„Využití her ve výuce může být výhodou při hodinách skupinových prací, učí řešení problémových úkolů zábavnou formou, rozšiřují slovní zásobu a rozvíjí schopnost srozumitelně vyjádřit svůj názor," uvedlo ministerstvo.

MŠMT tyto aktivity podporuje 

České školy si musí cestu k hrám, které jsou pro výuku vhodné, hledat samy. Ministerstvo sice schvaluje učebnice, o dalších pomůckách ale podle něj rozhodují ředitelé škol.

„Neexistuje žádný centrální systém, který by školám říkal, co pro ně může dobře fungovat," řekl na Pavel Prachař ze společnosti Mindok. Například ve Francii podle něj školy dostávají doporučení na vhodné učební pomůcky a zároveň na ně dostanou i peníze. MŠMT podporuje kluby zábavné logiky a deskových her.

Žáci si vyzkouší i ekologickou výchovu

„Klub je možno zřídit pro nejméně šest žáků základní školy. Podmínkou zřízení klubu je zařazení nejméně dvou žáků ohrožených školním neúspěchem," uvedlo ministerstvo.

Kromě naučných her formou kvízů, které děti zkoušejí třeba ze znalosti přírody nebo historie, existují i hry zaměřené na třeba ekologickou výchovu nebo finanční gramotnosti.

Učitelů využívajících hry je stále víc

Firma Mindok vytvořila i metodickou publikaci, kterou se snaží využívání her ve výuce učitelům usnadnit. O to se pokoušeli i ostatní výrobci. „Jako firma jsme se několikrát snažili vytvořit i metodické pokyny k využití těch her. Zúčastnili jsem se i sjezdu učitelů, ale efekt byl minimální," uvedl Jan Šlemín z firmy Dino Toys.

Učitelů, kteří hry využívají přibývá, přesto je jich ale jen zlomek z celkového počtu pedagogů. „Většinou to funguje tak, že na škole je nějaký učitel-nadšenec, který má hry rád a používá je ve vyučování," dodal Prachař.

Čtěte také: Mobily jsou problém hlavně na dětských táborech, říkají vedoucí