VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Skoro každý den se v Praze poraní labuť. Kvůli trolejím

Praha – Od nového roku téměř každý den skončila jedna zraněná labuť po srážce s tramvajovými trolejemi na silnici nebo chodníku. Novoroční ohňostroj v Praze poukázal na závažný fakt: troleje nejsou pro vodní ptáky dost viditelné, a to zejména v zimním období, kdy se dřív stmívá a je častěji oblačno a zároveň na pražských ostrovech hnízdí ptáků víc, než v jiných ročních obdobích. Magistrát proto včera svolal jednání, na kterém se hledala možná řešení.

11.1.2013 1
SDÍLEJ:

Labutě v Chocni.Foto: Michal Horák

Nejvíce bývají vážně zraněné labutě, které patří na seznam přísně chráněných druhů živočichů. Jsou ze všech vodních ptáků hnízdících v Praze největší a při letu nejvíc nemotorné. Kvůli své velikosti navíc mohou po pádu způsobit dopravní komplikace na mostech přes Vltavu, kde ke kolizím dochází nejčastěji.

„Hlavní problém není v novoročním ohňostroji. Od začátku roku jsme na ošetřovnu přivezli celkem šest labutí," řekla Deníku ošetřovatelka z Lesů Praha Zuzana Pokorná a dodala, že pouze jedna z šestice labutí měla tři dny staré zranění, které si nejspíš způsobila kvůli novoročnímu ohňostroji.

Včerejšího jednání se zúčastnili zástupci Dopravního podniku hlavního města Prahy (DPP), Technické správy komunikací, památkové péče, České inspekce životního prostředí a svolavatele odboru ochrany prostředí pražského magistrátu a společnosti Eltodo, která mimo jiné zajišťuje veřejné osvětlení v Praze. Další jednání všech zúčastněných se má konat zhruba za čtrnáct dní přímo na některém z mostů.

„Podle vyjádření technického ředitele po dnešním jednání, se bude za dva týdny provádět další jednání a místní šetření," uvedla mluvčí DPP Aneta Řehková.

Do řešení problému zasáhnou i památkáři

„Jde o sedm mostů, kde by měly být v budoucnosti na troleje nebo na samostatné nosiče u trolejí namontovány reflexní ochranné prvky," uvedla mluvčí pražského magistrátu Tereza Králová. Protože se některé mosty nacházejí v památkově chráněných územích nebo jsou samy památkově chráněné, má Památková péče požadavky, aby byly prvky přijatelné z hlediska ochrany památek. Bude se pro to nyní prověřovat u výrobců možnost dodávek i možností technického řešení. Současně s tím se budou řešit i ekonomické nároky a možnosti financování.

„Vítáme, že se pražský magistrát konečně začal problémem zabývat a že v tom chce podniknout opatření směřující k řešení. Reflexní prvky nejsou stoprocentním řešením, ale vítáme každý krok, který by mohl kolizím zabránit," řekl Petr Stýblo z Českého svazu ochránců přírody. Dodal, že na problém upozorňovali už před více než deseti lety.

Autor: Tomáš Bartoš

11.1.2013 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Dopravní podnik Praha. Ilustrační foto.

ÚOHS zrušil tendr pražského dopravního podniku na úklid metra

Řidič autobusu. Ilustrační foto.

Může stávka řidičů ochromit spojení Prahy s okolím?

Developeři letos v Praze prodají zhruba 6500 bytů

Praha - Developeři letos v Praze plánují prodat 6500 až 6600 nových bytů. V porovnání s loňským rokem to znamená stagnaci nebo mírný pokles. Ceny by se mohly zvýšit o pět až deset procent. Vyplývá to z odpovědí developerů, které oslovila. Nejvíce, zhruba 1400 bytů, chce prodat Central Group. Podle generálního sekretáře Asociace realitních kanceláří Jana Borůvky by bylo k uspokojení poptávky potřeba prodat o několik tisíc bytů více.

Údržba trati pro tramvaje ovlivní i provoz autobusů

Praha – V úseku Hradčanská–Prašný most nepojedou v noci na pátek tramvaje. Údržba trati si vyžádá obousměrné přesušení provozu, které začíná 50 minut po půlnoci a skončit má 20 minut před pátou ranní. Bude se to týkat tří linek, jejichž trasy budou odkloněny přes zastávku Pražský hrad.

AUTOMIX.CZ

Na prodej je Tatra 613 s mrazivou minulostí. Sloužila u KGB

Tu a tam se na aukčních portálech objeví něco opravdu speciálního. Jako třeba československá Tatra 613, která sloužila sovětské tajné službě KGB. Zvláštní také je, že je na prodej ve Spojených státech amerických.

Odborník: Praze pomůže, když zakročí proti vozům bez filtrů

Praha - Kromě nízkoemisní zóny by pražskému ovzduší pomohlo zejména zakročení proti autům, která mají odstraněný povinný filtr pevných částic. To tvrdí dopravní odborník Vratislav Filler ze sdružení Auto*Mat.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies