Jako důvod tohoto možného kroku uvedla, že dopravce požaduje na příští rok od města o dvě miliardy více, než kolik má na letošní rok, kdy dostal asi 11 miliard. „Já sám za sebe v tuto chvíli nevidím vážné důvody k odvolávání ředitele," řekl Stropnický. „Příčiny zvýšení nákladů jsou politické, město rozhodlo o zlevnění jízdného nebo zkrácení intervalů u nočních spojů," uvedl ke kritice primátorky.

Podle Stropnického by měli radní, jakožto valná hromada dopravního podniku, vypracovat a konkretizovat zadání, co od společnosti město konkrétně požaduje. Teprve podle toho, jak bude dopravce tyto úkoly plnit, by se mělo rozhodovat o výměně ředitele. Trojkoalice (SZ, STAN a KDU-ČSL) prý tento postup navrhne koaličním partnerům z ANO a ČSSD, a to přesto, že oblast dopravy nespadá do její kompetence.

Náměstek se dnes s Ďurišem rovněž domluvil, že ředitel podniku vypracuje hodnocení svého působení ve firmě. V něm uvede, co se podařilo a co naopak nikoliv. Tento materiál pak předloží vedení města. „Počítám, že bych to mohl mít hotové do konce příštího týdne," prozradil Ďuriš.

Dopravní podnik provozuje tři linky metra, tramvaje a autobusy. Hospodaření firmy skončilo loni se ziskem 316 milionů korun. Na jízdném firma utržila téměř 4,4 miliardy korun.

Čtěte také: Dozorčí rada pražského dopravního odniku v pátek ředitele Ďuriše neodvolala