„Musíme zvýšit tempo v odstraňování bariér, abychom umožnili co nejsnazší cestování handicapovaným, ale třeba i rodičům s kočárky. Nemusí přitom jít pokaždé o rozsáhlé investice typu výtahu, ale ke zlepšení situace přispěje i řada menších úprav," řekl náměstek pražské primátorky a radní pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD).

Přestavba stanice I. P. Pavlova začala loni v červnu. Ze stanice metra se cestující dostanou několika na sebe navazujícími výtahy, které měří téměř dvacet metrů. „Řešení bezbariérového přístupu je unikátní a doposud nebylo v tak velkém rozsahu využito," uvedl mluvčí s tím, že výtah z přestupní chodby cestující dopraví přímo na nástupiště linky metra C.

Stavba byla z větší části financovaná z evropské dotace. V příštím roce by mohla začít stavba ve stanicích metra B Karlovo náměstí a Palmovka a ve stanici na trase C Roztyly.

V Praze je v současné době 61 stanic. Z nich jsou téměř čtyři desítky bezbariérových. Nejméně bezbariérových stanic je na trase A, celkem devět stanic.

Podle koncepce pro bezbariérovou MHD, kterou si nechal vypracovat magistrát, by pak měly být v roce 2017 nové výtahy například na trase A na Staroměstské či na Náměstí Míru. O rok později by měla přijít na řadu stanice Jiřího z Poděbrad, v roce 2019 Flora a do roku 2025 Dejvická a Hradčanská. Zda všechny výtahy vzniknou, bude ale záležet na finančních možnostech města.