podmínek našim občanům ani nic jiného nezbývá," vysvětloval nadále starosta Malina.

Proč tramvaj, když mají autobusy?

Řešení se podle Milana Maliny nabízí z kobyliské vozovny prodloužit tramvajovou trasu do Ústecké ulice, která v podstatě hraničí jak Dolními Chabry, tak i se Středočeským krajem.

„Úsek prodloužení představuje zhruba čtyři kilometry, což zase není tak moc. Chaberští by potom nemuseli v takovém počtu používat auta a do města by jezdili právě tramvají," poznamenal starosta s tím, že tuto uvažovanou možnost by dozajista využívali i Středočeši. Protože i oni jsou nuceni kvůli současné dopravní infrastruktuře ve větší míře sedat za volant.

Kritik však zvedne výstražně prst. Proč chaberští chtějí do obce tramvajovou linku, když jim dopravu aktuálně zabezpečují dva autobusové spoje, nota bene maximálně s pěti, deseti pasažéry tam i zpátky? „Na první pohled to sice tak vypadá, ale časové intervaly jsou druhá, přesto velmi důležitá věc. Udělat průzkum k obrazu svému dovede každý a většinou je zavádějící. V některých hodinách je autobus poloprázdný, v jinou zase nikoliv. Domnívám se, že dopravní situaci autobusové spoje v konečném výsledku opravdu neřeší," pochybuje Milan Malina.

Stará i nová, patnáctiletá idea

Jak tedy vypadá řešení této otázky? Podle starosty je to zatím idea. „Není nová, vznikla už před patnácti lety. Ale je se vzrůstající dopravou stále intenzivnější," glosoval Malina. Idea je ale jedna věc, byť se, podle starosty, setkala s velkým porozuměním i u Michala Švarce, šéfa dopravního odboru dopravy radnice v Praze 8. Konkrétní projekt by to spíše chtělo, aby se záměrem někdo vážně musel zabývat, namítne dozajista kritik. „Projekt zatím nemáme, ale už jsme podali na magistrát návrh na změnu územního plánu. Zatím bez odezvy. Jsme si samozřejmě vědomi, že tato idea bude stát jisté peníze. Z rozpočtu obce bychom případné prodloužení tramvajové trasy samozřejmě hradit nemohli," řekl Milan Malina.

Hrubý odhad finančních nákladů ale má více jak deset milionů korun. Starostova idea má údajně i velkou podporu tamních obyvatel, ti jsou prý jednoznačně pro. Případná realizace záměru chaberského starosty by byla, jak říká, vhodná zhruba do dvou let.

„Důvody jsou nasnadě i v naší městské části vzrůstá počet obyvatel, nemluvě o jejím dalším budoucím expanzivním rozvoji. Demografická studie hovoří o téměř zdvojnásobení počtu obyvatel nejpozději do pěti let. S tím se už musí něco udělat, nebo zdejší ulice auta úplně zahltí," argumentoval Milan Malina.

Autor: Petr Štrompf

11.4.2013 VSTUP DO DISKUSE 4
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Nový přístřešek v tramvajové zastávce Nad Havlem
2

Nad Havlem chtěli lidé budku u zastávky, jejich úsilí mělo úspěch

Miloš Zeman a Karel Srp starší. Ilustrační foto.
5

Dle očekávání: Karel Srp v radě ÚSTR nezasedne. Kvůli členství v KSČ

Pěstujeme olivy

I u nás se dají vypěstovat olivovníky. Můžete je mít i doma, vždyť naprosto nejlepší pro naše podmínky je jejich pěstování v květináčích. A tak se jich nebojte a pojďme společně na to.

Co je pro někoho stará veteš, jinému poslouží. Zaklínadlo zní: Re-Use

Praha – Pomoci vdechnout nový život starým věcem mají takzvaná Re-Use centra, která umožní nacházet uplatnění pro starší, avšak stále funkční či využitelné předměty. Ty by jinak kvůli své nemodernosti skončily v odpadu. Po vzoru Vídně nebo třeba Budapešti začíná magistrát hledat vhodné prostory pro spuštění pilotního projektu – dobře dostupnou krytou halu. Či více hal: buď pro otevření hlavního Re-Use centra, nebo několika center menších.

Na ozdravné pobyty pro děti ze smogových oblastí půjde 40 milionů

Praha - Na ozdravné pobyty dětí, žijících ve smogových oblastech, půjde 40 milionů korun z Národního programu Životní prostředí. Žádat o ně mohou školy, školky a nově i dětské skupiny, a to od 4. září. Oproti dřívějším dotacím je nyní podmínkou, aby byl pobyt spojený s ekologickou výchovou. V dnešní tiskové zprávě to sdělilo ministerstvo životního prostředí.

Ztraceným lidem v lesích pomohou záchranné tabulky

Praha - Body záchrany. Tak se jmenují destičky se speciálním kódem, s jehož pomocí hasiči či záchranáři lehce lokalizují člověka v nouzi. V pražských lesích jich nově přibylo 29.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení