VYBERTE SI REGION

Problematické tramvaje Porsche se v Praze vrátí do provozu

Praha - Pražský dopravní podnik (DPP) bude pokračovat v opravách tramvají Škoda 14T známých jako Porsche a jejich návratu do provozu. V současné době dohodu o jejich prodeji podnik nemá. Ve středu to řekl generální ředitel DPP Jaroslav Ďuriš. Tramvaje mají problémy s podvozky a v srpnu roku 2014 DPP rozhodl, že kvůli technickým závadám odstaví 57 tramvají, pět z nich je zpět v provozu.

2.3.2016
SDÍLEJ:

Nízkopodlažní tramvaj 14T s designem Porsche.Autor: DENÍK/Ivan Babej

Celkem podnik nakoupil 60 vozů. „Rozhodně s nimi počítáme do provozu. Každý měsíc by se měly dvě z nich vrátit na tratě," řekl Ďuriš.

Tramvaje dlouhodobě trápila závada na podvozku. DPP se proto s dodavatele, Škodou Transportation domluvil, že firma vzorově na své náklady jednu tramvaj opraví. Nyní si podle tohoto vzoru podnik tramvaje opravuje sám – vadnou část podvozku zaměstnanci podniku vyříznou a navaří tam součást novou. „Náklady navíc to pro nás prakticky neznamená, oprava bude hrazena ze strojního pojištění," řekl Ďuriš.

S odprodejem se nepočítá

V minulosti podnik uvažoval, že by tramvaje začal odprodávat. S tím ale v současné době nepočítá. „V zhledem k situaci na Ukrajině a obecně na východě, nemáme v současné době žádnou dohodu o prodeji těchto tramvají," řekl Ďuriš.

Podnik podle ředitele nyní pracuje také na úpravě vnitřních dispozic tramvají. Interiér chce podnik přestavět v prostřední a poslední části tříčlánkové tramvaje. Jakmile bude dokončen první vůz, chce DPP o změnách diskutovat s cestujícími, kteří si na nepohodlné uspořádání v minulosti často stěžovali.

Tramvaj Škoda 14T, která může jet až šedesátikilome­trovou rychlostí, měří 31 metrů. Má pět článků spojených klouby. Do tramvaje se vejde 270 cestujících, z toho 69 jich může sedět. Jedna 14T vyšla hlavní město přibližně na 58 milionů korun.

Čtěte také: Dopravní podnik začne s přestavbou vnitřního prostoru tramvají 14T

Autor: ČTK

2.3.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Jak vidí Němci Čechy: Čerpají unijní peníze, uprchlíky nechtějí

Češi a jejich země nejsou v německém tisku hojným tématem. Kromě sportovních rubrik Česká republika zaujme německá média výjimečně. O Češích pozorný německý čtenář novin ví jen to, že nechtějí přijímat uprchlíky – v čele s prezidentem Milošem Zemanem. Jejich ministr financí Andrej Babiš je miliardář, který stojí ve střetu zájmů kvůli čerpání dotací pro své firmy, jež by měl zároveň jako ministr kontrolovat.

Radní vybrali firmu, která postaví nový foyer Divadla Na zábradlí

Praha - Radní v pátek vybrali firmu, která postaví nový foyer Divadla Na zábradlí. Na práce za 39,5 milionu korun bez DPH bude mít firma Subterra 120 až 150 dní. Na tiskové konferenci po jednání to novinářům řekl radní Jan Wolf (KDU-ČSL/Trojakolice). Divadlo už dál nesmí využívat vstup ze sousedního domu, bylo proto nutné vybudovat nový vstup do hlediště ze dvora.

Sobotka: Merkelová nemohla čekat, že ČR změní názor na migraci

Praha - Německá kancléřka Angela Merkelová nemohla během čtvrteční návštěvy Prahy předpokládat, že získá Česko na svou stranu v oblasti migrace. V reakci na ohlasy německých médií to dnes řekl premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD). Podle německých médií se kancléřce nepodařilo získat české politiky na svou stranu v migrační krizi. Podle Sobotky to ale nebylo cílem její návštěvy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies