VYBERTE SI REGION

Rok pražské MHD: Metro do Motola nebo wi-fi v tramvajích

Praha - Cestující se v roce 2015 setkali v rámci pražské MHD s několika změnami. Zprovozněn byl nový úsek metra A, Praha zlevnila roční kupon a dopravní podnik (DPP) zavedl wi-fi v některých tramvajích a mobilní signál v novém úseku trasy A. DPP zrekonstruoval několik významných tramvajových tratí, ale také mu hořely dva autobusy přímo v provozu.

30.12.2015
SDÍLEJ:

Stanice metra Nemocnice Motol v Praze.Autor: DENÍK/Dimír Šťastný

Samotný DPP pak podle generálního ředitele Jaroslava Ďuriše skončí v zisku asi 400 milionů korun, chod podniku město dotuje více než 10 miliardami roč­ně. Jednou z nejvýznamnějších změn bylo zprovoznění nového úseku metra A z Dejvické do Motola. První cestující se tady svezli na začátku dubna.

DPP pro ně připravil společně s mobilními operátory ještě jednu novinku – signál není jen ve stanicích, ale i tunelech, jedná se o jediný úsek v Praze. Stavba úseku vyšla na asi 20 miliard korun. Stanice metra začali operátoři pokrývat již v roce 1999 a ve všech bylo možné se z mobilu dovolat o dva roky později.

V síti metra pak přibylo několik dalších bezbariérově přístupných stanic. Nové výtahy pro vozíčkáře a rodiče s kočáry dopravce otevřel ve stanicích metra C I.P.Pavlova a Roztyly a na trase B ve stanici Anděl.

Cestující se mohou rovněž nově připojit k internetu v některých tramvajích 15T ForCity. Dopravní podnik se na tom domluvil s dodavatelem, firmou Škoda Transportation. Cestující se mohou připojit ve vozech, které mají na rozdíl od těch dříve dodaných vozů 15T ForCity žlutou přední masku. Wi-fi je volně přístupná a cestující se nemusí registrovat.

Rekonstrukce kilometrů tratí

Dopravce se v letošním roce pustil rovněž do oprav tratí. „Zrekonstruovali jsme téměř 23 kilometrů tramvajových tratí," řekl Ďuriš. Mezi nejvýznamnější patřila několika měsíční rekonstrukce trati v Bělehradské ulici, která skončila teprve před několika týdny. Trať byla opravena také ve Vršovické ulici v Praze 10.

Letos se DPP ale setkal i s jednou nepříjemností. Na začátku listopadu krátce po sobě začaly hořet dva autobusy. DPP se poté rozhodl stáhnout z provozu a překontrolovat všech 47 vozů typu KbN City Bus. Oba autobusy vzplály v Tupolevově ulici v Letňanech.

Vedení DPP letos rovněž uzavřelo novou kolektivní smlouvu se svými zaměstnanci. Ti se tak dočkají v několika krocích zvýšení platů, a to v součtu až o 3,5 procenta. Průměrná mzda v DPP byla dosud necelých 33.000 korun. „Tím došlo k zajištění stability zaměstnanosti a zachování sociálního smíru na další období," řekl Ďuriš.

Hospodářský výsledek na jaře

Důležitým momentem letošního roku bude ještě také hospodářský výsledek – konečný výsledek hospodaření za letošek bude znát DPP až na jaře příštího roku. „Za leden až listopad 2015 ale skončil v kladných číslech, přibližně plus 400 milionů korun. Očekáváme tedy, že letošní rok zakončíme jednoznačně s kladným hospodářským výsledkem," uvedl Ďuriš. Na chod DPP dává město ze svého rozpočtu ročně více než 10 miliard korun, nejinak tomu bude v roce 2016.

Významnou změnou v oblasti ceny jízdného pak bylo snížení ceny ročního kuponu MHD. Cestující tak od od 1. července 2015 mohli začít cestovat za 3650 korun za rok, což je o 1100 korun méně než do té doby.

Autor: ČTK

30.12.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Poslankyně Zelienková opustila hnutí ANO

Praha - Poslankyně Kristýna Zelienková opustila hnutí ANO, za které byla do Poslanecké sněmovny zvolena. Zelienková už dříve kritizovala politiku hnutí ANO i vlády. Šéf hnutí Andrej Babiš odchod Zelienkové očekával, podle něj se ANO s poslankyní rozešlo především v otázce migrace.

Skryté prémie pro Kapsch

Rakouská firma Kapsch dostává od českého státu stamilionové odměny za to, že systém efektivně funguje. Na konci letošního roku by celková odměna za deset let měla přesáhnout 1,6 miliardy korun.

Praha opraví další protipovodňové zábrany, které mají nedostatky

Praha - Hlavní město opraví protipovodňové zábrany. Po úpravách v Podolí, na Smíchově a v Modřanech chystá další na Starém Městě, v Holešovicích. Nová ochranná stěna má ochránit ulici Šárovo kolo v Radotíně. Zakázky na opravy schválili tento týden pražští radní. Protipovodňová ochrana Prahy se začala ve velkém budovat po povodních v srpnu 2002.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.