VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Sídliště nám znehodnotí byty, bojí se Braničtí a podali žalobu

Praha - Nikoliv sedm, ale čtyři až pět pater. Taková by podle obyvatel starého Braníka měla být maximální výška budov nové čtvrti s názvem Branické náměstí. Má vyrůst v jejich sousedství na pozemku, ohraničeném ulicemi Ke Krči, Vrbovou a Kunratickým potokem.

16.4.2014
SDÍLEJ:

Vizualizace aktualizovaného projektu developera Skanska Reality dokládá jisté změny oproti původnímu záměru developera Multiprojekt s názvem Obytný soubor Braník.Foto: www.branickenamesti.cz

Stávající podoba projektu i úprava územního plánu, schválená pražským magistrátem v roce 2011, prý mimo jiné „jednoznačně sníží hodnotu nemovitostí v okolní zástavbě.“ I proto se vlastníci bytů v přilehlých ulicích rozhodli bránit soudní cestou.

S podobnou žalobou prý již uspěli v Brně

„Prostřednictvím renomované právní kanceláře a s podporou branických občanských sdružení byla podána žaloba na magistrát. Jejím cílem je dosáhnout zrušení úpravy územního plánu, která v roce 2011 umožnila na místě bývalých zelinářských zahrad stavět místo pěti osm pater. Toto rozhodnutí totiž magistrát tehdy učinil nejen bez vědomí občanů, ale dokonce i bez souhlasu městského zastupitelstva. V Brně už soud rozhodl ve prospěch žalujícího vlastníka nemovitosti,“ uvádí jedno z místních občanských sdružení Náš Braník.

Zároveň připomíná, že přípravy ke zpochybňované změně se udály ještě za minulého vedení magistrátu mezi lety 2009 a 2010. Právě v roce 2010 pak také aktuálně žalované rozhodnutí změnit územní plán pro danou lokalitu umožnil souhlasný postoj Prahy 4.

Problematické zvýšení koeficientu

Podle žalující strany je problematické především navýšení tak zvaného koeficientu zastavěnosti. Na pozemku tak oficiálně mohou vzniknout až osmipatrové budovy. Místní se domáhají, aby rozhodnutí o navýšení bylo zrušeno a aby zde byl obnoven koeficient, umožňující maximálně pětipatrovou zástavbu tak, jak je to dosud i na okolních parcelách.

Magistrát už dříve s požadavky místních vyjádřil pochopení, ovšem konstatoval, že koeficient zastavěnosti není možné standardní cestou zpětně snížit. Braničtí se tedy pojistili ještě peticí, kterou bylo možno podepisovat do úterý 15. dubna.

V ní se obrací na Prahu 4, aby jako zákonný účastník v očekávaném územním řízení požadovala výstavbu do výšky pěti pater dle existujícího rozhodnutí rady městské části a projednání žádosti ve veřejném ústním jednání v prostorách s dostatečnou kapacitou. Rovněž chce, aby Praha 4 v rámci přípravy Metropolitního plánu trvala na dodržení výškové hladiny pěti pater pro dané území a na zachování zelených ploch v okolí budovy Subterry a Kunratického potoka.

Investor: Učinili jsme vstřícné kroky

Jak je patrné, místní s projektem Branické náměstí nejsou spokojení ani přesto, že investor Skanska Reality se po převzetí záměru s názvem Obytný soubor Braník od developera Multiprojekt rozhodl ke změnám, které měly novou zástavbu učinit pro sousedy přijatelnější. Jde například o snížení průčelí z Vrbovy ulice o dvě patra.

„Místo původních 415 bytů a 37 ateliérů je nyní v projektu počítáno s 366 byty a 11 ateliery. Snížili jsme i plochu pro komerční využití z původních 3219 metrů čtverečních, včetně supermarketu, na nynějších 1998 metrů čtverečních, ve kterých je počítáno pouze s menšími flexibilními jednotkami a bez supermarketu,“ sdělila Pražskému deníku Eva Keřková z marketingového oddělení společnosti Skanska Reality.

Komerční plochy jsou nyní podle ní nově rozmístěny v parteru exponovaném k Vrbově ulici a k vnitřnímu veřejnému prostoru náměstí. „Měly by oživit tvář projektu,“ uvedla dále Keřková. Zároveň upozornila na snížení počtu parkovacích míst z původních 560 na 495.

Snížení počtu pohybů automobilů

„Došlo také k přerozdělení hmot projektu, aby působil členitěji, z ulice Vrbova jsme snížili počet podlaží o jedno až dvě, abychom hmotově lépe navázali na stávající zástavbu. Snížil se i předpokládaný počet pohybů automobilů zatímco dříve bylo počítáno přibližně s 1750 pohyby denně, nyní zhruba s 1100 pohyby denně,“ popsala další změny zástupkyně Skanska Reality.

Investor odmítá i připomínku o likvidaci izolační zeleně, oddělující nyní starý Braník od Jižní spojky. Z té se prý po zániku zahrádkářské kolonie stalo bezdomovecké ležení a skládka. „V závěru loňského roku jsme prostor vyčistili a zkultivovali,“ dodala Keřková s tím, že zeleň je součástí samotného aktualizovaného projektu Branického náměstí.

Popínavá zeleň se podle ní má objevit na čelních fasádách nových domů z Vrbovy ulice i na veřejně přístupném náměstíčku. „Celý projekt bude přístupný i pro stávající obyvatele lokality a bude navazovat na existující biokoridor,“ uzavřela zástupkyně Skanska Reality.

Čtěte také: Nová čtvrť má být skromnější. Sousedům se ale stejně nelíbí

Autor: Jakub Krupka

16.4.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Osvětlení v Praze. Ilustrační foto.

ÚOHS zakázal platnost smlouvy na provoz veřejného osvětlení

Dopravní podnik Praha. Ilustrační foto.

ÚOHS zrušil tendr pražského dopravního podniku na úklid metra

Může stávka řidičů ochromit spojení Prahy s okolím?

Praha – Dojedou za týden do Prahy lidé, kteří míří do zaměstnání, do škol nebo třeba k lékaři? A podaří se odcestovat Pražanům mířícím ven z metropole? Může to být problém. Na čtvrtek 6. dubna vyhlásilo předsednictvo Odborového svazu dopravy stávku řidičů linkových autobusů. Celostátní a celodenní.

Developeři letos v Praze prodají zhruba 6500 bytů

Praha - Developeři letos v Praze plánují prodat 6500 až 6600 nových bytů. V porovnání s loňským rokem to znamená stagnaci nebo mírný pokles. Ceny by se mohly zvýšit o pět až deset procent. Vyplývá to z odpovědí developerů, které oslovila. Nejvíce, zhruba 1400 bytů, chce prodat Central Group. Podle generálního sekretáře Asociace realitních kanceláří Jana Borůvky by bylo k uspokojení poptávky potřeba prodat o několik tisíc bytů více.

Údržba trati pro tramvaje ovlivní i provoz autobusů

Praha – V úseku Hradčanská–Prašný most nepojedou v noci na pátek tramvaje. Údržba trati si vyžádá obousměrné přesušení provozu, které začíná 50 minut po půlnoci a skončit má 20 minut před pátou ranní. Bude se to týkat tří linek, jejichž trasy budou odkloněny přes zastávku Pražský hrad.

AUTOMIX.CZ

Na prodej je Tatra 613 s mrazivou minulostí. Sloužila u KGB

Tu a tam se na aukčních portálech objeví něco opravdu speciálního. Jako třeba československá Tatra 613, která sloužila sovětské tajné službě KGB. Zvláštní také je, že je na prodej ve Spojených státech amerických.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies