VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Radnicím a cestujícím poslední změny v jízdních řádech nestačí

Praha - „Organizátor Pražské MHD ROPID nám prakticky vůbec v ničem nevyhověl." Takové věty po posledních červnových změnách v jízdních řádech tramvají a autobusů zaznívají nejen ze smíchovské radnice. Podobně jsou na tom prý v Troji, ale také v Hostivaři, či v Praze 7. Naopak spokojenost s výsledky asi půlročního vyjednávání, které vyústilo ve zmíněné změny, projevuje radnice Prahy 4.

16.7.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Ivars Gravlejs

Postoje místních samospráv vesměs korespondují se zkušenostmi cestujících v jednotlivých oblastech metropole. Vlastními průzkumy to dokládají samotné městské části. Bez ohledu na to, zdali se autobusové a tramvajové spojení objektivně zlepšilo, zhoršilo, nebo od loňského září zůstalo beze změny, ROPID se v dohledné době údajně nechystá k žádné další dopravní revoluci, v krátkodobém horizontu ani k dílčím úpravám.

Úkorně to nese právě radnice Prahy 5. Zdá se, že náhrady za dříve zrušené přímé autobusové spojení Smíchova s Dejvicemi se jen tak nedočká. Nespokojeni podle místostarosty Prahy 5 Jiřího Vejmelky zůstanou také obyvatelé starého Barrandova. Ti označují zdejší dopravní obslužnost za tragickou. Zrovna tak jako spojení s centrem metropole.

Přímý autobusový spoj mezi Smíchovem a Dejvicemi zatím nebude. Totéž platí i o změnách v dopravní obslužnosti starého Barrandova. Praha 5 proto kritizuje poslední kroky organizátora pražské MHD společnosti ROPID. Není ale zdaleka sama.

Červnové „doladění metropolitní sítě MHD" po loňské „velké zářijové dopravní revoluci" prý nestačí ani Praze 15. Červnové změny jízdních řádů, deklarované nikoliv jako prázdninové, nýbrž jako trvalé pro městskou část údajně znamenají naopak dílčí zhoršení dopravní obslužnosti.

Podle tamního místostarosty Igora Filipoviče toto zhoršení pociťují především obyvatelé sídliště Košík. Ti si konkrétně stěžují na zrušení autobusové linky 154. „Pouze částečně ji nově nahradila linka 175, což ale nic neřeší," vzkazuje místostarosta Prahy 15.

ROPID: změny chtěly radnice

ROPID však ujišťuje, že „ke konci června realizované změny odsouhlasily, nebo vzaly na vědomí všechny městské části, kterých se týkají. Většina změn je připravena přímo podle jejich požadavků."

Pouze v jednom případě prý nastolenou změnu neodsouhlasila trojská radnice. „Kvůli nutnému posílení tramvajové linky 3 v centru města o další vůz je přesto realizována. Další tři městské části tuto změnu potřebují," vysvětluje ROPID. Troja přesto nehodlá polevit v nesouhlasu se změnou v jízdním řádu tramvaje 17, jejíž provoz byl omezen právě v souvislosti s posílením linky 3.

Kvůli téže tramvajové lince není spokojená také radnice Prahy 7. Po odklonění trojky do Karlína totiž postrádá přímý spoj od Libeňského mostu do centra. Červnové „doladění metropolitní sítě" rovněž podle požadavku Prahy 7 nedořešilo dříve zrušené rychlé spojení Letné s Malou Stranou.

Nejostřejší lokty měla Praha 4

Naopak místostarosta Prahy 4 Jiří Bodenlos už dříve vyjádřil potěšení nad některými pozitivními změnami. „Řadu toho, čeho se naši občané dožadovali, se nám po náročných vyjednáváních s ROPIDem podařilo dosáhnout," sdělil Bodenlos.

„Především senioři z několika našich oblastí určitě uvítali přímá autobusová spojení s poliklinikou Budějovická, která jim po nedávném zavedení systému metropolitních linek citelně chyběla," nastínil pro příklad místostarosta Prahy 4. Dodal ale, že ani Praha 4 nebyla v jednáních stoprocentně úspěšná. Namátkou lze prý uvést prodloužení intervalů vybraných spojů nebo nezavedení linky autobusu do ulice Ohradní. „Ropid v těchto případech argumentuje požadavky svého zřizovatele, tedy hlavního města na nutnost udržení nákladů na provoz MHD," dodal Bodenlos.

Mluvčí ROPIDu Filip Drápal na konci minulého týdne upozornil, že s žádnými dalšími změnami linkového provozu zatím není počítáno. „Na pořadu dne jsou některé stavební úpravy, zlepšující plynulost hromadné dopravy," konstatoval. Podle Drápala prý v uplynulých měsících nepadl na úrodnou půdu návrh, aby si městské části zaplatily ze svého spoje, které od loňského září postrádají. Všechny se prý shodují na tom, že nemají dost peněz.

Autor: Jakub Krupka

16.7.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Jiří Kajínek, odsouzený vrah, míří 23. května po 23 letech na svobodu z věznice v Rýnovicích v Jablonci nad Nisou díky milosti, kterou mu udělil prezident Miloš Zeman.
AKTUALIZOVÁNO
34

Je to tady! Kajínek opustil vězení. "Vítej na svobodě," zaznělo na uvítanou

zelenina, ilustrační foto

Tipy pro miniaturní zahradu

AKTUALIZOVÁNO

Prezident zítra odvolá ministra financí Babiše, jmenuje Pilného

Prezident Miloš Zeman odvolá zítra o půl šesté večer ministra financí a vicepremiéra Andreje Babiše (ANO). Na Pražském hradě pak jmenuje nového správce státní kasy Ivana Pilného (ANO).

Krátkodobí turisté si návštěvu Hradu rozmyslí

Na Pražský hrad jen před devátou ráno nebo krátce po poledni. Jedině tak mají lidé šanci se vyhnout nekonečným frontám.

AUTOMIX.CZ

Škoda zvažuje sporťák inspirovaný legendárním "erkem". Jak by mohl vypadat?

Česká automobilka Škoda v minulých letech získala pověst výrobce především praktických vozů, které nabízejí řadu chytrých nápadů. V poslední době se ale značka snaží také působit emotivně. I proto zvažuje sportovní auto, které bude inspirované legendárním kupé 110 R ze 70. let.

Vláda na vědu a výzkum schválila více peněz. Dá na ně přes 36 miliard korun

Na vědu a výzkum půjde v příštím roce 36,2 miliardy korun, což je zhruba o 3,5 miliardy víc než letos. Návrh vicepremiéra pro vědu a výzkum Pavla Bělobrádka (KDU-ČSL) dnes schválila vláda. Materiál počítá i se zvýšením střednědobých výhledů do roku 2020. Více peněz by mělo jít zejména do aplikovaného výzkumu.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies