VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ropid za úspěch opencard platí drahám letos 103 milionů

Praha – Navzdory dalším skandálům, které provázejí zavedení elektronické jízdenky Opencard, slaví systém úspěch. Dokladem toho je paradoxně dluh společnosti ROPID, která organizuje Pražskou integrovanou dopravu (PID), vůči Českým drahám (ČD). Ten je letos o pět milionů vyšší než v roce předchozím a činí celých 103 milionů.

23.10.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jan Handrejch

„Průvodčí mi ani neřekla, proč si muž, co s ní šel, zapisuje, na jaký doklad jedu vlakem," diví se Petr Holek, kterého na cestě do práce zaskočila včerejší kontrola jízdenek na trase mezi centrem Prahy a Hostivicemi. I ostatní cestující v příměstských vlacích mohou v dnešních dnech potkávat ve společnosti průvodčího další osobu. Důvodem je právě finanční vyúčtování mezi ROPIDEM a ČD.

Čtěte také: Kauza Opencard: úředníci půjdou před soud

Tradiční podzimní průzkum má nejen vyčíslit ztráty Českých drah kvůli čím dál vyššímu počtu cestujících využívajících k přepravě Opencard a další druhy jízdného PID, ale také zhodnotit, jak je možné nabídku kuponů a jízdenek zlepšovat.

V současnosti vedle sebe existují dva Tarify ČD a PID. Každý Tarif má přitom pestrou škálu druhů jízdného od dokladu pro jednotlivou jízdu po předplatní dlouhodobé jízdné.

Většina cestujících přestala nakupovat jízdné ČD

Zavedení integrovaného systému znamená, že více než dvě třetiny cestujících přestaly nakupovat jízdné z tarifu Českých drah a využívá výhodnější a levnější systém PID. Českým drahám se integrace systému ale přesto vyplácí.

„Pro dráhy by přerušení naší vzájemné smlouvy jistě znamenalo velký odliv cestujících. Lze předpokládat, že velká část by se přelila do jiných druhů dopravy, kde by integrované doklady nadále platily," říká mluvčí společnosti ROPID Filip Drápal. „Cestující by přišli o současné pohodlí. Zatímco takhle jezdí na jediný jízdní doklad vším typicky autobusem z vesnice k vlaku, vlakem do Prahy a pak MHD po městě, nově by museli mít tři jízdní doklady jako kdysi před lety. Zkrátka byl by to návrat o nějakých patnáct let zpět. Do období kolem roku 1996, kdy se od 1. ledna zavedla čtyři tarifní pásma na železnici a postupně začal vznikat systém návazných autobusových linek na vlaky. Myslím, že si většina cestujících takovou situaci ani už nedovede představit. " dodává.

Jeho slova o oboustranně výhodné spolupráci potvrzuje také Petr Šťáhlavský z tiskového oddělení ČD. „Železnice v rámci Pražské integrované dopravy přepraví denně okolo sta tisíc osob, přeprava tak velkého počtu lidí po pozemních komunikacích by znamenala pro město a jeho širší okolí totální dopravní kolaps."

Organizátor průzkumu? ROPID

Organizátorem průzkumu, který přinese praktické poznatky pro další inovace v městské hromadné dopravě, je každým rokem právě společnost ROPID. Ta už v loňském roce oslovila Fakultu dopravní ČVUT a ve spoluprací s ní a s Českými dráhami potom celkově 88 000 cestujících na území Prahy a 8 000 ve vnějších tarifních pásmech. „V současnosti uvažujeme o prodloužení vlakových linek, ne o změně jednotlivých kuponů. Uvidíme, jak průzkum dopadne," doplnil Drápal.

Autor: Kateřina Chvátalová

23.10.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Houbařská sezóna začala hlavně díky vydatným dešťům
20

Boj o houby: Pražané se chlubí svými úlovky a nabízí je za odvoz

Kandidát na ministra financí Ivan Pilný poskytl 18. května v Praze rozhovor Deníku.
AKTUALIZOVÁNO
17

Vláda schválila návrh rozpočtu. Stát bude hospodařit se schodkem 50 miliard

AKTUALIZOVÁNO

Angela Vítězná. Merkelové ale kazí radost zisk krajní pravice

/SLEDOVALI JSME ON-LINE, KONEČNÉ VÝSLEDKY/ Německá kancléřka uspěla i přes výrazný odliv hlasů počtvrté v řadě. Druhá ze stran nynější velké koalice – sociální demokracie – má nejhorší výsledek od války.

Bydlení podle znamení zvěrokruhu: Jak si žijí vodní a vzdušná znamení

Nic na světě nepoví o člověku tolik, jako jeho byt. Hned při vstupu do předsíně bezchybně odlišíte pedanta od bohéma. Každý člověk má svůj vkus, každé astrologické znamení své priority.

Nakupování jízdenek bude snadnější. Pomůže nová aplikace Lítačka

Chcete si označit lístek a žádný nemáte? Nerozumíte si s prodejním automatem? Ocitli jste se kdesi uprostřed ničeho na zastávce, kde se jízdenka prostě koupit nedá? Tak to už od příštího roku nebude žádný problém.

Bookmakeři: Volby vyhraje ANO, ovšem 27 procent nezíská

Velkým favoritem říjnových voleb do Poslanecké sněmovny je podle bookmakerů stále hnutí ANO s kurzem 1,1:1 - 1:13:1. Na jeho vítězství jde také zhruba polovina sázek. Zatímco ještě koncem června sázkové kanceláře považovaly za téměř jisté překročení 27 procent (1,45:1), nyní už je podle nich tato varianta velmi nepravděpodobná (až 4,6:1). Vyplývá to z vyjádření sázkových kanceláří, které oslovila média. Za ANO následují ČSSD (8:1 - 9:1) a KSČM (11:1 - 13:1). Celkový objem sázek už přesáhl 30 milionů korun.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení