Data posledního měření má k dispozici také občanské sdružení SOS Spořilov. „Je to směšné číslo, které jen potvrzuje, že se návrat kamionů v nočních hodinách na Jižní spojku Spořilovským nijak nepomohl. Zdravotní komplikace, které obyvatelé mají, jsou po roce zátěže z tranzitní dopravy opravdu zřetelné. Většina obyvatel má sníženou imunitu, nejvíce trpí dýchacím problémy, z nichž nejzávažnější je astma,“ domnívá se Jana Růžičková ze sdružení SOS Spořilov, které na protest proti tranzitní dopravě iniciovalo také petici. „Podepsaly ji už dva tisíce osob. Minimálně s osmi sty z nich jsem osobně mluvila a tito lidé potvrdili, že zdravotní potíže mají,“ dokládá Růžičková. Sdružení si také nechá vyhotovit komplexní zprávu o zdravotním stavu obyvatel Spořilova. Kromě toho plánuje na 3. listopadu jít podpořit petici na pražský magistrát, kde se bude konat zasedání zastupitelů. Sdružení chce, aby jejich petici zastupitelé projednali.

Jedním z požadavků petentů je komplexně omezit vjezd kamionů do hlavního města. „Zátěž je těžké rozložit mezi více městských částí. Vždycky bude tranzitní dopravou někdo trpět. Nepustit kamiony do centra je jediné možné řešení pro všechny,“ domnívá se Růžičková.

Podle sčítání TSK projelo na konci srpna po Spořilovské ulici v nočních hodinách 994 kamionů. Zhruba tři týdny po návratu kamionů na Jižní spojku jich ve Spořilovské jezdilo 833, tedy jen asi o 160 méně. Celkem pak Spořilovem v noci jezdilo na konci srpna 2570 aut, tři týdny poté 2279.

„Průběžná data nebudeme komentovat. Vyhodnotíme to až na konci prosince,“ řekl ČTK náměstek primátora pro dopravu Karel Březina (ČSSD). Podle něj je potřeba, aby si na opatření spediční firmy zvykly.

Čtěte také: Pražané demonstrovali proti kamionové dopravě