Změny časů odjezdu se týkají vlaků jezdících v severojižním směru; na kralupské trati. Jízdní řád na kladenské trati, tedy z metropole na západ, se dramaticky nemění, ale vlaky budou jezdit tak, aby se obešly bez využití nefunkčního přemostění Vltavy a ostrova Štvanice; většinou mají končit v nově zřízené zastávce nedaleko stanice metra Vltavská (tedy poblíž nádraží Praha-Bubny.
Hotovo by mělo být do července 2020
Změny budou dlouhodobé: Negrelliho viadukt podle plánů zůstane mimo provoz do září roku 2019. Samotné práce na jeho rekonstrukci ovšem budou pokračovat ještě v době, kdy se na zmodernizované koleje vrátí vlaky. Termínem, kdy má být vše definitivně hotovo, je až červenec roku 2020.
Rekonstrukce více než kilometr dlouhého památkově chráněného viaduktu, který byl vybudován už v polovině předminulého století, má vedle možnosti vysílat přes Vltavu více vlaků jezdících rychleji než dnes přinést také třeba ztišení provozu – a díky instalaci moderních technologií nabídne rovněž větší bezpečnost.