Už skoro nic nebrání tomu, aby byla zahájena stavba prodloužení tramvajové trati v Podbabě. Pražský dopravní podnik (DP) má zajištěné financování a také byl vybrán dodavatel stavby.

Zastávka bude až za několik let

Jedinou kaňkou na celé akci tak zůstává, že účelnost celé stavby v tuto chvíli není příliš veliká a ztrácí na významu. Někteří by dokonce mohli hovořit o vyhozených penězích, což by ale byla chyba. „Faktem je, že prodloužení do stanice Nádraží Podbaba bylo v plánu zejména kvůli tomu, že by zde pro cestující vznikl atraktivní přestupní bod z vlaků jedoucích od Kralup a Roztok na MHD. Jenže oproti předpokladům bude železniční zastávka v Podbabě zřejmě až za několik let,“ řekl před časem Deníku generální ředitel DP Martin Dvořák.

Podle jeho slov by ale dopravní podnik udělal chybu, kdyby trať nepostavil. Dopravní podnik totiž na akci získá peníze z fondů Evropské unie, takže by bylo hloupé je vracet. „Navíc v budoucnu je v rámci rozvoje tratí v plánu, že by odtud pokračovaly tramvaje až do Suchdola,“ doplnil Dvořák.

Zhotovitelem trati v Podbabě bude společnost Eurovia CS. Stavba už má také stavební povolení. Mluvčí DP Ilona Vysoudilová řekla, že projekční práce by měly být zahájeny ještě tento měsíc, stavět se začne na přelomu roku. A trať za zhruba 282 milionů korun by měla být hotova na konci června 2011.

Stovky metrů kolejí

V současné době tramvaje končí na bývalém náměstí Družby, nově pojedou zhruba o 260 metrů dál. Dalších asi 290 metrů kolejí bude položeno v nové tramvajové smyčce u plánované železniční zastávky Praha-Podbaba. Zároveň bude rekonstruováno asi 300 metrů současné tratě z Vítězného náměstí. Zrušena pak bude současná smyčka. Nový úsek bude podle Vysoudilové pokračovat Podbabskou ulicí ke křižovatce s ulicemi Pod Paťankou a Ve Struhách. Na tuto křižovatku naváže vjezd do nové smyčky, kde bude vybudováno také nové sociální zařízení. Kvůli nové smyčce bude částečně přeložena ulice Pod Paťankou a bude demolován most železniční vlečky.

Poslední nově vybudovanou tramvajovou tratí bylo v roce 2008 prodloužení kolejnic ze zastávky Laurová ke stanici metra Radlická. Pět let předtím DPP zprovoznil trať z Hlubočep na Barrandov. V posledních dvou letech se rozsah tramvajové sítě neměnil, v letošním roce ale DP provedl nejvíce rekonstrukcí za posledních 20 let.

LUKÁŠ MAREK a ČTK