VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Spořilovští žádají okamžité zklidnění dopravy. Do boje vytáhli s memorandem

Praha – Životní podmínky obyvatel Spořilova se den ze dne zhoršují a místní je opakovaně přirovnávají k „živoření v plynové komoře." I kvůli pokračující rekonstrukci dopravní tepny Michelské, která potrvá minimálně do listopadu, se lidé ze zdejších paneláků ocitají takřka v obklíčení.

11.10.2012 3
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Martin Divíšek

Podle Jany Růžičkové z občanského sdružení SOS Spořilov je Senohrabská i Hlavní ulice denně ucpaná kolonami osobních aut, v nichž váznou i metrobusové linky MHD. Spořilovská ulice je pak neprodyšně „zabarikádovaná" pomalu se pohybující frontou kamionů. „Lidé jsou tu vystaveni extrémním zdravotním rizikům. Potřebujeme okamžité a účinné řešení," vzkázala opakovaně Růžičková, přičemž jí dává za pravdu nejen zvyšující se počet respiračních onemocnění mezi zdejšími obyvateli, ale také zjištění pracovníků Ústavu experimentální medicíny, která varují před extrémně vysokou zátěží, zejména pro děti, těhotné ženy a seniory.

Čtěte také: Kamiony budou dál „válcovat" Spořilov. Hluk se ale sníží

SOS Spořilov včera zveřejnilo desatero požadavků, jejichž splnění má za cíl navrácení normálních životních podmínek na toto sídliště. V první řadě jde o okamžitý zákaz obousměrné jízdy kamionů v nočních hodinách, platný pro Spořilovskou, Štěrboholskou radiálu, magistrálu a Jižní spojku. Na Spořilovské by se také měla snížit povolená rychlost v obou směrech.

Sdružení požaduje také výměnu povrchu vozovek na spořilovských komunikacích za tak zvaný tichý asfalt. Chce též neprodlenou instalaci protihlukových bariér podél Spořilovské, Jižní spojky a dálnice D1. Směrem k magistrátu přímo míří požadavky na okamžité navrácení přímých linek MHD k zastávám metra, či posílení MHD do oblasti Spořilova. Jde především o navrácení původní trasy tramvaje 11, která nyní končí na Náměstí bratří Synků a zkrácení intervalu metra C mimo špičku. Také zavedení parkovacích zón pro rezidenty by prý pomohlo.

Mezi spíše dlouhodobější požadavky patří vytvoření nízkoemisní zóny Spořilov, či zjednosměrnění úseků Hlavní ulice, aby nesloužila jako objízdná trasa pro přeplněné rychlostní komunikace.

Autor: Jakub Krupka

11.10.2012 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Houbařská sezóna začala hlavně díky vydatným dešťům
20

Boj o houby: Pražané se chlubí svými úlovky a nabízí je za odvoz

Kandidát na ministra financí Ivan Pilný poskytl 18. května v Praze rozhovor Deníku.
AKTUALIZOVÁNO
17

Vláda schválila návrh rozpočtu. Stát bude hospodařit se schodkem 50 miliard

AKTUALIZOVÁNO

Angela Vítězná. Merkelové ale kazí radost zisk krajní pravice

/SLEDOVALI JSME ON-LINE, KONEČNÉ VÝSLEDKY/ Německá kancléřka uspěla i přes výrazný odliv hlasů počtvrté v řadě. Druhá ze stran nynější velké koalice – sociální demokracie – má nejhorší výsledek od války.

Bydlení podle znamení zvěrokruhu: Jak si žijí vodní a vzdušná znamení

Nic na světě nepoví o člověku tolik, jako jeho byt. Hned při vstupu do předsíně bezchybně odlišíte pedanta od bohéma. Každý člověk má svůj vkus, každé astrologické znamení své priority.

Nakupování jízdenek bude snadnější. Pomůže nová aplikace Lítačka

Chcete si označit lístek a žádný nemáte? Nerozumíte si s prodejním automatem? Ocitli jste se kdesi uprostřed ničeho na zastávce, kde se jízdenka prostě koupit nedá? Tak to už od příštího roku nebude žádný problém.

Bookmakeři: Volby vyhraje ANO, ovšem 27 procent nezíská

Velkým favoritem říjnových voleb do Poslanecké sněmovny je podle bookmakerů stále hnutí ANO s kurzem 1,1:1 - 1:13:1. Na jeho vítězství jde také zhruba polovina sázek. Zatímco ještě koncem června sázkové kanceláře považovaly za téměř jisté překročení 27 procent (1,45:1), nyní už je podle nich tato varianta velmi nepravděpodobná (až 4,6:1). Vyplývá to z vyjádření sázkových kanceláří, které oslovila média. Za ANO následují ČSSD (8:1 - 9:1) a KSČM (11:1 - 13:1). Celkový objem sázek už přesáhl 30 milionů korun.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení