VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ruina vozovny se změní v občerstvení

Bubeneč - Návštěvníkům Stromovky, největšího parku v metropoli,začně sloužit na jaře.

11.2.2009 1
SDÍLEJ:

PO LÉTECH ČEKÁNÍ. Budova, která získala Fasáda roku 2007, dostane konečně i nový obsah. Od jara bude sloužit Pražanům k občerstvení i k tomu, co poté následuje.Foto: DENÍK/Ivars Gravlejs

Byla to budova, která už se rozpadala. Nakonec se ji podařilo zachránit a návštěvníci Stromovky budou mít nově v oblíbené Královské oboře veřejně přístupné sociální zařízení a také možnost občerstvení.

Jedná se o historickou budovu bývalé tramvajové vozovny, která byla zrekonstruována, a nyní pražští radní rozhodli o jejím novém nájemci. Společnost, která vzešla z výběrového řízení, zaplatí ročně za pronájem objektu necelých 600 tisíc korun.

„Historická budova bývalé tramvajové vozovny je součástí areálu Královské obory zapsané v Ústředním seznamu nemovitých kulturních památek a současně se nachází na území ochranného pásma Pražské památkové rezervace. Chtěli jsme navrátit objekt veřejnému,“ řekl radní Petr Štěpánek (SZ).

Tato stavba je mimo jiné zajímavá také tím, že za ní Praha získala významné ocenění v rámci soutěže Fasáda roku 2007. Město do oprav investovalo přibližně 26 milionů korun. „Stavba je samozřejmě řešena bezbariérově. Smysl naší investice byl jasný, chtěli jsme tuto budovu, jež byla v podstatě ruinou, zachránit. Důležité je, že návštěvníci Stromovky v areálu nově získají veřejné WC. Na jaře by měl být objekt uveden do provozu,“ pokračoval radní Štěpánek.

„Je to opravdu pěkná budova a je dobře, že se ji podařilo zachránit,“ doplnil jeden z návštěvníků Stromovky Tomáš Michal.

Historie vozovny ve Stromovce

V roce 1885 byla ve Stromovce postavena trať pouliční koněspřežné dráhy. Na konečné stanici byla vybudována čekárna a tzv. zatímní denní stáje. Po elektrifikaci tratě na místě stáje postavily v letech 1898 – 1899 Elektrické podniky hl. m. Prahy malou vozovnu pro 12 tramvají o 4 kolejích, před níž vzniklo v roce 1901 rozsáhlé šestikolejné nádraží.

V roce 1910 byla zbořena stará čekárna koněspřežné tramvaje a místo ní byla postavena zděná administrativní budova s výpravnou a malým bytem. Vozovna byla vyřazena z pravidelného provozu v roce 1930 a v lednu 1937 zbořena. Tramvajová trať do Královské obory byla v provozu do roku 1942, kolejiště bylo sneseno v roce 1944. Do doby před celkovou rekonstrukcí objektu v letech 2007/ 2008 se dochovala jen administrativní budova (čp. 2) z roku 1910.

Autor: Lukáš Marek

11.2.2009 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Pěstujeme olivy

Re-use. Ilustrační foto.

Co je pro někoho stará veteš, jinému poslouží. Zaklínadlo zní: Re-Use

Na ozdravné pobyty pro děti ze smogových oblastí půjde 40 milionů

Praha - Na ozdravné pobyty dětí, žijících ve smogových oblastech, půjde 40 milionů korun z Národního programu Životní prostředí. Žádat o ně mohou školy, školky a nově i dětské skupiny, a to od 4. září. Oproti dřívějším dotacím je nyní podmínkou, aby byl pobyt spojený s ekologickou výchovou. V dnešní tiskové zprávě to sdělilo ministerstvo životního prostředí.

Ztraceným lidem v lesích pomohou záchranné tabulky

Praha - Body záchrany. Tak se jmenují destičky se speciálním kódem, s jehož pomocí hasiči či záchranáři lehce lokalizují člověka v nouzi. V pražských lesích jich nově přibylo 29.

Pusťte nás na ně, volají Piráti na svém vězeňském autobuse

Piráti dnes vyrazili do volební kampaně s “vězeňským autobusem“, který zvnějšku poukazuje na kauzy jejich politických protivníků. Autobus doplní pouť jejich solární pirátské lodi. Piráti s ním chtějí navštívit všechna okresní města, oznámil jejich volební manažer Štěpán Štrébl.

Pokračování problémů s divokými prasaty zatím nic nenasvědčuje

Praha – Pokud by si Praha nevěděla rady, mohla by najít poučení u zlínského hejtmana Jiřího Čunka. Tule větu, která se týkala divokých prasat, zaslechl Deníku v metru v souvislosti s opatřeními proti šíření afrického moru prasat mezi divočáky právě na Zlínsku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení