VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ropid za úspěch opencard platí drahám letos 103 milionů

Praha – Navzdory dalším skandálům, které provázejí zavedení elektronické jízdenky Opencard, slaví systém úspěch. Dokladem toho je paradoxně dluh společnosti ROPID, která organizuje Pražskou integrovanou dopravu (PID), vůči Českým drahám (ČD). Ten je letos o pět milionů vyšší než v roce předchozím a činí celých 103 milionů.

23.10.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jan Handrejch

„Průvodčí mi ani neřekla, proč si muž, co s ní šel, zapisuje, na jaký doklad jedu vlakem," diví se Petr Holek, kterého na cestě do práce zaskočila včerejší kontrola jízdenek na trase mezi centrem Prahy a Hostivicemi. I ostatní cestující v příměstských vlacích mohou v dnešních dnech potkávat ve společnosti průvodčího další osobu. Důvodem je právě finanční vyúčtování mezi ROPIDEM a ČD.

Čtěte také: Kauza Opencard: úředníci půjdou před soud

Tradiční podzimní průzkum má nejen vyčíslit ztráty Českých drah kvůli čím dál vyššímu počtu cestujících využívajících k přepravě Opencard a další druhy jízdného PID, ale také zhodnotit, jak je možné nabídku kuponů a jízdenek zlepšovat.

V současnosti vedle sebe existují dva Tarify ČD a PID. Každý Tarif má přitom pestrou škálu druhů jízdného od dokladu pro jednotlivou jízdu po předplatní dlouhodobé jízdné.

Většina cestujících přestala nakupovat jízdné ČD

Zavedení integrovaného systému znamená, že více než dvě třetiny cestujících přestaly nakupovat jízdné z tarifu Českých drah a využívá výhodnější a levnější systém PID. Českým drahám se integrace systému ale přesto vyplácí.

„Pro dráhy by přerušení naší vzájemné smlouvy jistě znamenalo velký odliv cestujících. Lze předpokládat, že velká část by se přelila do jiných druhů dopravy, kde by integrované doklady nadále platily," říká mluvčí společnosti ROPID Filip Drápal. „Cestující by přišli o současné pohodlí. Zatímco takhle jezdí na jediný jízdní doklad vším typicky autobusem z vesnice k vlaku, vlakem do Prahy a pak MHD po městě, nově by museli mít tři jízdní doklady jako kdysi před lety. Zkrátka byl by to návrat o nějakých patnáct let zpět. Do období kolem roku 1996, kdy se od 1. ledna zavedla čtyři tarifní pásma na železnici a postupně začal vznikat systém návazných autobusových linek na vlaky. Myslím, že si většina cestujících takovou situaci ani už nedovede představit. " dodává.

Jeho slova o oboustranně výhodné spolupráci potvrzuje také Petr Šťáhlavský z tiskového oddělení ČD. „Železnice v rámci Pražské integrované dopravy přepraví denně okolo sta tisíc osob, přeprava tak velkého počtu lidí po pozemních komunikacích by znamenala pro město a jeho širší okolí totální dopravní kolaps."

Organizátor průzkumu? ROPID

Organizátorem průzkumu, který přinese praktické poznatky pro další inovace v městské hromadné dopravě, je každým rokem právě společnost ROPID. Ta už v loňském roce oslovila Fakultu dopravní ČVUT a ve spoluprací s ní a s Českými dráhami potom celkově 88 000 cestujících na území Prahy a 8 000 ve vnějších tarifních pásmech. „V současnosti uvažujeme o prodloužení vlakových linek, ne o změně jednotlivých kuponů. Uvidíme, jak průzkum dopadne," doplnil Drápal.

Autor: Kateřina Chvátalová

23.10.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Vizualizace stanice metra D Nemocnice Krč

Dopravní podnik hledá partnera pro úpravy tváře okolí stanic metra D

Andrej Babiš
18

Babiš a Přibil dorazí před sněmovní komisi. Již příští úterý

AUTOMIX.CZ

10 dostupných aut, ve kterých budete vypadat bohatší, než ve skutečnosti jste

Ruku na srdce, každý z nás chce tu a tam vypadat před ostatními dobře – a dobře v tomto případě znamená „zámožně“. Samozřejmě jen málokterý movitý majetek poukazuje na stav konta tak, jako luxusní auto.

V Zoo Praha můžete ochutnat pochoutky z hmyzu. O víkendu se koná Den hmyzožravců

Praha - O tomto víkendu (22. a 23. července) si na své v Zoo Praha přijdou všichni milovníci netradičních pokrmů. Podávat se zde budou ty nejvybranější pochoutky z hmyzu. Na již tradičních Dnech hmyzožravců budou moci návštěvníci ochutnat třeba šváby na medu a další delikatesy a zároveň se dozví mnoho zajímavého o hmyzožravých zvířatech.

Nové lampy mají nejen levněji svítit, ale také hlídat ovzduší

Praha – Karlínské náměstí brzy dostane zcela nové osvětlení – městská společnost Operátor ICT nechá namontovat 87 „chytrých světel“. Svítila budou úspornější – a navíc lze sloupy doplnit rozmanitými čidly. Do začátku má jít hlavně o senzory měřící teplotu a kvalitu ovzduší; podle slov primátory Adriany Krnáčové (ANO) však lze monitorovat třeba i hluk nebo hustotu dopravy. Chodcům v případě nutnosti poslouží tísňové „tlačítko nouze“.

Řadovka v Montrealu: krása jednoduchosti

Dům, do kterého se dnes podíváme, je kousek od centra kanadského Montrealu. Nevybrali jsme ho proto, že by byl nějak zvláštní, úžasný, dokonalý. Naopak. Vybrali jsme ho proto, že celá rekonstrukce domu je komplexní, jednoduchá a funkční.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení